autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Peugeot 306 GTi-6: O «στριφτερός» δίλιτρος Γάλλος
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Peugeot 306 GTi-6: O «στριφτερός» δίλιτρος Γάλλος

Διαβάστηκε από 15325 αναγνώστες - 28/12/2021

Παράλληλα με τα 205 GTI και 106 Rallye, στο πάνθεον των πολεμικών Peugeot του παρελθόντος ανήκει και ένα μοντέλο που χάριζε μεγάλη οδηγική ευχαρίστηση στους τυχερούς κατόχους του. Αυτό ήταν το Peugeot 306 GTi-6 με τους 167 ίππους και το κιβώτιο 6 σχέσεων.

Τα σκληροπυρηνικά hot hatchbacks της σημερινής εποχής είναι τετρακίνητα, έρχονται φορτωμένα με πολλά «καλούδια» και διαθέτουν turbo κινητήρες οι οποίοι βρυχώνται κατά βούληση, έχοντας ιπποδυνάμεις που θεωρούνταν εξωφρενικές τα παλαιότερα χρόνια, ειδικά για μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Στη δεκαετία του 90, τα πράγματα ήταν αρκετά πιο απλά, και τα hot hatches ήταν μεν «καυτά», αλλά λιγότερο θυμωμένα. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν ήταν εξίσου αποτελεσματικά, ειδικά όταν ο δρόμος σταματούσε να έχει ευθείες.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Οι Γάλλοι θεωρούνταν ανέκαθεν βιρτουόζοι στην κατασκευή προσθιοκίνητων, πολεμικών κατασκευών που είχαν ως βάση απλά hatchback αυτοκίνητα. Η ιστορία το έχει αποδείξει περίτρανα, αφού μοντέλα της Peugeot όπως το 205 GTI και το 106 Rallye είναι πλέον θρύλοι. Ένα ακόμα αυτοκίνητο με σήμα το Λιοντάρι που ήταν εξίσου εξαιρετικό, ιδιαίτερα fun to drive και αρκούντως ισχυρό ήταν το 306 GTi-6, το οποίο, λόγω του δίλιτρου κινητήρα και των συνεπειών που είχε αυτός, είναι αρκετά σπάνιο στη χώρα μας.



Το Peugeot 306 κυκλοφόρησε στην αγορά το 1993, έπειτα από 2 χρόνια εξέλιξης. Το κομψό αμάξωμα που είχε σχεδιαστεί από τον Pininfarina, ξεκίνησε να κινείται πιο γρήγορα με την έλευση της έκδοσης XSi, η οποία είχε ένα 8βάλβιδο μοτέρ 2000 κυβικών, το οποίο απέδιδε 122 άλογα και 176 Nm ροπής. Για όσους δεν εντυπωσιάζονταν ιδιαίτερα από αυτή την ιπποδύναμη, οι Γάλλοι δημιούργησαν το 306 S16, το οποίο, όπως προδίδει ο αριθμός της ονομασίας, είχε πλέον 16βάλβιδο κινητήρα. Το καυτό S16 είχε 155 άλογα, τα οποία περνούσαν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων.  

Το 1996, το S16 αντικαταστήθηκε. Ο διάδοχός του ονομαζόταν GTi-6, και είχε λίγες, αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, αυτός είχε 12 άλογα παραπάνω, κάνοντας τον μαγικό αριθμό της ιπποδύναμης 167 PS, ένα νούμερο αξιοσέβαστο για έναν δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα της δεκαετίας του 90. Η λειτουργία του ήταν επίσης πιο ραφιναρισμένη σε σχέση με πριν, ενώ η ροπή ήταν αυξημένη στα 196Nm. Η πιο σημαντική αναβάθμιση όμως, κάτι που φαινόταν και στην ονομασία του μοντέλου, ήταν το σασμάν, που πλέον είχε 6 σχέσεις και διέθετε πιο κοντό γρανάζωμα. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε