Όταν ο Ari Vatanen ξεκινούσε την καριέρα του με το πλάι
29/4/2022
Έγινε γνωστός με το Ford Escort RS1800 και ανέβηκε το Pikes Peak με το κτήνος Peugeot 405 T16. Πριν κάνει όλα αυτά, ο Ari Vatanen ξεκίνησε με μία Opel Ascona A 160 ίππων. Κάνουμε ανασκόπηση στην καριέρα του θρυλικού Φινλανδού, που είναι ποτισμένη με την ιερή σκόνη του WRC.
Οι Φινλανδοί οδηγοί αγώνων είναι μυθικοί και έχουν περάσει στην ιστορία για τον ιδιαίτερο τρόπο οδήγησής τους, που συνδυάζει το απλόχερο θέαμα με την υψηλή ταχύτητα και τις νίκες. Ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς «Ιπτάμενους Φινλανδούς», όπως αποκαλείται η συγκεκριμένη «κάστα» οδηγών, είναι ο Ari Vatanen, ο οποίος γεννήθηκε στις 27 Απριλίου του 1952.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Με 10 νίκες και 1 παγκόσμιο τίτλο στο WRC, 4 νίκες στο σκληροτράχηλο Ράλι Paris-Dakar, και 1 ρεκόρ στο Pikes Peak, ο Ari Vatanen ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα το 1970, ενώ το 1974 πήρε για πρώτη φορά συμμετοχή στο WRC. Παρόλο που το όνομά του έχει γίνει συνώνυμο με τα Ford Escort RS1800, το ντεμπούτο του νεαρού τότε Ari έγινε με μία Opel Ascona A 1900 κυβικών, η οποία δεν είχε πίσω της κάποια εργοστασιακή υποστήριξη. Για την ακρίβεια, η Ascona άνηκε στον Vatanen, και συντηρούταν από έναν τοπικό μηχανικό, ο οποίος ονομαζόταν Ali Haimakainen. Ο κύριος Ali ασχολούταν με το Opel τα απογεύματα, ισιώνοντας τις λαμαρίνες που έφεραν τα σημάδια του πολέμου και φροντίζοντας για την καλή και μάχιμη λειτουργία του.
Ο Vatanen έχασε τον πατέρα του όταν ήταν 8 ετών από αυτοκινητικό δυστύχημα. Στο όχημα επέβαινε όλη η οικογένεια, και ο μικρός Ari, έχοντας δει τον πατέρα του να σκοτώνεται μπροστά του, αποφάσισε «να δαμάζει τα αυτοκίνητα», όπως δήλωσε πολλά χρόνια μετά ο ίδιος.
«Σαν παιδί μισούσα τα Opel. Η μητέρα μου πήρε δίπλωμα οδήγησης όταν ήμουν 12, και μας έκανε έκπληξη γυρνώντας από το Ελσίνκι με ένα μικρό Opel που μόλις είχε αγοράσει. Είχα απογοητευτεί» δήλωσε ο Vatanen, ο οποίος στο μέλλον άλλαξε τη γνώμη του για την εταιρεία με σήμα τον Κεραυνό.
Σε μικρή ηλικία έπαιρνε το αυτοκίνητο της μητέρας του, που του φώναζε ότι αρκούσε ένας θάνατος στην οικογένεια, και οδηγούσε σε ιδιωτικούς δρόμους κοντά στο σπίτι τους. Είχε ήδη κολλήσει το μικρόβιο του motorsport.
Όταν σπούδαζε, είχε ένα Kadett Rally, ενώ έκανε την πρακτική του σε μία αντιπροσωπεία της Opel στην πόλη Kotka. Εκεί συντηρούνταν όλα τα αγωνιστικά Opel της χώρας, κάτι που ενίσχυσε την αγάπη του για την μάρκα.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ο Vatanen απέκτησε 2 Ascona μετά το Kadett. «Μου ταίριαζε πολύ καλά. Ήταν καλοζυγισμένο με μία δόση υπερστροφής. Επίσης ήταν εύκολο και στη συντήρησή του», ανέφερε ο θρύλος.
Χαμηλωμένη, με αναβαθμισμένη ανάρτηση και 2 διπλά Weber καρμπυρατέρ που εξείχαν από το πλάι του «μαντεμένιου» CIH 19, η Ascona απέδιδε 160 ίππους, ενώ πίσω τα ταμπούρα είχαν αντικατασταθεί από δισκόφρενα. Δήλωνε υπερήφανος για το αυτοκίνητό του.
To 1974 o Ari Vatanen πήρε μέρος στο Ράλι Nortti, το οποίο ήταν ένας μικρός αγώνας, που δεν ήταν μέρος του πρωταθλήματος. Στον ίδιο αγώνα αγωνιζόταν ο αξέχαστος Hannu Mikkola, που ήταν ήδη θρύλος, με ένα Ford Escort RS1600. Όταν τελείωσε το πρώτο σκέλος, ο Mikkola, θεωρώντας πως βρισκόταν στην 1η θέση, ρώτησε το συνοδηγό του ποιος έρχεται 2ος. Η απάντηση ήταν αποστομωτική: «Εσύ! Πρώτος είναι ένας ντόπιος νέος με μία Opel Ascona που είναι αρκετά γρήγορος».
Χάρη στο Opel του και αυτή τη νίκη, ο Vatanen εμφανίστηκε στο προσκήνιο ενώ παράλληλα γνωρίστηκε με τον Mikkola, έναν άνθρωπο που θαύμαζε, με τον οποίον στο μέλλον έγιναν καλοί φίλοι. Αργότερα πήρε μέρος στο Ράλι 1000 Λιμνών, κάνοντας την πρώτη του επαφή με το WRC.