Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Η F1 αλλάζει: Ηλεκτροκίνηση που φτάνει το 60%

30/11/2020

Διαφορετικοί από ό,τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα θα είναι οι κινητήρες της Formula 1, με την ηλεκτρική ενέργεια στην κίνηση να καθιερώνεται σε ποσοστό κοντά στο 60%.

Το μέλλον των κινητήρων της Formula 1 αποτελεί θέμα μείνοζος σημασίας. Στην πραγματικότητα, με τον Λιούς Χάμιλτον παγκόσμιο πρωταθλητή εδώ και μερικές ώρες, οι διεργασίες που γίνονται στο παρασκήνιο της Formula 1 για το συγκεκριμένο ζήτημα συγκεντρώνουν περισσότερο ενδιαφέρον από ό,τι συμβαίνει στις πίστες. Επί του παρόντος, γίνονται αρκετές συζητήσεις ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς. Οι χορηγοί του κορυφαίου πρωταθλήματος αυτοκίνησης, η FIA, η παγκόσμια ένωση αυτοκινήτων, οι ομάδες και οι κατασκευαστές αναλύουν την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, τρεις βασικοί άξονες δεν επιτρέπουν, προς το παρόν, ταύτιση απόψεων.
 
Πρώτο σημείο διαφωνιών είναι το «πάγωμα» εξέλιξης των κινητήρων. Αρχικά, λόγω των οικονομικών συνεπειών του κορωνοϊού οριοθετήθηκε για το 2023. Η Red Bull ωστόσο θέλει η απόφαση παύσης της ανάπτυξης να ισχύσει νωρίτερα. Μόνο έτσι θα μπορέσει να υλοποιηθεί το σχέδιό της να χρησιμοποιήσει τους κινητήρες ακόμη και μετά το 2021. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι Ιάπωνες αποχωρούν από την F1 με το τέλος της επόμενης σεζόν, αφήνοντας την αυστριακή ομάδα χωρίς κινητήρα. Αν δεν αποφασιστεί οριστικά «πάγωμα», η Red Bull θα είχε ένα μειονέκτημα. Θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον εντελώς φρέσκο επόμενο κινητήρα της Honda για το 2021, ωστόσο θα αναγκαζόταν να διατηρήσει την ίδια μονάδα ισχύος για το 2022 και το 2023. Την ίδια στιγμή, οι αντίπαλες ομάδες θα μπορούσαν να λανσάρουν ακόμη και δύο νέες διαφορετικές εκδόσεις κινητήρα.


 
Οι Ferrari και Renault διαφώνησαν αρχικά, με την Mercedes από την πλευρά της να είναι περισσότερο συγκαταβατική. Οι Γερμανοί, άλλωστε, είναι πρωτοπόροι στην αγορά των κινητήρων, την ώρα που Ferrari και Renault πρέπει να καλύψουν τη διαφορά ποιότητας, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί εφόσον «παγώσει» η ανάπτυξη. Με βάση τις νέες εξελίξεις φαίνεται να έχει συμφωνηθεί ένας συμβιβασμός. Η παύση ανάπτυξης δεν θα έρθει το 2023 ούτε στο τέλος του 2021, αλλά στις αρχές του 2022. Αυτό σημαίνει ότι η Renault και η Ferrari μπορούν να φέρουν μία ενημερωμένη έκδοση κινητήρα για τις αρχές του 2022, αλλά όχι αργότερα. Το συγκεκριμένο στοιχείο είναι επίσης αρκετά, σημαντικό επειδή το καύσιμο πρέπει στη συνέχεια να περιέχει δέκα τοις εκατό (10%) οργανικό περιεχόμενο, αντί για το πέντε τοις εκατό (5%) που ίσχυε μέχρι πρότινος.
 
Ο team principal της Ferrari, Mattia Binotto, τόνισε πως η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θα συμφωνούσε στην πρόωρη παύση της ανάπτυξης μόνο με μία προϋπόθεση: «Βρισκόμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με την F1 και την FIA, σχετικά με το αν θα πρέπει να σκεφτούμε μια διαφορετική προσέγγιση για τους κινητήρες, αν υπάρχει μια κατάσταση στην οποία τελικά ένας κατασκευαστής μειονεκτεί σε απόδοση έναντι του ανταγωνισμού. Διότι θα υπάρξει πάγωμα και στην σχετική διαφορά ανάμεσα στους κατασκευαστές για 3 χρόνια. Θα είναι σημαντικές αυτές οι λεπτομέρειες, καθώς η ανάπτυξη ενός νέου σχεδίου για τις μονάδες ισχύος το 2025, απαιτεί διευκρινίσεις στο κομμάτι των κανονισμών», δήλωσε σχετικά. Μία λύση που θα μπορούσε να υιοθετηθεί, για παράδειγμα, είναι μέσω του ρυθμού ροής βενζίνης, που θα μπορούσε να φέρει όλους τους κινητήρες σε ένα επίπεδο.


 
Το δεύτερο σημείο είναι τα βιοκαύσιμα. Ο σχεδιασμός ήθελε το συγκεκριμένο εναλλακτικό είδος καυσίμων να χρησιμοποιηθεί σε ποσοστό 100% το 2023. Πλέον, θα καθυστερήσει η εφαρμογή του μέχρι το 2025. Από την στιγμή που θα υπάρξει παύση ανάπτυξης, οι κινητήρες δεν θα μπορούν να τροποποιηθούν με διαδικασία τέτοιο που θα τους επιτρέπει να καίνε το ίδιο καύσιμο με αποτελεσματικό τρόπο.
 
Η τρίτη και τελευταία εστία διαφωνίας έχει να κάνει γενικά με το είδος κινητήρα που θα υπάρχει στην η Formula 1 από το 2025. Αρχικά, φαινόταν πως θα επικρατούσε μια λύση, σύμφωνα με την οποία τα υβριδικά στοιχεία θα σταθεροποιούνταν στην λειτουργία των κινητήρων.  Πλέον, μια νέα έκδοση κερδίζει πόντους καθιέρωσης. Το ποσοστό ηλεκτρικής ενέργειας  μπορεί να αυξηθεί στο 60%.
 
Αν συμβεί αυτή η αύξηση ποσόστοσης, τα δεδομένα θα αλλάξουν ριζικά. Το ηλεκτρικό μερίδιο είναι επί του παρόντος σε μέγιστο βαθμό τα 163 άλογα. Με συνολική ισχύ περίπου 1000 ίππους, αυτό αντιστοιχεί σε λιγότερο από 20%. Αν τριπλασιαστεί η ηλεκτρική ενέργεια, τότε μπορει να προσεγγίσει και τα 500 άλογα!
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις