Η Skoda ακολουθάει τα δεδομένα της εποχής κι εξηλεκτρίζεται. Η αλλαγή σελίδας ξεκίνησε από τη ναυαρχίδα της, το Skoda Superb iV, το οποίο απέκτησε συνδυαστική ισχύ 218 ίππων και έως 62 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομία.
Με «όπλο» της τους ατελείωτους χώρους και τον πολυτελή χαρακτήρα, η θηριώδης Skoda Superb έχει καταφέρει εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες να κερδίσει το δικό της κοινό. Πλέον διανύει επισήμως την τρίτη της γενιά, η οποία σηματοδοτεί και την έναρξη του εξηλεκτρισμού της γκάμας της εταιρείας. Η Skoda Superb iV είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της εταιρείας, συνδυάζοντας επιδόσεις, αλλά και οικονομία. Ασφαλώς, υπάρχουν και οι συμβατικές εκδόσεις, με πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Στα χέρια μας, όμως, βρέθηκε η έκδοση που μπαίνει στην πρίζα και ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην περίπτωση του Skoda Superb iV, όπως και σε κάθε plug-in μοντέλο, εντοπίζεται στο συνδυαστικό σύστημα κίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, κάτω από καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.395 κ.εκ. της οικογένειας TSI. Η συνύπαρξη με τον ηλεκτροκινητήρα έχει ως αποτέλεσμα μία συνδυαστική ισχύ που αγγίζει τους 218 ίππους, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει τα 400 Nm. Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, αφού το αμάξωμα των 1.730 κιλών (με τον οδηγό) επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 224 χλμ./ώρα. Πάμε τώρα στις μπαταρίες, των οποίων η χωρητικότητα αγγίζει τις 13 kWh και η διάρκεια φόρτισης ολοκληρώνεται σε περίπου 3,5 ώρες μέσω της γρήγορης φόρτισης του Wallbox. Σε οικιακή πρίζα, απαιτείται περισσότερη ώρα, αλλά η αρχή της ημέρας θα σας βρει με γεμάτη μπαταρία, αν φροντίσετε να φορτιστεί κατά την διάρκεια της νύχτας. Με το αυτοκίνητο να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, είναι εφικτή μία αυτονομία της τάξης των 50 χιλιομέτρων (62 χλμ. ανακοινώνει η Skoda), η οποία αρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Με τις μπαταρίες φορτισμένες, είναι εφικτή μία κατανάλωση βενζίνης της τάξης των 2-2,5 λτ./100 χλμ.
Στον δρόμο: Με έμφαση στην άνεση
Πίσω από το τιμόνι της plug-in υβριδικής Skoda Superb iV, ο οδηγός απολαμβάνει αστείρευτη δύναμη από τις χαμηλές στροφές, μοναδική άνεση και οικονομία. Τα φρένα είναι ανθεκτικά, αν και το ABS επεμβαίνει σχετικά γρήγορα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εκτελεί ταχύτατα τις αλλαγές. Η ποιοτική καμπίνα «μονώνει» κάθε εξωτερικό ήχο και η ανάρτηση αποσβένει υποδειγματικά τις ανωμαλίες. Το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα αμιγώς ηλεκτρικά (e-mode) και μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι, ενεργοποιείται και το θερμικό μοτέρ. Σίγουρα το αστικό περιβάλλον δεν είναι το ιδανικό για ένα αυτοκίνητο μήκους σχεδόν πέντε μέτρων, αλλά καθώς η ταχύτητα αυξάνεται γίνεται κατανοητό ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για να προσφέρει κορυφαία άνεση, επιδόσεις, αλλά και καθημερινή οικονομία.
Η τιμή του Skoda Superb 1.4 Plug in Hybrid ξεκινά από τα 48.900 ευρώ και οι εκπομπές ρύπων αγγίζουν τα μόλις 35 γρ./χλμ., με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Συμπέρασμα
Το πρώτο plug-in υβριδικό Skoda ενσωματώνει όλη τη σύγχρονη τεχνολογία και δύσκολα θα βρει κάποιος κάτι το αρνητικό στην συνολική του εικόνα. Έχει όλα εκείνα τα «premium» στοιχεία που μπορούν να το κάνουν να συνεχίσει να εντυπωσιάζει και σε αυτή την τρίτη του γενιά.
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr