Η νέα άφιξη στην κατηγορία των B-SUV, το Audi SQ2, μεταφέρει την πολύ επιτυχημένη συνταγή κινητήρα-μετάδοσης που έχουμε γνωρίσει από το S3, σε ένα "ψηλότερο" πακέτο.
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός πως τα τελευταία χρόνια τα SUV έχουν πάρει τη σκυτάλη στον τομέα των πωλήσεων. Ολοένα και περισσότερα "ψηλά" μοντέλα κάνουν την εμφάνισή τους στις εκθέσεις, και, κατ επέκταση στους δρόμους, με τις εταιρείες να έχουν στραφεί και στην ιδιαίτερα εμπορική compact κατηγορία. Και, από τη στιγμή που ανέκαθεν υπήρχαν γρήγορα "μικρά", για τους λάτρεις των επιδόσεων, ήταν θέμα χρόνου να εμφανιστούν και οι αντίστοιχες εκδόσεις στα μικρά SUV. Αν σκεφτούμε λοιπόν, την ηγετική θέση που κατέχει το S3 στην κατηγορία των hot hatches, ήταν φυσικό να ακολουθήσει η SUV έκδοσή του, δηλαδή το SQ2 της δοκιμής μας.
Εξωτερικά, το αυτοκίνητο δείχνει ξεκάθαρα την "S" ταυτότητά του, χωρίς όμως να γίνεται κραυγαλέο. Οι προφυλακτήρες, τα φτερά γύρω από τους τροχούς καθώς και η τρίτη κολόνα έχουν αποκτήσει γκρι χρωματισμό, η γρίλια εμπρός είναι πλέον μαύρη γυαλιστερή, κάτι που είναι χαρακτηριστική πινελιά στις γρήγορες εκδόσεις των Audi, ενώ στο πίσω μέρος, τη διαφορά κάνει η τετραπλή εξάτμιση, η οποία έχει και την απαραίτητη ακουστική χροιά για ένα όχημα τέτοιου βεληνεκούς. Αν και οι περισσότερες από αυτές τις επιλογές είναι έξτρα, δεν ανεβάζουν ιδιαίτερα την, ήδη υψηλή, τιμή αγοράς του SQ2.
Σπορ στοιχεία με μέτρο
Το εσωτερικό του SQ2, έχει το σχεδιαστικό DNA της Audi, που είναι μεν σπορτίφ, άλλα όχι ακραίο. Ιδιαίτερα πετυχημένη συνταγή θα λέγαμε, που χαρίζει σχεδιαστική αντοχή στο χρόνο χωρίς όμως να λείπει η μοντέρνα αίσθηση. Η "S" ταυτότητα που το διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες εκδόσεις υπάρχει και στην καμπίνα, με αλουμινένιες επενδύσεις στο ταμπλό (υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής σε κόκκινο χρώμα και εφέ που θυμίζει ανθρακόνημα, που τονίζει ιδιαίτερα τον χαρακτήρα του οχήματος, καθώς και η επιλογή ατμοσφαιρικού φωτισμού, κάτι που είναι εντυπωσιακό και προσδίδει μια όμορφη νότα στις βραδινές σας βόλτες), βαμμένες ραφές, και το S logo που δεσπόζει σε διάφορα σημεία όπως τα μαρσπιέ, η πλάτη των καθισμάτων και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι ψηφιακός, ενώ υπάρχει και η επιλογή για virtual cockpit. Η ποιότητα συναρμολόγησης, είναι κλασσική Audi και χαρακτηρίζεται από εξαιρετικό φινίρισμα, χωρίς τριγμούς και κενά μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων. Ακόμα και οι χώροι είναι καλοί, και ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα B-SUV, δηλαδή compact αυτοκίνητο.
Εκρηκτικές επιδόσεις από έναν άριστο κινητήρα
Ο 2λιτρος κινητήρας του SQ2 αποδίδει 300 ίππους και 400Nm ροπής, με την κίνηση νε μεταδίδεται και τους 4 τροχούς 7τάχυτου DSG κιβωτίου S-tronic. Ο κινητήρας είναι γεμάτος από χαμηλά, και εξακολουθεί να παράγει σταθερή δύναμη μέχρι τις 5.000-5500 σ.α.λ, χωρίς κενά και ξεσπάσματα, βγάζοντας παράλληλα και έναν καταπληκτικό ήχο από τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, που σε βάζει στο κλίμα της σπορ κατασκευής, χωρίς όμως να κουράζει. Εξαιρετικές είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα, αλλά και οι ρεπρίζ από 60-100 χλμ. και 80-120 χλμ. που γίνονται σε 3 περίπου δευτερόλεπτα.
Και ενώ συνήθως αυτές οι επιδόσεις συνοδεύονται και από αντίστοιχα μεγάλη κατανάλωση, εδώ το SQ2 έρχεται να μας διαψεύσει. Όταν τα πνεύματα ηρεμήσουν και βρεθεί κανείς με ηρεμία σε ανοιχτό δρόμο, η μέση τιμή κατανάλωσης μπορεί να πέσει και κάτω από 8 λτ/100χλμ, νούμερο που σίγουρα ανήκει περισσότερο στις απλές εκδόσεις, παρά στην κορυφαία SQ2, κάτι που θα ευχαριστήσει τον κάτοχο, ακόμα και αν δεν αποτελεί το πρωτεύον κριτήριο αγοράς του συγκεκριμένου μοντέλου.
Γνήσιο S, παρά το ύψος του
Το SQ2 είναι ένα γνήσιο, καθαρόαιμο "S" μοντέλο, κάτι που επιβεβαιώθηκε τόσο από τις επιδόσεις του, όσο και από την οδηγική του αίσθηση και αυτό είναι κάτι που επιχείρησε η Audi και το πέτυχε και μάλιστα εντυπωσιακά. Η θέση οδήγησης είναι αυτή που αρμόζει στα γρήγορα μοντέλα της εταιρείας, με το κάθισμα να σε αγκαλιάζει επαρκώς. Στην πορεία, το αυτοκίνητο είναι πολιτισμένο και ευκολοδήγητο, χωρίς να προδίδει ότι κάτω από το δεξί πόδι έχεις διαθέσιμα 300 άλογα. Μόλις όμως πατήσεις το γκάζι βαθιά στο πάτωμα τα χιλιόμετρα έρχονται καταιγιστικά γρήγορα.
Μπορείς να στρίψεις με πολλά χιλιόμετρα και το τιμόνι υπακούει και οδηγεί το αυτοκίνητο ακριβώς εκεί που σημαδεύεις. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι, εξακολουθούμε και μιλάμε για ένα SUV, επομένως ορισμένες κλίσεις του αμαξώματος που θα κάνουν την εμφάνισή τους είναι αναμενόμενες.
Η τετρακίνηση δουλεύει άψογα και είναι σύμμαχός σου για να στρίβεις με πατημένο γκάζι, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, χαρακτηριστικό της ψηφιακής εποχής, επιτρέπουν να "παίξεις", μέχρι ένα σημείο πριν επέμβουν, στην σπορ επιλογή τουλάχιστον. Τέλος, τα ιδιαίτερα αποτελεσματικά φρένα εμπνέουν σιγουριά και ασφάλεια.
Και όταν τα πράγματα χαλαρώνουν, τίποτα δεν προδίδει την σπορ κατασκευή που περιγράψαμε λίγο πριν. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά όχι ξερή και "πολεμική", ο κινητήρας δουλεύει άνετα, ήρεμα και οικονομικά. Τίποτα το κραυγαλέο, όπως αρμόζει εξάλλου σε ένα γνήσιο Audi "S".
Συμπέρασμα
Το Audi SQ2 είναι μια πολύ καλή επιλογή και θα ικανοποιήσει απόλυτα τον αγοραστή του. Είναι ένα σωστό, ανόθευτο και ισορροπημένο "S", με εξαιρετικές επιδόσεις, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αντάξιας του ονόματος της Audi, όμορφο αμάξωμα και εσωτερικό.
Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι για τους λάτρεις των SUV, με αντίστοιχες επιδόσεις αλλά μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, λόγω υπερυψωμένου πλαισίου. Και αυτό σίγουρα δεν είναι κακό.