Ο «πόλεμος» μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για την κατασκευή του αποδοτικότερου, αρτιότερου, ταχύτερου, ισχυρότερου μηχανικού συνόλου είναι μια κολόνια που κρατάει χρόνια. Σήμερα, η
Mercedes-Benz και η
AMG (σ.σ. το σπορ παρακλάδι που εδρεύει στο Αφάλτερμπαχ) βάζουν τη γερμανική premium φίρμα στην
κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσιάζοντας τον
ισχυρότερο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα παραγωγής στην ιστορία. Τι κι αν η επίσημη ανακοίνωση της Mercedes-Benz έμεινε μόνο λίγες ώρες «στον αέρα», εμείς καταφέραμε να εξασφαλίσουμε όλα τα στοιχεία.
Καταρχάς, η κατασκευή και η εξέλιξη του κινητήρα ξεκίνησε από λευκό χαρτί, ενώ τονίζεται πως
η συναρμολόγηση γίνεται «στο χέρι», ακολουθώντας τη φιλοσοφία «One Man, One Engine». Ο
M 139 κινητήρας, όπως είναι γνωστός στους διαδρόμους των εγκαταστάσεων του Αφάλτερμπαχ,
χωρητικότητας 1.991 κ.εκ. προσφέρεται σε
δύο εκδόσεις ισχύος: τη «
μικρή» με 387 άλογα και 480 Nm ροπής στις 4.750-5.000 σ.α.λ. και την κορυφαία με
421 ίππους και 500 Nm ροπής στις 5.000-5.250 σ.α.λ.. Το εύρος λειτουργίας του M 139 αγγίζει τις 7.200 σ.α.λ. και η σχέση συμπίεση βρίσκεται στο 9:1, ενώ όσον αφορά στην πίεση υπερπλήρωσης, αυτή ορίζεται στα 2,1 bar (1,9 bar σην έκδοση με τη μικρότερη ισχύ).
Περνώντας στο κομμάτι του turbo, οι μηχανικοί της Mercedes-AMG δημιούργησαν μια
νέα twin-scroll τουρμπίνα, για την οποία υπόσχονται βέλτιστη απόδοση στις χαμηλές στροφές και μεγάλη ταχύτητα περιστροφής στις ψηλές. Αυτό επιτυγχάνεται, εκτός της
ροϊκής εξέλιξης στην οποία έχουν υποβάλλει τους αυλούς, και με την
ενσωμάτωση, για πρώτη φορά, κυλινδρικά ρουλεμάν στον άξονα της φτερωτής (σ.σ. το συναντούμε στο turbo του 4λιτρου V8 κινητήρα της AMG GT 4-door Coupe) που μειώνει τις τριβές επιτρέποντας ταχύτητα περιστροφής που αγγίζει τις 169.000 σ.α.λ.. Για την «ανακούφιση» του συστήματος υπερπλήρωσης χρησιμοποιείται μια
ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, με τη μονάδα ελέγχου της να συνυπολογίζει μεταξύ άλλων την πίεση, τη γωνία της πεταλούδας, τη θερμοκρασία του κινητήρα και του περιβάλλοντος κ.α. Μάλιστα, το γερμανικό στρατόπεδο διατείνεται πως έχει καταφέρει γραμμικότητα απόδοσης, αντίστοιχη με ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ.