autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Δίπλωμα οδήγησης στα 17 και με πιο αυστηρές εξετάσεις

Δίπλωμα οδήγησης στα 17 και με πιο αυστηρές εξετάσεις

14/10/2021

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε όλες τις αλλαγές που περιλαμβάνει το νέο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα.

Το νέο σχέδιο νόμου με όνομα «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών» που θα κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σκοπός του νομοσχεδίου είναι αντιμετώπιση της διαφθοράς και της αδιαφάνειας του συστήματος εξετάσεων για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής ύλης και της δοκιμαστικής διαδικασίας με γνώμονα την προαγωγή της οδικής ασφάλειας της χώρας, μέσω της διαμόρφωσης ενός σύγχρονου πλαισίου θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, καθώς και του καθορισμού ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών και αξιολόγησης των εξεταστών.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Στο τιμόνι από τα 17

Το σχέδιο θεσπίζει τα 17 έτη ως το νέο κατώτατο ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης. Όσοι έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β θα μπορούν να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες. Όσοι ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία, θα μπορούν με μια προσωρινή άδεια οδήγησης, μέχρι τα 18 τους, θα οδηγούν κανονικά αρκεί να έχουν δίπλα τους συνοδό. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις οδήγησης με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου (για να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).

Tέρμα τα κινητά και τα ακουστικά στις εξετάσεις

Κατά την διαδικασία εξέτασης, θα απαγορεύεται η  χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής επικοινωνίας, οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής, όπως ηλεκτρονικά ρολόγια κλπ., για την απαγόρευση απομάκρυνσης των υποψηφίων από τη θέση εξέτασης τους για οποιονδήποτε λόγο, πριν την ολοκλήρωση της θεωρητικής εξέτασης και του τελευταίου υποψηφίου, καθώς και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης.

Σημαντική αλλαγή στις πρακτικές εξετάσεις

Η διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών και οδηγών θα γίνεται αποκλειστικά με τα οχήματα και τις μοτοσικλέτες των σχολών οδηγών, σε αστικές οδούς στις οποίες παρουσιάζονται βαθμοί δυσκολίας και συνθήκες παρόμοιες με αυτές που συναντά κάθε οδηγός. Επίσης, καθορίζεται νέο πλαίσιο πρακτικής δοκιμασίας, ενώ προβλέπεται για τους υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς το δικαίωμα ελεύθερης οδήγησης έως πέντε λεπτών χωρίς να υπόκεινται σε αξιολόγηση, εφόσον το επιθυμούν, ώστε να εξοικειωθούν με το όχημα στο οποίο θα εξετασθούν. Τέλος, η πρακτική δοκιμασία θα καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, με τον εξεταστή να βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού και ο εκπαιδευτής του εκάστοτε υποψήφιου οδηγού στο οπίσθιο τμήμα του οχήματος. Ειδικότερα, προβλέπεται η χρήση φορητής κάμερας, υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Η κάμερα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε