Mini Cooper 5D: Ίδια αίγλη και στιλ με 2 επιπλέον πόρτες
Στην πεντάθυρη εκδοχή του, το Mini Cooper κερδίζει σε χώρους και πρακτικότητα, χωρίς να στερείται τα οδηγικά κι αισθητικά στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει, με το εσωτερικό να φανερώνει την ευγενή καταγωγή του! Δοκιμάζουμε την έκδοση Mini yours trim, με τον κινητήρα των 136 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 7 σχέσεων.
Mini Cooper πεντάθυρο με 136 ίππους και Steptronic κιβώτιο
Ήταν Αύγουστος του 1959, όταν παρουσιάστηκε στο κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το δημιούργημα του Άλεκ (Αλέξανδρος Αρνόλδος Κωνσταντίνος) Ισηγόνη, το Mini. Στα 41 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας του κέρδισε αρκετές διακρίσεις και βραβεία, όπως τη πρώτη θέση στο θεσμό Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του Αιώνα και τη δεύτερη θέση για το Global Car of the Century (πρώτο ήταν το Ford Model T). Το 2000 περνά από τα βρετανικά χέρια της Rover στα γερμανικά της BMW, όπου ουσιαστικά ανασχεδιάζεται από την αρχή από τον Frank Stephenson, αλλά συνεχίζει να φέρει εμφανείς επιρροές από το αρχικό θρυλικό μοντέλο. Πλέον βρίσκεται στην τρίτη του γενιά, συνεχίζοντας να ξεχωρίζει για το μοναδικό του στιλ, που μπερδεύεται γλυκά με την αίγλη του προηγούμενου αιώνα. Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του πεντάθυρου αμαξώματος, που ξεπερνάει το σκόπελο της δύσκολης πρόσβασης στο πίσω κάθισμα, με τον κινητήρα των 136 ίππων και αυτόματο κιβώτιο.
Στιλ, design κι αγωνιστικές λεπτομέρειες για το Mini Cooper
Όπως προαναφέραμε η σχεδίαση του Mini Cooper φέρει πολλά αισθητικά στοιχεία που παραπέμπουν στο αρχικό μοντέλο και ταυτόχρονα διαθέτει τις δικές της μοναδικές elegant λεπτομέρειες που κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει.
Ο μικρός εμπρός πρόβολος τονίζεται από τα χαρακτηριστικά οβάλ LED φωτιστικά σώματα, την μάσκα με το νικελωμένο περίγραμμα και τις λωρίδες που «τρέχουν» το καπό κάθετα. Στο προφίλ του αυτοκινήτου την παράσταση κλέβουν οι 18αρες ζάντες που θυμίζουν κάτι από Αγγλία κι οι χειρολαβές σε νίκελ χρώμα, με τις δυο πίσω πόρτες να μην μοιάζουν σε καμία περίπτωση παράταιρες! Περνώντας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου την διαφορά κάνουν τα φωτιστικά σώματα με το σήμα της σημαίας της Μεγάλης Βρετανίας κι η αεροτομή.
Μεγαλύτεροι χώροι και premium εσωτερικό, με τη κυκλική οθόνη να ξεχωρίζει!
Ανοίγοντας την πόρτα σε υποδέχεται μια ποιοτική και μοντέρνα καμπίνα, με τα υλικά κατασκευής να είναι premium κατηγορίας και αντάξια της ιστορία του. Μαλακά πλαστικά κι εξαιρετικό φινίρισμα στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού, με τις δερμάτινες επιφάνειες να είναι καλοραμμένες, όπως τα καθίσματα σε χρώμα Chester Satellite Grey που ανεβάζουν κατακόρυφα την αίσθηση πολυτέλειας! Καθήμενος στη θέση του οδηγού έρχεσαι σε οπτική επαφή με το 3άκτινο τιμόνι με δέρμα Walknappa και τα ενσωματωμένα χειριστήρια που διευκολύνουν αρκετές καθημερινές λειτουργίες. Από πίσω ο ψηφιακός πίνακας 5 ιντσών, που αν και εκλεπτυσμένα μικρός , προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Το σημείο αναφοράς του μοντέλου είναι η κυκλική οθόνη Visual Boost 8,8 ιντσών που κοσμεί το ταμπλό και μέσω αυτής διαχειρίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, του infotainment και του συστήματος πλοήγησης.
Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι τεράστιες, όπως οφείλεται εν έτη 2022, ενώ η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας είναι εξαιρετική! Εκτός από την αφή, η οθόνη διαχειρίζεται και μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα πίσω από το επιλογέα ταχυτήτων, με τη θέση και το χειρισμό του να θέλει λίγο τριβή για να τα συνηθίσει ο οδηγός. Οι πολλοί φυσικοί διακόπτες, αεροπορικού τύπου και «κλασσικοί», ενισχύουν την εργονομία και την πρακτικότητα στις μετακινήσεις, δίνοντας extra πόντους στο μοντέλο, σε μια εποχή όπου όλα γίνονται μέσα από περίπλοκα μενού. Οι επιπλέον πόρτες επιτρέπουν εύκολη πρόσβαση στις πίσω θέσεις, όπου μπορούν να κάτσουν αποκλειστικά μόνο δυο άτομα, με το διαθέσιμο χώρο να είναι ανεκτός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όσο για το χώρο του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 278 λίτρα, ικανά για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της καθημερινότητας.
Επιδόσεις που ικανοποιούν, κατανάλωση που δεν ενοχλεί
Όπως ήδη αναφέραμε, το Mini Cooper YOURS TRIM της δοκιμής μας παίρνει κίνηση από ένα τρικύλινδρο 1.500αρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 220Nm ροπής. Το μοτέρ είναι γεμάτο σε όλο το φάσμα των στροφών και μπορεί να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1260 κιλών, δίνοντας όμως την αίσθηση της νωθρότητας στο τέρμα γκάζι. Η ισχύς στους μπροστινούς τροχούς περνάει μέσα από το 7τάχυτο αυτόματο σασμάν Steptronic διπλού συμπλέκτη, που μοιράζει ομοιόμορφα τη δύναμη του κινητήρα. Οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές, με το 0-100χλμ/ώρα να έρχεται σε 8,2 δλ και τις ρεπρίζ 60-100χλμ/ώρα και 80-120χλμ/ώρα σε 6,7 και 7,1 δλ, ενώ η τελική ακουμπάει τα 214 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση αυξομειώνεται ανάλογα την πίεση του δεξιού πεντάλ, με τη μέση τιμής της να κυμαίνεται στα 7,9λτ/100χλμ.
Σπορτίφ συμπεριφορά που χαρίζει χαμόγελα
Η χαμηλή θέση οδήγησης, που φέρνει τον οδηγό κοντά στο δρόμο, το κοφτερό τιμόνι κι η σωστή στήριξη των καθισμάτων ανεβάζουν τους οδηγικούς παλμούς και προδιαθέτουν τον οδηγό να ξεφύγει σε στριφτερές διαδρομές και να νιώσει τι εστί οδηγική ευχαρίστηση. Οι σφιχτές αναρτήσεις , που δεν επιτρέπουν κλίσεις, το χαμηλό κέντρο βάρους και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ αυξάνουν κατακόρυφα τα περιθώρια πρόσφυσης, με το αυτοκίνητο να παραμένει ελεγχόμενο μέχρι και στο βαθύ όριο του. Οι λακκούβες δεν είναι το δυνατό του σημείο και χρειάζονται προσοχή για να μην ταράξουν ιδιαίτερα την ησυχία των επιβατών, με τη βαριά αίσθηση του τιμονιού να γίνεται κάπως κουραστική για την πόλη. Σε ανοιχτούς δρόμους, το μεγάλο μετατρόχιο του κι η καλή ηχομόνωση αυξάνει κατακόρυφα την ποιότητα κύλισης, με την ευθυβολία του να είναι εξαιρετική! Τα φρένα δεν προβληματίζουν και θα ανταπεξέλθουν με περίσσια ευκολία σε όλες τις συνθήκες.
Η τιμή του πεντάπορτου Mini Cooper ξεκινάει από τα 20.490 ευρώ με τον κινητήρα των102 ίππων, ανεβαίνει στα 22.265 με τον κινητήρα της δοκιμής μας και φτάνει τα 27.440 ευρώ στην κορυφαία έκδοση S με τους 178 ίππους. Βέβαια ανάλογα την έκδοση και τον εξοπλισμό που θα προσθέστε το επιπλέον κόστος μπορεί να ανέβει αρκετές χιλιάδες πάνω.
Δεν χάνει την αίγλη του όνομα του, το νέο Mini Cooper
Το Mini Cooper της δοκιμής μας είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που προκαλεί ευχάριστα με το στιλ και την αίγλη του, αλλά μπορεί να κουράσει στις καθημερινές μετακινήσεις λόγω της σφιχτής ανάρτησης και του βαριού τιμονιού. Βέβαια το χαμόγελο ευχαρίστησης και η αδρεναλίνη που μπορεί να σου προσφέρει σε σβέλτες διαδρομές γέρνουν υπέρ του την πλάστιγγα στη διαδικασία της αγοράς.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Mini Cooper 139PS Steptronic |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Aμεσος ψεκασμός+turbo |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 136/4.500-6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.500-4.100 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,2 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,7 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 214 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.230 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,5-6,1 |
Μέση Δοκιμής | 7,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 128-136 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 40 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 278 |
Τιμή από (ευρώ) | 22.265 |
Σχολιάστε |