5 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το Audi A1 Citycarver 35 TFSI DSG των 150 ίππων

24/11/2020

Αυξημένη απόσταση από το έδαφος και «πινελιές» που δίνουν ένα off-road χαρακτήρα. Αυτό είναι το Audi A1 Citycarver και ήρθε η στιγμή να το γνωρίσουμε καλύτερα...

 
 
Η crossover κατηγορία συνεχώς κερδίζει μεγαλύτερο κοινό στην ευρωπαϊκή αγορά. Θέλοντας να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο τη γκάμα τέτοιου είδους αυτοκινήτων, η γερμανική φίρμα προχώρησε στο λανσάρισμα μία διαφορετικής εκδοχής του γνώριμου και επιτυχημένου μικρού μοντέλου της. Ο λόγος για το Audi A1 Citycarver, το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο μοντέλο, αλλά απέκτησε στοιχεία που προσδίδουν μία off-road αύρα. Για την ώρα, η βασική έκδοση ονομάζεται 35 TFSI και βρέθηκε στα χέρια μας «συνοδευόμενη» με το αυτόματο κιβώτιο S-Tronic διπλού συμπλέκτη.

Με την πρώτη ματιά γίνεται ξεκάθαρη η προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να διαφοροποιήσει τη συγκεκριμένη έκδοση. Αρχικά, το περιπετειώδες Citycarver έχει κερδίσει μία αύξηση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 4 εκατοστά. Παράλληλα, δανείζεται στοιχεία από τις allroad εκδόσεις και την «οικογένεια» των Q μοντέλων. Για παράδειγμα, στους προφυλακτήρες έχουν ενσωματωθεί ασημί σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ενώ στα φτερά, ακριβώς πάνω από τους τροχούς, συναντάμε σκουρόχρωμα προστατευτικά φιλέτα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει μοντέρνα αισθητική με τη διχρωμία κόκκινου και μαύρου στην οροφή. Εννοείται, όμως, ότι υπάρχουν κι άλλες δυνατότητες εξατομίκευσης, με συνολικά 9 χρώματα για το αμάξωμα.

Εσωτερικό: Γνώριμο Α1
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, μιας και δε διαφέρει από αυτή ενός τυπικού Audi A1. Το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι ξεχωρίζει με την εντυπωσιακή του σχεδίαση. Βέβαια, η εμπειρία οδήγησης εκτοξεύεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 10,25 ιντσών που βρίσκεται πίσω από το σύστημα διεύθυνσης. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η κλασσική οθόνη αφής μεγέθους 10,1 ιντσών για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών. Είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, στοιχείο που έχουμε συνηθίσει σε μοντέλα της Audi και όχι μόνο, ώστε να εντείνεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του μοντέλου. Τα υλικά παραμένουν ποιοτικά, ενώ οι χώροι που προσφέρονται δημιουργούν τις καλύτερες συνθήκες για ένα άνετο ταξίδι τεσσάρων ενήλικων επιβατών, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 335 λίτρα.



Κινητήρας: Ισχυρός ο 1.5 TFSI των 150 ίππων
Κάτω από το καπό του Audi A1 Citycarver βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας 1.498 κ.εκ. Αποτελεί μέχρι στιγμής τη μία και μοναδική επιλογή για τη συγκεκριμένη έκδοση και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων. Η ισχύς αγγίζει τους 150 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,2 δευτερόλεπτα για το αμάξωμα των 1.275 κιλών και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα και, στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και επτά σχέσεων. Ασφαλώς, υπάρχει και η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Η γερμανική φίρμα αναφέρει ότι η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται μεταξύ 6,2 και 6,5 λτ./100 χλμ (πρότυπο WLTP). Ωστόσο, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την κατανάλωση να είναι αυξημένη κατά 1-1,5 λτ. σε σχέση με την εργοστασιακή. Με τη δεξαμενή καυσίμου να αγγίζει τα 40 λτ. συμπεραίνουμε ότι είναι εφικτή μία αυτονομία της τάξης των σχεδόν 550 χιλιομέτρων.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει