5 φωτογραφίες »

Επετειακό Audi TT RS για τα 40 χρόνια quattro

15/10/2020

Το συλλεκτικό Audi TT RS των 40 μόλις αντιτύπων έχει εμφάνιση εμπνευσμένη από το Pikes Peak, 280 χιλιόμετρα τελική, carbon λεπτομέρειες και μπορεί να γίνει και διθέσιο.

 
 
Φέτος η Audi έχει μια σημαντική επέτειο: Πέρασαν 40 χρόνια από το ντεμπούτο της θρυλικής ονομασίας «quattro», μιας ονομασίας που έμελλε να αφήσει ιστορία τόσο στις ειδικές διαδρομές των ράλλυ, μέσω των θηριωδών Audi Sport Quattro που μεσουρανούσαν τη δεκαετία του 80, όσο και στο δρόμο, τα γκαράζ και τις εκθέσεις, χάρη στις κορυφαίες εκδόσεις των πολιτικών μοντέλων που φέρουν το κύρος που προσφέρει η ομώνυμη τεχνολογία.

Η Audi το εορτάζει με τον καλύτερο τρόπο: Μέσω της παρουσίασης της  ιδιαίτερα συλλεκτικής έκδοσης  «40 Years of Quattro» του Audi TT RS, μιας έκδοσης βασισμένης στο TT RS coupe σε 40 μόλις αντίτυπα, ένα για κάθε έτος ύπαρξης της ορολογίας, για τη γερμανική αγορά.



Τι είναι αυτό που κάνει το Audi TT RS 40 Years of Quattro τόσο ξεχωριστό; Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση, η οποία δανείζεται λίγη από την αύρα του θρυλικού Audi Sport Quattro S1 με το οποίο ο Walter hrl έφτασε το 1987 στην κορυφή του Pikes Peak σε λιγότερο από 11 λεπτά, ρεκόρ που μέχρι τότε ήταν άσπαστο.
Έτσι λοιπόν το επετειακό TT RS 40 Years of Quattro είναι στο ολόλευκο Alpine White χρώμα με αυτοκόλλητα που θυμίζουν το Sport Quattro S1 του 1987: Ρίγες στα χρώματα της Audi Sport τόσο στο εμπρός και πλαϊνό τμήμα του καπό, όσο και στην οροφή αλλά και τα πίσω φτερά,  μεγάλο αυτοκόλλητο «quattro» χαμηλά στις πόρτες και το λογότυπο των τεσσάρων κύκλων στην πίσω αεροτομή.



Περεταίρω λεπτομέρειες που βρίσκουμε στο εξωτερικό του συλλεκτικού TT RS 40 Years of Quattro είναι μαύρες γυαλιστερές πινελιές στον εμπρός προφυλακτήρα, όπως spoiler χαμηλά αλλά και canards στις εμπρόσθιες γωνίες, ενώ πρόσθετα θα βρούμε και στον πίσω προφυλακτήρα, επίσης μαύρα γυαλιστερά.
Το καπώ έχει αποκτήσει αεραγωγό ο οποίος είναι ανθρακονημάτινος με γυαλιστερό βερνίκι, ενώ άλλη μια όμορφη λεπτομέρεια συναντούμε στα πίσω φινιστρίνια που έχουν αυτοκόλλητο που αναγράφει την επέτειο 40 χρόνων μαζί με ένα σκίτσο βουνοκορφών, φόρος τιμής στις χωμάτινες –και μη- ειδικές ανά τον κόσμο που θριάμβευσε το θρυλικό Audi Sport Quattro.

Το αυτοκίνητο έρχεται με λευκές ζάντες 20 ιντσών, και οι δαγκάνες των φρένων είναι σε κόκκινο χρώμα, κάτι που δένει ωραία με τα αυτοκόλλητα.



Υπάρχει η επιλογή αντικατάστασης των πίσω καθισμάτων με ανθρακονημάτινη μπάρα θόλων, η οποία όχι μόνο βελτιώνει τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, αλλά παράλληλα ελαφραίνει το αυτοκίνητο κατά 16 κιλά, βάρος το οποίο πολλοί κάτοχοι ίσως θεωρούν αχρείαστο, μιας και τα πίσω καθίσματα του Audi TT δεν είναι ιδιαίτερα βολικά.
Άξιο αναφοράς είναι και το ειδικό αριθμημένο ταμπελάκι που βρίσκεται στο λεβιέ του S-tronic σασμάν 7 σχέσεων και αναγράφει τον αύξοντα αριθμό του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός  turbo πεντακύλινδρος TFSI 2500 κυβικών, απόδοσης  400 ίππων και 480 Nm ροπής, και δίνει στο αυτοκίνητο χρόνο 0-100 σε 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ ο περιοριστής ταχύτητας είναι λιγότερο αυστηρός από ότι στο απλό μοντέλο, μιας και πλέον έχει οριστεί στα 280χλμ/ώρα σε όλα τα επετειακά μοντέλα, ανεξαρτήτως προαιρετικού εξοπλισμού.



Είναι σχεδόν αυτονόητο το πόσο ποθητή είναι η συλλεκτική έκδοση Audi TT RS 40 Years of Quattro, αλλά αυτό συνδιάζεται και με υψηλή τιμή: Για να αποκτήσετε ένα εκ των μόλις 40 επετειακών μοντέλων θα πρέπει να αποχωριστείτε 114,040 ευρώ, δηλαδή 47.540 ευρώ περισσότερα από το απλό Audi TT RS coupe.
Η τιμή αυτή, που είναι μεγαλύτερη από αυτή της Porsche 911 Carrera 4 και πλησιάζει κόστη απόκτησης Porsche 911 Carrera S και Audi RS6 Avant, σίγουρα θα θέσει τους υποψήφιους αγοραστές σε δίλημμα.