BMW X1 xDrive 20d
13/4/2016
Στη νέα BMW X1 αλλάζουν όλα με προφανή στόχο την κορυφή της κατηγορίας. Εμείς δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη - τετρακίνητη έκδοση X1 xDrive 20d των 190 ίππων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Από το 2009 που παρουσιάστηκε, η BMW X1 κατάφερε να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στην δύσκολη και απαιτητική κατηγορία των premium compact crossovers. Στην νέα γενιά της αλλάζει και γίνεται πιο πρακτική, ακολουθώντας το πνεύμα των καιρών.
Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η νέα πλατφόρμα UKL, που χρησιμοποιεί. Είναι η ίδια πλατφόρμα της 2 Series Active Tourer, με την οποία μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη, αλλά η πιο σημαντική είδηση είναι πως ο κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος στο εμπρός μέρος, κάτι που σημαίνει πως οι 2κίνητες εκδόσεις της Χ1 θα έχουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Σχεδίαση
Η νέα Χ1 είναι διαφορετική από την προκάτοχό της και το δείχνει. Η σχεδίαση μπροστά είναι πιο επιθετική, παρά το γεγονός ότι το μήκος του καπό μειώθηκε. Από την μείωση αυτή ωφελήθηκαν οι εσωτερικοί χώροι, που τώρα είναι μεγαλύτεροι, προς όφελος των επιβατών. Από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων η νέα Χ1 έχει μικρότερο μήκος, αλλά μεγαλύτερο πλάτος και ύψος, και μικρότερους προβόλους.
Εσωτερικό
Δεν υπάρχουν σχεδιαστικές εκπλήξεις στο εσωτερικό, όπου ακολουθείται η εταιρική γραμμή, κάτι που σημαίνει ότι είναι οδηγοκεντρικό, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ιδιαίτερα λειτουργική εργονομία. Οι εσωτερικοί χώροι έχουν αυξηθεί και είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα και αναδιπλούμενα, όπως της 2 Active Tourer, ενώ και ο χώρος φόρτωσης έχει χαμηλό κατώφλι.
Κινητήρας
Ο 2λιτρος turbodiesel κινητήρας της Χ1 αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής. Συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς. Διαθέτει 3 προγράμματα οδήγησης (Sport, Comfort, EcoPro) που μεταβάλουν την απόκριση του κινητήρα και την διαχείριση του κιβωτίου. Ο κινητήρας ήσυχος και έχει καλή απόκριση, σε σημείο που δεν θυμίζει diesel, ενώ οι επιδόσεις θυμίζουν GTi.
Οδηγώντας
Όλα είναι συνάρτηση του οδηγικού προφίλ που έχεις επιλέξει. Στο Sport έχεις άμεση απόκριση στο γκάζι και σε συνδυασμό με την μεγάλη ροπή και το πολύ καλό κιβώτιο, ανακαλύπτεις τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που σου παρέχει η τετρακίνηση και το στιβαρό πλαίσιο.
Στο Comfort, όλα γίνονται πιο «χαλαρά», comfort δηλαδή, και ανακαλύπτεις την χρυσή τομή ανάμεσα σε επιδόσεις και άνεση. Το Eco Pro τέλος, ξυπνάει το οικολογικό μας προφίλ, όπου όλες οι λειτουργίες «κατεβάζουν ταχύτητα» σε στόχο την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Όποιο προφίλ και να επιλέξεις ένα είναι σίγουρο ότι δεν την χορταίνεις.
Συμπέρασμα
Η νέα Χ1 βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς σημαντικά και κυρίως στον τομέα των χώρων. Μπορεί να καλύψει άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας χωρίς παραχωρήσεις, ενώ δεν θα διστάσει να προσφέρει και οδηγική ευχαρίστηση στον οδηγό της, ενώ ο μακρύς κατάλογος του πρόσθετου εξοπλισμού δεν θα αφήσει κανένα παραπονεμένο.