14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Toyota MR2: Το κεντρομήχανο του λαού
19/7/2022
Ένα από τα λατρεμένα μοντέλα της Toyota ήταν το MR2, που έγραψε ιστορία χάρη στην «απόλυτη» συμπεριφορά του, ένα στοιχείο που το μετέτρεψε σε «παιχνίδι» στα χέρια κάποιου έμπειρου. Κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και τις 3 γενιές του κεντρομήχανου Ιάπωνα.
Η Toyota έχει προσφέρει πολλά sport μοντέλα, τα οποία έχουν αφήσει ιστορία και αποτελούν μέχρι σήμερα αντικείμενο συζήτησης. Ένα από αυτά τα λατρεμένα μοντέλα ήταν ένα κεντρομήχανο διθέσιο όχημα, το οποίο έγινε θρυλικό για το «κοφτερό» του κράτημα, το οποίο απαιτούσε πλήρη συγκέντρωση από τον οδηγό του. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, βρισκόταν σε παραγωγή για 23 χρόνια, είχε σήμα έναν αετό και έγινε γνωστό ως MR2.
Midship Runabout 2-seater. Αυτό ήταν το κρυμμένο μήνυμα πίσω από την ονομασία του Toyota, το οποίο θα μπορούσε να αποδοθεί στα Ελληνικά ως «Κεντρομήχανο Διθέσιο Αυτοκίνητο». Η ιδέα για την εξέλιξή του γεννήθηκε το 1976, όταν η εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο, όχι απαραίτητα sport, που θα ήταν ευχάριστο στην οδήγηση και θα είχε χαμηλή κατανάλωση. Το 1981 είδαμε το πρωτότυπο SA-X, που ήταν ουσιαστικά ο πρόγονος των μοντέλων που θα ακολουθούσαν.
Από εκεί, το αυτοκίνητο απέκτησε πιο sport χαρακτηριστικά, και, μέσω διαρκούς ανάπτυξης και δοκιμών, οδηγηθήκαμε στο πειραματικό SV-3 το 1983.
Την επόμενη χρονιά, έκανε το ντεμπούτο του το μοντέλο παραγωγής, που ήταν το MR2 1ης γενιάς, ή αλλιώς W10.
Γέννημα-θρέμμα των 80s, το μικρό Toyota διακατεχόταν από ευθείες γραμμές, σαν να ήταν σχεδιασμένο με χάρακα. Εκείνη την εποχή, τα αναδιπλούμενα φώτα ήταν σήμα κατατεθέν των sport κατασκευών, και έτσι τα εμπρός φανάρια ήταν pop-up. Το σφηνοειδές μοντέλο ήταν διαθέσιμο σε coupe και targa εκδόσεις, και πίσω από τον οδηγό βρίσκονταν οι κινητήρες της λατρεμένης οικογένειας A. Αρχικά, η βασική έκδοση είχε τον 3A-LU 1500 κυβικών, ενώ η πιο ισχυρή, η ονομαζόμενη AW11 διέθετε έναν από τους πιο θρυλικούς κινητήρες της Toyota, τον 1600άρη 4A-GE, που έχει γράψει τη δική του ιστορία σε εργοστασιακή και βελτιωμένη μορφή. Στην Ευρώπη η μέγιστη ιπποδύναμη ήταν τα 124 άλογα, ενώ στην Ιαπωνία ο κινητήρας απέδιδε 130 PS.
Με βάρος κάτω από τόνο, το MR2 AW11 χρειαζόταν 8,8 δευτερόλεπτα για το sprint 0-100km/h.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |