autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Η ιστορία του «Συλλόγου ενάντια στα Αυτοκίνητα»

Διαβάστηκε από 25479 αναγνώστες - 7/1/2020

Πότε δημιουργήθηκε ο Σύλλογος ενάντια στα αυτοκίνητα και ποια η αφορμή δημιουργίας του? Ποιοι ήταν οι στόχοι και οι κανονισμοί τους και γιατί ζητούσαν από τους οδηγούς, να διαλύουν τα οχήματα τους στην άκρη του δρόμου?

Το αυτοκίνητο δεν ήταν πάντα αγαπητό στον κόσμο, ειδικά τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του, αφού εκτός από τον κόσμο που φοβόταν κάθε τι καινούργιο, υπήρχαν και αρκετοί που ενοχλήθηκαν από την είσοδο της «μηχανής» στην ζωή τους. Κι αυτό γιατί θα έπρεπε να αλλάξουν εντελώς τις συνήθειες τους, ενώ δεν ήταν και λίγοι αυτοί που ουσιαστικά έχαναν το μεροκάματο τους, από την διείσδυση του αυτοκίνητο στην ζωή μας…

Πίσω στο μακρινό 1898, δημοσιεύτηκε η πρώτη διαφήμιση αυτοκινήτου στο επιστημονικό έντυπο Scientific American. Η διαφήμιση είχε σαν στόχο να επικοινωνήσει στον κόσμο την επανάσταση που προσφέρει η χρήση ενός αυτοκινήτου, συγκριτικά με την χρήση των αλόγων, που ήταν διαδομένη μέχρι και την ημέρα εκείνη, για τις μετακινήσεις του κόσμου, αλλά και όλων των ειδών τις εργασίες. Το κεντρικό σλόγκαν της διαφήμισης ήταν «Απαλλαχτείτε από τα άλογα, τα έξοδα και την έγνοια της φροντίδας τους»… Ουσιαστικά μέσω της διαφήμισης αυτής, προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν τα οφέλη της μηχανής που θα έφερνε την επανάσταση στην ζωή τους, χρησιμοποιώντας τις αρχές της «αρνητικής» διαφήμισης απέναντι στα άλογα και τα ζώα.



Όπως είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς, μια αρκετά μεγάλη μάζα ανθρώπων ενοχλήθηκαν από το ύφος και το μήνυμα της πρώτης καμπάνιας για το αυτοκίνητο, και αυτό γιατί πολλοί θα έχαναν την δουλειά τους (κτηνίατροι-πεταλωτές-εκτροφείς αλόγων κλπ). Εδώ να τονίσουμε πως το πρώτο αυτοκίνητο που διαφημίστηκε ποτέ, ήταν η μηχανοκίνητη άμαξα Winton. Τα χαρακτηριστικά που την συνόδευαν ήταν, η στιβαρή αλλά παράλληλα ελαφριά κατασκευή της, ο κινητήρας με τεχνολογία υδρογονανθράκων που εξασφάλιζε απώλεια οσμών και κραδασμών, αλλά και ταχύτητες έως 20 μίλια ανά ώρα. Το εργοστάσιο του Winton άνοιξε τις πύλες του, το 1896 και μέσα σε 4 χρόνια έγινε το μεγαλύτερο στον κόσμο, με την General Motors να την εξαγοράζει το 1930.
Η δημιουργία του συλλόγου
Αποτέλεσμα της επιθετικής καμπάνιας που έκανε η εταιρεία Winton, ήταν ο αναβρασμός των αγροτών των Η.Π.Α. Μετά από αρκετές διαβουλεύσεις, αποφάσισαν να ομαδοποιηθούν απέναντι στην μηχανοκίνητη απειλή και να δημιουργήσουν τον Σύλλογο ενάντια στο αυτοκίνητο. Μέσω αυτού προσπαθούσαν (μάταια) να επικοινωνήσουν το αρνητικό αντίκτυπο των αυτοκινήτων, και μάλιστα κατέληξαν σε 3 κανονισμούς που προσπάθησαν χωρίς επιτυχία, να περάσουν στην Αμερικανική κυβέρνηση. Αρχικά, ζήτησαν τα αυτοκίνητα που θα ταξιδεύουν σε επαρχιακούς δρόμους νύχτα, να ρίχνουν φωτοβολίδες κάθε ένα μίλι που θα διανύουν και να περιμένουν δέκα λεπτά για να σιγουρευτούν ότι ο δρόμος είναι άδειος. Ο δεύτερος κανόνας τους, ασχολήθηκε με την περίπτωση συνάντησης ενός αυτοκινήτου με άλογο στον δρόμο.

Ο φόβος που δημιουργούσε στα συμπαθή τετράποδα ένα αυτοκίνητο, έπρεπε να αντιμετωπιστεί, κι έτσι σκέφτηκαν πως οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων έπρεπε υποχρεωτικά να διαθέτουν ένα ύφασμα κάλυψης του οχήματος, στα χρώματα του περιβάλλοντος, ώστε να κρυφτεί στην άκρη του δρόμου. Και ο πιο ακραίος κανόνας τους, ήταν πως στην περίπτωση που ένα άλογο έβγαζε άρνηση να προσπεράσει ένα αυτοκίνητο, ο οδηγός θα έπρεπε να διαλύσει το αυτοκίνητο του και να κρύψει τα κομμάτια στους θάμνους, ώστε να ξεπεράσει την φοβία του το ζώο…
Η προσπάθεια των αγροτών να υπερασπιστούν τα ζώα που τους υπηρετούσαν για αιώνες ολόκληρους, έπεσε στο κενό, αφού η είσοδος της μηχανοκίνητης μετακίνησης ήταν ραγδαία και οικονομικά συμφέρουσα για μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου.  
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις