Η Toyota παρουσίασε το GR 86, το οποίο θα κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη! Το πισωκίνητο μοντέλο θα έχει 235 άλογα, βάρος 1270kg και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, συνεχίζοντας το θρύλο που συνοδεύει το νούμερο 86.
Η Toyota παρουσίασε το πολυαναμενόμενο GR 86. Παρόλο που η Subaru είχε κάνει τα αποκαλυπτήρια του δίδυμου αδελφού BRZ τον περασμένο Νοέμβριο, η Toyota ήθελε να διαφοροποιήσει περεταίρω το μοντέλο της, κάνοντάς μας να περιμένουμε 5 μήνες παραπάνω. Η αναμονή άξιζε, και πλέον, το 3ο μοντέλο που έρχεται να συμπληρώσει την οικογένεια GR μετά τη GR Supra και το GR Yaris, είναι εδώ.
Όπως και στην περίπτωση του GT86 και του προηγούμενου BRZ, τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί από κοινού από την Toyota και τη Subaru, αλλά έχουν διαφορές που τα κάνουν να ξεχωρίζουν μεταξύ τους. Ο πρόβολος του GR86 διαθέτει τη μάσκα που ονομάζεται «Functional Matrix», και δεσπόζει και στο εμπρός μέρος του πολεμικού GR Yaris. Εκατέρωθεν αυτής βρίσκονται οι διαγώνιες εισαγωγές αέρα, οι οποίες στο τελείωμά τους διαθέτουν πτερύγια, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι διαφορετικά από αυτά του BRZ, με την κύρια αλλαγή να βρίσκεται στα φώτα ημέρας.
Ο sport χαρακτήρας του μοντέλου ενισχύεται από τα μυώδη εμπρός φτερά, τα οποία συνεχίζουν οπτικά στο καπό, ενώ στο τελείωμά τους στο πλάι, έχουν μεγάλες εξαγωγές αέρα. Το προφίλ του οχήματος είναι εντυπωσιακό, χάρη στα side skirts και τα πίσω φτερά, που είναι «φουσκωμένα» και θυμίζουν γλυπτό. Η οροφή του αυτοκινήτου έχει καθοδική γραμμή, κάτι που συνδυάζεται με τον χαμηλό εμπρός πρόβολο και την ψηλή «ουρά» και κάνουν το όχημα να φαίνεται πως κινείται, ακόμα και αν αυτό είναι στατικό. Πίσω, το τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών έχει μία διακριτική ducktail αεροτομή, ενώ χαμηλά, ένα μαύρο πλαίσιο φιλοξενεί τις 2 μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.
Οι αεροδυναμικές λεπτομέρειες όπως τα πτερύγια εμπρός, αλλά και οι εξαγωγές αέρα στο αμάξωμα, δεν είναι απλά για εμφάνιση, αφού η Toyota δηλώνει πως βελτιώνουν τη σταθερότητα και το «κράτημα» του αυτοκινήτου. Σε αυτό βεβαίως συμβάλλει και η χρήση αλουμινίου στην οροφή και τα φτερά, που βοηθούν να διατηρηθεί το κέντρο βάρους χαμηλά. Παράλληλα, η στρεπτική ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το GT86. Το όχημα ζυγίζει 1270kg, και η εταιρεία δηλώνει πως η οδηγική του συμπεριφορά θα είναι ακόμα καλύτερη από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η ανάρτηση είναι MacPherson εμπρός, ενώ πίσω υπάρχουν διπλά ψαλίδια. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών με ελαστικά διάστασης 215/40.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τετρακύλινδρος boxer που κινεί και το Subaru BRZ, με τη διαφορά πως η ιπποδύναμη είναι ελάχιστα αυξημένη από τα 231 στα 235 άλογα. Η ροπή είναι 250Nm, και κάνει το αυτοκίνητο να επιταχύνει από τα 0 στα 100km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα. Όντας ατμοσφαιρικό, το μοτέρ «βγάζει» την ισχύ ψηλά, στις 7000 στροφές, ενώ ο κόφτης επεμβαίνει στις 7300rpm. Η Toyota έχει βελτιώσει την απόκριση του κινητήρα, και δηλώνει πως η εναλλαγή του φάσματος μεταξύ χαμηλών και υψηλών στροφών είναι ομαλή. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων, ή ενός αυτόματου επίσης 6 σχέσεων.
Όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που έχει εξελιχθεί με γνώμονα την οδηγική απόλαυση, το εσωτερικό του νέου GR 86 είναι οδηγοκεντρικό και λειτουργικό. Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντούμε την οθόνη 8 ιντσών για το infotainment. Δίνοντας μία νότα παλαιότερων κατασκευών, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί παντού πλήκτρα αφής. Αντίθετα, έχει προτιμηθεί η εφαρμογή ορισμένων «παραδοσιακών» διακοπτών.
Το μοντέλο της Toyota έχει διαφορετικές επενδύσεις από αυτό της Subaru, καθώς και το πολεμικό σηματάκι GR στο τιμόνι. Οι αυτόματες εκδόσεις θα διαθέτουν επίσης το βοηθητικό σύστημα ασφάλειας EyeSight της Subaru, που συντελεί στην αποφυγή ατυχημάτων.
Παρόλο που η παρουσίαση του Toyota GR 86 έγινε 5 μήνες μετά από αυτή του BRZ, τα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν μαζί στην Ιαπωνική αγορά το Φθινόπωρο. Σε αντίθεση με το Subaru ωστόσο, το πολυαναμενόμενο «86άρι» θα έρθει και στην Ευρώπη. Η εταιρεία θα ανακοινώσει σχετικές λεπτομέρειες αργότερα μέσα στο έτος.