Δύο εκδόσεις θα περιλαμβάνει το plug-in hybrid Audi Q8, που υπόσχεται δυναμική οδήγηση με ελάχιστη κατανάλωση 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
H Audi δημιουργεί νέα δεδομένα στην σχέση ανάμεσα στα plug-in hybrid μοντέλα και την δυναμική οδήγηση καθώς με το νέο Audi Q8 εξασφαλίζει πανίσχυρο κινητήρα με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση. Ο γερμανικός κολοσσός λανσάρει έκδοση plug-in hybrid στο μεγάλο Q8 SUV coupe. Ειδικότερα, στο αυτοκίνητο θα λειτουργούν παράλληλα ένας τρίλιτρος κινητήρας πετρελαίου V6 με ιπποδύναμη 340 άλογα, ένας συμπληρωματικός ηλεκτροκινητήρας 136 άλογα που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, καθώς και μία μπαταρία 17,8 κιλοβατώρων κάτω από το κυρίως αμάξωμα ως επιπλέον μέσο ισχύος.
Το νέο plug-in hybrid προϊόν της Audi προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις απόδοσης. Η χαμηλής δυναμικής η οποία ονομάζεται Q8 55 αποδίδει 381 άλογα και 600 κιλά ροπής. Ο χρόνος επιτάχυνσης στα 0-100 είναι 5,8 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτρονική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χιλιόμετρα ανά ώρα. Σύμφωνα με τον νέο κύκλο μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP) το SUV μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά χάρη στην ηλεκτρική του ισχύ για 47 χιλιόμετρα.
Αντίστοιχα, η πιο ισχυρή έκδοση ονομάζεται Q8 60, έχει ιπποδύναμη 462 άλογα και 700 κιλά ροπής. Ελαφρώς γρηγορότερο από το «αδύναμο αδερφάκι» του, χρειάζεται 5,4 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση 0-100, έχοντας κοινή τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240χλμ/ώρα. Στην προκειμένη περίπτωση εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία για 45 χιλιόμετρα. Οπτικά, το Audi Q8 60 ξεχωρίζει από το 55 λόγω της εμφάνισης S Line και της μαύρης του απόχρωσης. Κοινά χαρακτηριστικά εντοπίζουμε στους προβολείς Matrix, την αερανάρτηση και το σετ από ζάντες επιφάνειας 21 ιντσών. Και τα δύο μοντέλα φτάνουν τελική 135χλμ/ώρα με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ έχουν επιπλέον αμφότερα τετρακίνηση. Ανάλογα με τον εξοπλισμό που επιλέγεται, το plug-in hybrid μπορεί να μεταφέρει τρέιλερ με βάρος έως και 3,5 τόνους!
Τα δύο μοντέλα Q8 που εγκαινιάζει η Audi έχουν συνδυαστικά μέγιστη κατανάλωση 2,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Ο εκάστοτε οδηγός, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να ενεργοποιήσει δύο διαφορετικά συστήματα μέγιστης απόδοσης. Το πρώτο λέγεται hybrid management (υβριδική διαχείριση) και βάσει αυτού μπορεί να γίνει επιλογή ανάμεσα σε ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα καύσης ανάλογα με τις συνθήκες της διαδρομής που κάνουμε. Το SUV coupe πάντοτε ξεκινά με λειτουργία EV και ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού πέρα από ένα συγκεκριμένο όριο. Την περισσότερη ώρα το όχημα είναι σε υβριδική λειτουργία, η οποία με την σειρά της χωρίζεται στις τρεις υποκατηγορίες. Στην Auto mode, το σύστημα αυτόματα επιλέγει τον καλύτερο τρόπο οδήγησης για το Q8.
Στο σημείο αυτό ενεργοποιείται και η δεύτερη σημαντική εφαρμογή, η δυνατότητα πρόωρης αξιολόγησης και πρόγνωσης των δεδομένων οδήγησης. Ακόμη και όταν το σύστημα πλοήγησης είναι απενεργοποιημένο, πληροφορίες περιβαλλοντικής αξίας όπως η θερμοκρασία, το όριο ταχύτητας και η live ενημέρωση για την κυκλοφορία-κίνηση, παρέχονται στον οδηγό. Μόλις εκείνος οριοθετήσει μία διαδρομή, το σύστημα αυτόματα κατανέμει την χρήση της μπαταρίας αν ο οδηγός προαιρετικά την προτιμήσει. Υπάρχουν δύο λειτουργίες, το «Hold» όταν η μπαταρία δεν επηρεάζεται και το «Charge» όταν φορτίζεται ενώ οδηγούμε. Προφανώς, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε υπηρεσία και χειροκίνητα.
Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε οικιακή πρίζα μέσα σε 2,5 ώρες. Με επιπλέον χρέωση παρέχεται ο εξοπλισμός Audi s own charging service για τον ίδιο σκοπό. Στην Ευρώπη υπάρχουν 150.000 τοποθεσίες που εξυπηρετούν την παραπάνω λειτουργία, χωρίς πάντως να διευκρινίζει η Audi τον χρόνο πλήρους φόρτισης. Μέσα από application πληροφορούμαστε για τον χρόνο που θα αντέξει η μπαταρία, δίνουμε εντολή φόρτισης ή ενεργοποιούμε τον κλιματισμό.
Το νέο plug-in hybrid Audi Q8 έχει κυκλοφορήσει ήδη στην γερμανική αγορά, με την έκδοση Q8 55 να κοστίζει τουλάχιστον 75.351 ευρώ και την αντίστοιχη Q8 60 να ξεκινά από τα 92.800 ευρώ.