11 φωτογραφίες »

Renault 19: Ο πρόγονος του Megane

Διαβάστηκε από 1065 αναγνώστες - 9/4/2021

Το Renault 19 αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του Megane και έμεινε στην ιστορία χάρη στην έκδοση 16S των 137 ίππων. Κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και σας παρουσιάζουμε το γαλλικό μοντέλο που πλέον είναι cult.

 
 

Renault : H Automotivo, 1η σε πωλήσεις Renault για το 2020!

Το Megane είναι ένα δημοφιλές μοντέλο της Renault, το οποίο βρίσκεται σε παραγωγή από το 1995. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, έχουν δημιουργηθεί 4 γενιές, η πρώτη εκ των οποίων έχει τις ρίζες της στο Renault 19. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία και τον cult πρόγονου των Megane.

Το Renault 19 παρουσιάστηκε το 1988, ως ο αντικαταστάτης των δίδυμων μοντέλων 9 και 11. Η εξέλιξή του project X53, όπως ονομαζόταν, είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα, και πιο συγκεκριμένα από το 1983. Για το σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκαν προγράμματα CAD, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά σε όχημα της γαλλικής εταιρείας. Παρόλο που το πρωτότυπο ήταν έτοιμο από το 1986, οι Γάλλοι έκαναν εκτεταμένες και σκληρές δοκιμές που διήρκησαν 2 χρόνια, πριν προχωρήσουν στο λανσάρισμα του μοντέλου.



Σχεδιασμένο από τον Giugiaro, το αυτοκίνητο ήταν αρχικά διαθέσιμο ως 3θυρο και 5θυρο hatchback, ενώ την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε και η sedan έκδοση, η οποία έγινε γνωστή ως «19 Chamade». Ο λόγος πίσω από την πρόσθετη ονομασία κρύβεται στο γεγονός πως η Renault ήθελε να αλλάξει την πολιτική χαρακτηρισμού των μοντέλων της, από απλά νούμερα σε κανονικά ονόματα.  

Το εξωτερικό ήταν διακριτικό και δεν πρωτοτύπησε όπως τα παλαιότερα R5 και R16. Παρόλα αυτά, το R19 εγκωμιάστηκε για το ευρύχωρο εσωτερικό του, ένα σημαντικό προτέρημα, αφού απευθυνόταν σε οικογενειάρχες. Εκτός αυτού, η καμπίνα είχε καλή ποιότητα κατασκευής, μοντέρνο σχεδιασμό και πλήρη πίνακα οργάνων.

Στην αρχή, γκάμα των κινητήρων περιελάμβανε μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας από 1,2 έως 1,7 λίτρων, με ισχύ που ξεκινούσε από 55 και έφτανε ως τα 90 άλογα, ενώ παράλληλα υπήρχε διαθέσιμο και ένα diesel μηχανικό σύνολο με απόδοση 64PS.



Τα γαλλικά μοντέλα φημίζονται για τις γρήγορες εκδόσεις τους, κι έτσι η Renault δεν άργησε να δημιουργήσει ένα σβέλτο 19, προκειμένου να εισβάλλει στην κατηγορία των οικογενειακών GTI. Αυτό έκανε την εμφάνισή του στο τέλος του 1988, και έγινε γνωστό ως 19 16S ή 16V. Εμπρός, το ήπιο αμάξωμα των απλών μοντέλων είχε επιπλέον δυναμισμό, χάρη στον νέο εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος διέθετε ένα αιχμηρό spoiler χαμηλά, και προβολείς ομίχλης στο θρυλικό κίτρινο χρώμα.
Παράλληλα, τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα έγιναν μεγαλύτερα και διπλά, αναγκάζοντας τα φλας να μετακομίσουν χαμηλότερα στον προφυλακτήρα. Το καπό απέκτησε έναν αεραγωγό στην πλευρά του συνοδηγού, ενώ στο πλάι, τα παχύτερα sideskirts συνόδευαν τις εμβληματικές ζάντες 15 ιντσών της Speedline.



Στο πίσω μέρος, μία αεροτομή, μαζί με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα πρόδιδαν τα sport χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε αυτούς που το ακολουθούσαν.
Εσωτερικά, τα άνετα καθίσματα έδωσαν τη θέση τους σε πιο σφιχτά bucket της Recaro, τα οποία προαιρετικά μπορούσαν να είναι δερμάτινα. Στον extra εξοπλισμό υπήρχαν επίσης υπολογιστής ταξιδίου, air condition και ηλιοροφή.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει