Ένα «θηρίο» 2,5 τόνων και 457 ίππων, που πάει παντού, δεν περνάει απαρατήρητο και καίει μόλις 5 λτ/100χλμ. Μπορεί να φαίνεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά είναι πραγματικότητα. Το Ford Explorer Plug-in τα κάνει όλα!
Τα SUV έχουν γίνει πλέον μία ιδιαίτερα δημοφιλής κατηγορία, είτε πρόκειται για μικρά crossover, είτε για μεγάλα C-SUV. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που κάνει τα C-SUV να φαίνονται τόσο μικρά. Ο λόγος για το Ford Explorer, το θηριώδες μοντέλο που εξηλεκτρίστηκε, έγινε πιο «ευρωπαϊκό» και πλέον είναι διαθέσιμο στη χώρα μας. Το δοκιμάσαμε, μας ενθουσίασε με τον όγκο του και όχι μόνο, ενώ απέδειξε ότι καταφέρνει να έλκει τα βλέμματα ως άλλο supercar.
Η νέα γενιά του Ford Explorer έρχεται με μία Plug-In υβριδική διάταξη που αποτελείται από ένα V6 Ecoboost μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα. Το θερμικό μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενο, η χωρητικότητά του αγγίζει τα 2.956 κ.εκ. και «συνεργάζεται» με ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Κάπως έτσι, η συνολική ισχύς αγγίζει τους 457 ίππους και η ροπή την τρομακτική τιμή των 825 Nm από τις μόλις 2.500 σ.α.λ. Η κίνηση περνά και στους δύο άξονες μέσω αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-AWD μεταβάλλει την κατανομή της ροπής στους τροχούς μέσα σε μόλις 100 ms. Στην πράξη τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5,6 δλ., επίδοση που αφήνει τους πάντες άφωνους δεδομένου ότι η μάζα του αμαξώματος αγγίζει τα 2.466 κιλά.
Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 13,6 kWh, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 42 χλμ., όπως αναφέρει η επίσημη αντιπροσωπεία. Η φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 6 ώρες σε μία τυπική πρίζα, ενώ με χρήση wallbox ο χρόνος μειώνεται στις 4 ώρες. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι η χωρητικότητα των μπαταριών αρκεί για περίπου 35-40 χλμ., ενώ η κατανάλωση για τα πρώτα 100 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία κυμαίνεται στα 5 λτ./100 χλμ (3,1 λτ./100 χλμ. η εργοστασιακή). Από την ώρα που η μπαταρία θα αδειάσει, η μεικτή κατανάλωση αυξάνεται στα 10,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με την Ford, τιμή που όπως διαπιστώσαμε είναι άκρως ρεαλιστική.
Στον δρόμο: «¶ρμα μάχης» με πολιτική αμφίεση
Πίσω από το τιμόνι του τεράστιου Ford Explorer ο καθένας αισθάνεται κυριολεκτικά σαν βασιλιάς. Ο τεράστιος όγκος του αμαξώματος κάνει αισθητή την παρουσία του Explorer ανά πάσα στιγμή και τραβά τα βλέμματα σαν μαγνήτης. Η ποιότητα της κύλισης είναι εξαιρετική και οι αναταράξεις από ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι απλά μηδενικές, το ίδιο ισχύει και για τους αεροδυναμικούς θορύβους λόγω της εξαιρετικής μόνωσης. Ο κινητήρας από την άλλη «συνεργάζεται» εκπληκτικά με το ηλεκτρικό μοτέρ και το αυτόματο 10άρι σασμάν. Η επιλογή του «Sport» προγράμματος και το βύθισμα του γκαζιού αρκούν ώστε οι επιβάτες να νιώσουν με τον πιο εμφατικό τρόπο τι σημαίνει ροπή 825 Nm. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός στο τέλος της ημέρας δεν είναι σπορ, παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά είναι σίγουρα ξεχωριστή. Μπορεί εμφανισιακά να παραπέμπει σε άρμα μάχης με πολιτική αμφίεση, αλλά δεν παύει να είναι ευκολοοδήγητο και να παρέχει άνεση επιπέδου λιμουζίνας.
Η τιμή του Plug-In υβριδικού Ford Explorer ξεκινά από τα 87.466 ευρώ στην έκδοση ST-Line, όπως αυτή της δοκιμής, ενώ η πλουσιότερη Platinum κοστίζει 88.161 ευρώ. Η υβριδική διάταξη συμβάλλει στην μείωση των ρύπων στα μόλις 71 γρ./χλμ., με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Συμπέρασμα
Κακά τα ψέματα, το Ford Explorer είναι το απόλυτο αυτοκίνητο για όσους αναζητούν χώρους διαμερίσματος σε ένα αυτοκίνητο. Είναι τεράστιο, επιβλητικότατο, ταχύτατο και υπερπολυτελές, όλα στον υπερθετικό βαθμό. Μόνο που το υβριδικό σύστημα το καθιστά άκρως οικονομικό, αφού μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς να καίει σταγόνα βενζίνη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Ford Exproler V6 Plug-in Hybrid |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.956 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης, ηλεκτροκινητήρας |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 457 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 825 |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 230 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 2.506 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 3,5 |
Μέση Δοκιμής | 5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 71 |
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr