Πρόκειται ενδεχομένως για τον καλύτερο κινητήρα που κατασκευάστηκε από το VW Group, όχι τόσο για τις καινοτομίες του, όσο για την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία. Η ισχυρή έκδοση του Seat Leon δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, με αποτέλεσμα κάτω από το καπό του Cupra R να συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο 20βάλβιδο χωρητικότητας 1.781 κ.εκ. Το συγκεκριμένο μοτέρ εξοπλίζεται με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που κινούν πέντε βαλβίδες, τρεις εισαγωγής και δύο εξαγωγής. Την ανθεκτικότητά του εξασφάλιζε ο σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας και οι μπίλες, ενώ τα πιστόνια προέρχονταν από την εταιρεία Mahle. Αρχικά, το Seat Leon Cupra R απέδιδε 210 ίππους, ωστόσο λίγο αργότερα ήρθε και η ισχυρότερη έκδοση των 225 ίππων. Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις ήταν εξαιρετικές, αφού το Seat Leon Cupra ήταν σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιοριζόταν στα 230 χλμ./ώρα.
Εμπροσθοκίνητο αλλά ικανό
Μπορεί το Seat Leon Cupra να μην ήρθε ποτέ σε τετρακίνητη έκδοση, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα αυτοκίνητο που ήταν ικανό να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις. Ο κινητήρας ενθουσίαζε με την ισχύ του, ενώ αρκετές ήταν οι περιπτώσεις ιδιοκτητών που προτίμησαν να προχωρήσουν σε αναβάθμιση ισχύος, δεδομένου ότι ο 1.8T-20V είναι ένας κινητήρας που αρέσκεται στις βελτιώσεις. Τέλος, τα βελτιωμένα φρένα και η ανώτερη αρχιτεκτονική της πίσω ανάρτησης αναβάθμιζε συνολικά την δυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος. Κάπως έτσι, το Seat Leon Cupra R αγαπήθηκε από τους λάτρεις του VW Group και όχι μόνο.