Το τετραθέσιο ηλεκτρικό Baojun E300 Plus είναι η πρόταση των Κινέζων για το ιδανικό όχημα πόλης. Έχει μέγεθος που θυμίζει Smart fortwo και χάρη στην συνδρομή της Xiaomi συνδεσιμότητα τελευταίας τεχνολογίας.
Όσοι έχουμε ακούσει την Xiaomi στο μυαλό μας συνδυάζουμε τεχνολογία αρκετά μακριά από τα αυτοκίνητα. Φορητοί υπολογιστές, ακόμη και ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες είναι η βασική ενασχόληση της κινεζικής βιομηχανίας. Μάλιστα, έχουμε να κάνουμε με έναν πολύ πετυχημένο όμιλο στην κατασκεύή smartphones, μιας και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παγκοσμίως, ξεπερνώντας τον περασμένο Οκτώβριο την Apple! Ας επιστρέψουμε στο θέμα μας. Μήπως η Xiaomi φιλοδοξεί να μπει στον κόσμο του αυτοκινήτου, ετοιμάζοντας ένα ηλεκτρικό μοντέλο για την κινεζική αγορά;
Λανθασμένα έχει δημιουργηθεί η παραπάνω εντύπωση με το Baojun E300 ως «πέτρα του σκανδάλου». Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μεγέθους mini. Μολονότι η Xiaomi παρείχε τεχνογνωσία στην κατασκευή του αυτοκινήτου, η εταιρεία Baojun είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors και των κινεζικών SAIC Motor και Wuling.
To Baojun E300 θα κυκλοφορήσει στην βασική έκδοση ως διθέσιο και τριθέσιο, ενώ η σειρά Baojun E300 Plus θα είναι πλήρως τετραθέσια. Με μήκος 2.625 χιλιοστά, το E300 είναι μικρότερο από ένα τρέχον Smart fortwo (2.695 χλστ). Το μεγαλύτερο E300 Plus έχει μέγεθος 2.894 χιλιοστά και μπορεί να μεταφέρει ως και τέσσερα άτομα. Δεν έχει πορτμπαγκάζ, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλωθούν. Ο μοντέρνος σχεδιασμός είναι προϊόν αρκετής μελέτης για συγκεκριμένο σκοπό. Η αντίθεση που προκύπτει με το μαύρου χρώματος αμαξώματος δημιουργεί μία ψευδαίσθηση όσον αφορά το ύψος του μοντέλου, το οποίο δεν φαίνεται τόσο μεγάλο όσο τα 1.647 χιλιοστά του. Υπάρχουν πέντε επιλογές χρώματος, πάντα για το κάτω μέρος του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή, εντυπωσιακοί είναι οι μικροσκοπικοί του τροχοί με τις 13 ινστών ζάντες.
Αμφότερα τα μοντέλα τροφοδοτούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ισχύ 40 kW (54 άλογα) και μέγιστη ροπή 150 Nm. Η τελική ταχύτητα του Baojun φτάνει τα 100 χλμ/ώρα. Μεγάλο βάρος δίνεται στην εμβέλεια με τους Κινέζους να κάνουν λόγο για εύρος έως και 305 χιλιόμετρα σύμφωνα με μετρήσεις NEDC. Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως μέσα σε μία ώρα χάρη στη λειτουργία γρήγορης φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC). Επιπλέον, το Baojun έχει πολύ καλό εξοπλισμό που δεν θυμίζει σε τίποτα ένα μικρό αυτοκίνητο: ESP, ABS και δύο αερόσακοι είναι στάνταρ εξοπλισμός. Στην κορυφαία έκδοση υπάρχουν κάμερες και συστήματα υποβοήθησης όπως adaptive cruise control, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, alarm system και βοηθός παρκαρίσματος.
Αναφέρθηκε προηγουμένως η συνδρομή της Xiaomi στο τελικό αποτέλεσμα, με την κινεζική εταιρεία να προσφέρει την πιο σύγχρονη συνδεσιμότητα και να καθιστά το Baojun E300 πλήρως δικτυωμένο. Μία και μόνο οθόνη βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό. Μέσω αυτής μπορεί να ρυθμίσει και να ελέγξει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Χάρη στην τεχνογνωσία της Xiaomi, διατίθενται σημαντικά features όπως ο φωνητικός έλεγχος, η πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και πολλά άλλα καλούδια. Ο οδηγός μπορεί να συνδεθεί και με την εφαρμογή «Mi Smart Home» της Xiaomi. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο και το σπίτι μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και, όταν παρκάρει στο γκαράζ, μπορεί να ανάβουν τα φώτα κατόπιν εντολής του χρήστη.
Οι εκδόσεις της Baojun E300 και E300 Plus δεν θα κυκλοφορήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Στην Κίνα, το E300 κοστίζει 8.231 ευρώ (64.800 κινεζικά γουάν) και το E300 Plus 8.866 ευρώ (69.800 κινεζικά γουάν) Συγκρίνοντας το κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το παρεμφερές Renault Twizy, οι Ασιάτες έφτιαξαν ένα ακριβότερο και τρεις φορές μεγαλύτερο μοντέλο, το οποίο πάντως ξεχωρίζει για τις παροχές, τον εξοπλισμό και τον χώρο του.