autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
4 φωτογραφίες »

Δοκιμή: Hyundai i10 1.0 MPI 67 PS

22/9/2020

Το νέο Hyundai i10 είναι εδώ και κάνει ήδη «σαματά». Ένα mini αυτοκίνητο που αποδεικνύεται σε πολλούς τομείς... μεγάλο - και είναι πιο «πλούσιο» από οτιδήποτε άλλο στην κατηγορία. Ας γνωρίσουμε τις χάρες του από πρώτο χέρι, μέσα από την πλήρη δοκιμή μας.

Περάσαμε αρκετές μέρες πίσω από το τιμόνι του έχοντας στην κατοχή μας τα κλειδιά για την έκδοση των 1.000κ.εκ. απόδοσης 67 ίππων. Ένα τρικύλινδρο σύνολο που υπόσχεται να κατακτήσει κάθε στενό της πόλης και να καίει λίγο περισσότερο από ένα μικρό μηχανάκι, με κόστος απόκτησης τα 11.340 ευρώ.
 
Εμφάνιση – σχεδίαση: "Go Big" σε όλα του
Η τρίτη γενιά του i10 συνοδεύεται από την φράση «Go Big» εκφράζοντας άριστα την φιλοσοφία της. Αισθητά διαφορετικό από πριν, έχει διατηρήσει το μήκος των 3.67μ. όμως έχει φαρδύνει κατά 2εκ., έχει χαμηλώσει, αλλά και αυξήσει το μεταξόνιο του κατά 4 ολόκληρα εκατοστά. Η συνύπαρξη καμπυλών και ακμών είναι εντυπωσιακή, με τα στρογγυλά νέα LED φώτα ημέρας και τη μεγάλη μάσκα να κερδίζουν τις πρώτες εντυπώσεις. Τα νεύρα στο καπό και το οπτικό τρικ του χαμηλώματος της οροφής θα εντυπωσιάσουν και τους πιο δύσπιστους, ενώ από την πίσω όψη, το μοντέλο δείχνει αρκετά φαρδύ και σταθερό. Σε μια κατηγορία που στηρίζει πολλά στο design, φαίνεται πως οι Κορεάτες, έκανα το θαύμα τους.
 


Εσωτερικό: Μοντέρνο και με εξοπλισμό από μεγαλύτερες κατηγορίες
Από την πλευρά του, το... ορμητικά σχεδιασμένο cockpit θα μπορούσε να προέρχεται από την αμέσως επόμενη κατηγορία. Εντάξει, σαφώς και υπάρχει αρκετή χρήση σκληρού πλαστικού, αλλά το επίπεδο της επεξεργασίας του είναι εξαιρετικό. Ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις είναι ευανάγνωστος, ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται (πολύ βολικά για το χέρι του οδηγού) αρκετά ψηλά και τα πάντα μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς κανένα κόπο. Αυτό που χρήζει ιδιαίτερης επισήμανσης, είναι το απίθανο τεχνολογικό πακέτο που συνοδεύει το μοντέλο, ακόμα και από την βασική του έκδοση Fresh στα 11.340 ευρώ. Η συγκεκριμένη μεταξύ άλλων διαθέτει, σύστημα e-call στο 112, Brake Assist, Σύστημα Υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων, αυτόματης έκτακτης πέδησης, start/stop, a/c, σ, κεντρική οθόνη 3.8 ιντσών και BT. Με μόλις 800 ευρώ επιπλέον μπορείτε να περάσετε στην έκδοση Style και να προσθέσετε, 8άρα οθόνη αφής, Andorid Auto, Apple Car Play, κάμερα οπισθοπορείας και cruise control.
 

 
Χώροι: Με μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος από όλο τον ανταγωνισμό
Το νέο Hyundai i10 διαθέτει για το μέγεθός του εκπληκτικά πολύ χώρο. Μπροστά έτσι κι αλλιώς, αλλά και πίσω οι ενήλικες κάθονται πολύ βολικά. Ουσιαστικά, μόνο οι επιβάτες με ύψος άνω των 2μέτρων πρέπει να τραβήξουν κάπως το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών πάλι, διατηρεί τον όγκο των 252 λίτρων και περνάει μπροστά από τον ανταγωνισμό.
 
Κινητήρας – επιδόσεις: Σούπερ οικονομικό
Η βασική έκδοση που δοκιμάζουμε, εξοπλίζεται με τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα, απόδοσης 67 ίππων και 96 Nm ροπής. Ένα σύνολο που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο σασμάν και έχει άμεσο στόχο την χαμηλή κατανάλωση. Ένας στόχος που δείχνει να έχει κερδηθεί στον απόλυτο βαθμό με μέση πραγματική κατανάλωση στα 5.2λτ./100χλμ., την ώρα που μας εντυπωσίασε (σε σχέση με την ιπποδύναμη του), η ζωντάνια του στις χαμηλές στροφές. Οικονομικό, με ελαφρύ τιμόνι, άκρως μανιτζέβελο και με πυγμή στα χαμηλά. Αυτή είναι μία συνταγή που κερδίζει κάθε αστική πρόκληση.
 


Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτο αλλά και σταθερό στον ανοικτό δρόμο
Μπορεί να είναι το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης, αυτό όμως δεν σημαίνει πως το νέο Hyundai i10 τα βρίσκει σκούρα σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Πατάει γερά στον δρόμο, φρενάρει εξαιρετικά, ενώ θα φιλτράρει σε υψηλό βαθμό κακοτεχνίες του δρόμου, προσφέροντας πρωτόγνωρη για την κατηγορία, ποιότητα κύλισης. Μάλιστα με 16άρη τροχό, και αυξημένο μετατρόχιο, διαθέτει αντιδράσεις που θυμίζουν ξεκάθαρα μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Κάτι στο οποίο βοηθάει πολύ και το τεχνολογικό του προφίλ, το οποίο είναι εξαιρετικό όχι μόνο για την μίνι κατηγορία, αλλά και για την μικρή, δείχνοντας πως οι Κορεάτες έκαναν κανονικό all in σε αυτή τη γενιά, ενώ μη ξεχνάμε και τα 5 χρόνια εγγύηση, χωρίς όριο χιλιομέτρων.
 

Συμπέρασμα
Η τρίτη γενιά του Hyundai i10 είναι εντυπωσιακή. Αν και ανήκει στην μίνι κατηγορία, κοντράρεται στα ίσια και μερικές φορές κερδίζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Με μεγάλη σουίτα συστημάτων και εντυπωσιακούς χώρους, παραμένει οικονομικό και ευέλικτο.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις