5 φωτογραφίες »

VW T-Cross: Προσιτός σύντροφος για τη πόλη

Διαβάστηκε από 4119 αναγνώστες - 26/7/2021

Είναι ο «μικρός αδερφός» στην οικογένεια των SUV της VW και από τη βασική έκδοση των 95 ίππων έρχεται σε ένα ολοκληρωμένο σύνολο που θα καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας.

Με την έλευση του VW T-Cross, η γκάμα των SUV της γερμανικής φίρμας έγινε ακόμα πιο πλήρης, με το συγκεκριμένο μοντέλο να αποτελεί την «entry level» επιλογή των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Προσφέρεται με μηχανικά σύνολα από 95 έως 150 ίππους και αυτή τη φορά δοκιμάζουμε την πιο βασική έκδοση του μοντέλου, η οποία βέβαια απέδειξε ότι μόνο ανεπαρκής δε μπορεί να χαρακτηριστεί, ακόμα και στη βασική έκδοση «Life».
Το μικρό SUV της γερμανικής φίρμας βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0, όπως και τα «ομόσταυλα» μοντέλα Seat Arona και Skoda Kamiq. Το συμπαγές crossover διακρίνεται για την ευελιξία του, μιας και το μήκος του περιορίζεται στα 4,11 μέτρα, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (184 χλστ.) δίνει έναν πιο περιπετειώδη αέρα. Κάτι τέτοιο γίνεται αντιληπτό και από άλλα στοιχεία, όπως οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος, οι ράγες οροφής και το μεγάλο προφίλ των ελαστικών, αλλά και την ύπαρξη ζαντών αλουμινίου μεγέθους 16 ιντσών από την βασική έκδοση.


 
Εσωτερικό
Περνώντας στην καμπίνα του VW T-Cross γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι οι πλαστικές επενδύσεις είναι σκληρές σε κάθε επιφάνεια, ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή ικανοποιούν. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μία ευανάγνωστη οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός απολαμβάνει συστήματα όπως η κάμερα οπισθοπορείας και το ψηφιακό ραδιόφωνο. Ακριβώς από κάτω υπάρχει υποδοχή ασύρματης φόρτισης, ενώ αξίζει να τονίσουμε ότι στην βασική έκδοση «Life» της δοκιμής δεν προσφέρεται σύστημα αυτόματου κλιματισμού. Οι χώροι του μικρού SUV της γερμανικής εταιρείας θα φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη στον διαμήκη άξονα. Έτσι, προσφέρεται η δυνατότητα είτε για αύξηση του χώρου για τα πόδια των επιβατών, είτε του χώρου αποσκευών. Ο δεύτερος κυμαίνεται μεταξύ 347 και 417 λτ. 


 
Κινητήρας: Επαρκής η ισχύς των 95 ίππων
Στη βασική έκδοση του VW T-Cross, όπως αυτή της δοκιμής, κάτω από το καπό συναντάμε ένα τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας 999 κ.εκ., το οποίο εξοπλίζεται από σύστημα υπερπλήρωσης. Αποδίδει 95 ίππους και 175 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ για όσους δεν αρκούνται σε αυτή την ισχύ υπάρχει και έκδοση του κινητήρα με ισχύ 115 ίππων. Στην προκειμένη περίπτωση, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,5 δλ. για το αμάξωμα των 1.245 κιλών και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, ενώ η κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα (όπως άλλωστε και σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου) μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων. Όσον αφορά τώρα στην κατανάλωση, η επίσημη αντιπροσωπεία ανακοινώνει 4,9 λτ./100 χλμ., τιμή που είναι αρκετά αισιόδοξη. Ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε στον πίνακα οργάνων μία τιμή της τάξης των 7 λτ./100 χλμ. ώρα, καθόλου άσχημη για τις μικρές συνθήκες οδήγησης που πραγματοποιήσαμε.


 
Στο δρόμο: Διασκεδαστικό, πατάει και χώμα
Μπορεί σε πρώτη φάση οι 95 ίπποι να ακούγονται λίγοι για ένα μικρό SUV πόλης, αλλά στην πράξη το VW T-Cross αποδεικνύει ότι αρκούν ώστε να κινηθεί αξιοπρεπώς και μάλιστα χωρίς υπερβολικές ανάγκες σε καύσιμο. Είναι ένα SUV πόλης και σε τέτοιες συνθήκες ξεδιπλώνει όλες του τις αρετές, αφού οι «μαζεμένες» του διαστάσεις και η κορυφαία ορατότητα διευκολύνουν σημαντικά τις αστικές μετακινήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο κάνουν την εμφάνισή τους κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς αλλά σε καμία περίπτωση δε θα προβληματίσουν τον οδηγό. Επιπλέον, η απόδοση των φρένων είναι ικανοποιητική, αλλά σίγουρα θα θέλαμε την έκτη σχέση που απουσιάζει στην έκδοση των 95 ίππων. Τέλος, ελέω απουσίας τετρακίνησης, οι off road δυνατότητες είναι περιορισμένες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το VW T-Cross θα πει όχι σε κάποιες χωμάτινες εξορμήσεις.
 
Η τιμή του VW T-Cross με τους 95 ίππους ξεκινά από τα 18.800 ευρώ στη βασική έκδοση, ενώ σε αυτή την περίπτωση οι εκπομπές CO2 είναι 133 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία όμως αγγίζουν τα μόλις 85 ευρώ σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της εταιρείας.
 
Συμπέρασμα
Το μικρό SUV της VW αποδεικνύει στην πράξη ότι αποτελεί τον ιδανικό σύντροφο στις εντός πόλης μετακινήσεις, ενώ θα καλύψει απροβλημάτιστα τις ανάγκες μίας οικογένειας. Στη βασική έκδοση των 95 ίππων, δέλεαρ είναι η τιμή που βρίσκεται αρκετά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »