Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Citroen ZX: 31 χρόνια στρίψιμο
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Citroen ZX: 31 χρόνια στρίψιμο

Διαβάστηκε από 13347 αναγνώστες - 22/6/2022

Έχουν περάσει 31 χρόνια από το ντεμπούτο του Citroen ZX, ενός μοντέλου που έγινε γνωστό για την παθητική τετραδιεύθυνση που είχε, και τις καυτές εκδόσεις Volcane και 2.0 16v. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία του.

To 1991, η Citroen λάνσαρε στην αγορά ένα μοντέλο που ήρθε να καλύψει το κενό μεταξύ του ΑΧ και του BX. Το αυτοκίνητο ονομάστηκε ZX και ήταν η επιστροφή της εταιρείας στην C κατηγορία, από την οποία απουσίαζε καιρό, για την ακρίβεια από το 1986, μετά την κατάργηση της GSA.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Το ZX ήταν ένα κομψό και μοντέρνο hatchback. Ο σχεδιασμός του Bertone του χάρισε απλές και ευθείες γραμμές. Το προφίλ των τρίθυρων εκδόσεων ξεχώριζε από το ιδιαίτερα ενδιαφέρον σχήμα των πλευρικών παραθύρων, που σχημάτιζαν ένα διαγώνιο «κόψιμο» στο κέντρο του αυτοκινήτου, κάτω από το οποίο βρισκόταν το χερούλι της πόρτας.

Το εσωτερικό δέχθηκε καλές κριτικές για την ευρυχωρία του. Το πίσω κάθισμα μπορούσε να σύρεται εμπρός και πίσω, βελτιώνοντας αναλόγως το χώρο για τα πόδια των επιβατών, ή τα διαθέσιμα λίτρα για τις αποσκευές. Ο εξοπλισμός ήταν πλούσιος για την κατηγορία του. Οι περισσότερες εκδόσεις είχαν υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλιοροφή, καθώς και αερόσακους. Παράλληλα, υπήρχε διαθέσιμο και ABS.



Citroen χωρίς προηγμένη ανάρτηση δεν υπάρχει. Έτσι, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του ZX βρισκόταν κάτω από το αμάξωμα, και πιο συγκεκριμένα στον πίσω άξονα, ο οποίος μπορούσε να στρίβει, χάρη στην παθητική τετραδιεύθυνση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το εξαιρετικό «κράτημα» του αυτοκινήτου στις στροφές. Οι εκδόσεις με τους πιο μεγάλους κινητήρες, όπως και με τους diesel, είχαν τα μοτέρ τοποθετημένα όσο πιο πίσω γινόταν, προκειμένου να παραμείνει το κέντρο βάρους κοντά στη μέση και να εξαλειφθεί το φαινόμενο της υποστροφής.

Το Citroen ZX κυκλοφόρησε αρχικά ως hatchback με 5 πόρτες. Η γκάμα των μηχανικών συνόλων ξεκινούσε από μοτέρ βενζίνης 1,1 λίτρων και κατέληγε στον κινητήρα 1900 κυβικών και 130 ίππων, της κορυφαίας έκδοσης Volcane. Το συγκεκριμένο μοτέρ είχε χρησιμοποιηθεί και σε άλλα δυνατά μοντέλα του ομίλου PSA, όπως το Citroen BX GTI και το Peugeot 205 GTi.



Εκτός αυτού, το μοντέλο διέθετε και diesel κινητήρες, όπου και εκεί είδαμε Volcane εκδοχή. Μάλιστα, το ZX Volcane turbodiesel ήταν ένα από τα πρώτα πετρελαιοκίνητα hot hatch, μία κατηγορία που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ευρώπη.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε