2 φωτογραφίες »

Τίτλοι τέλους για το Nissan Navara στην Ευρώπη

9/6/2021

Η Nissan κλείνει το εργοστάσιο στη Βαρκελώνη και κάνει παύση παραγωγής των ευρωπαϊκών Navara, λόγω συρρίκνωσης της αγοράς των pickup στη Γηραιά Ήπειρο. Πώς σας φαίνεται αυτή η απόφαση;

 
 
Η Nissan ανακοίνωσε πως φέτος το Δεκέμβριο θα βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης, όπου κατασκευάζονται τα ευρωπαϊκά Nissan Navara, και το μοντέλο θα σταματήσει να πωλείται στη Γηραιά Ήπειρο το 2022. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο λόγος που την οδήγησε στη λήψη αυτής της απόφασης είναι η σταδιακή συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς που κατέχουν τα pickup στην Ευρώπη, και η «στροφή των καταναλωτών προς τα μοντέρνα και αποδοτικά van μας».

Η Nissan θα μπορούσε να συνεχίσει τη διάθεση του μοντέλου στην Ευρώπη, παρά το κλείσιμο του εργοστασίου στη Βαρκελώνη. Ως εναλλακτική, υπήρχε η επιλογή εισαγωγής του Navara από την Ταϊλάνδη, όπου κατασκευάζονται τα μοντέλα που προορίζονται για εξαγωγή σε χώρες όπως η Αυστραλία και έχουν ήδη ανανεωθεί. Παρόλα αυτά, η διοίκηση της Nissan Ευρώπης είχε αποφασίσει προ καιρού να μην γίνει κάτι τέτοιο.



Αυτό σημαίνει πως πέφτει η αυλαία για ένα πολύ σημαντικό όχημα, καθότι ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο έγινε η «στροφή» των pickup, από επαγγελματικών εργαλείων σε τετράθυρα οχήματα που συνδύαζαν τις ικανότητες εκτός δρόμου με την πρακτικότητα της ανοιχτής καρότσας  και την άνεση ενός επιβατικού αυτοκινήτου, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως οικογενειακό. Ιδιαίτερος σταθμός σε αυτό ήταν η 2η γενιά του Nissan Navara με κωδικό D40, που έκανε το ντεμπούτο της το 2004 και διέθετε ανέσεις όπως κλιματισμός, πλοήγηση και δερμάτινα καθίσματα, καθώς και καλύτερη ποιότητα κύλισης.

Η τρέχουσα, D23 γενιά, εμφανίστηκε το 2014 και συνέχισε την «συνταγή» του D40, ενώ το 2017 το pickup απέκτησε 2 αδελφά μοντέλα, τη Mercedes  X-Class και το Renault Alaskan, τα οποία κατασκευάζονταν επίσης στο εργοστάσιο της Ιαπωνικής εταιρείας στη Βαρκελώνη. Αμφότερα σταμάτησαν να παράγονται το 2020 λόγω χαμηλών πωλήσεων.
Ο πρόγονος του Navara, το θρυλικό Nissan D21, συναρμολογούνταν και στη χώρα μας, στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο.

Η αγορά των pickup στην Ευρώπη μένει σίγουρα με έναν εκπρόσωπο λιγότερο. Οι πρωταγωνιστές της κατηγορίας είναι το Toyota Hilux και το Ford Ranger. Το δεύτερο μοντέλο θα αποτελέσει επιπλέον τη βάση για το νέο VW Amarok, που θα κατασκευαστεί με τη συμβολή του Μπλε Οβάλ.
 

Advertisement