Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Hyundai Kona N: To πιο ισχυρό μικρό SUV στο κόσμο
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai Kona N: To πιο ισχυρό μικρό SUV στο κόσμο

Διαβάστηκε από 12746 αναγνώστες - 27/1/2022

To πιο «hot» SUV ονομάζεται Kona N, έχει 280 ίππους, παίρνει extra δύναμη με το πάτημα ενός κουμπιού, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, αγωνιστικά συστήματα και μπορείς να το «κάψεις» ολημερίς στην πίστα χωρίς να χάσεις την εγγύηση!

Τελικά εκεί στη Namyang, όπου βρίσκεται η έδρα του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης του ειδικού αγωνιστικού τμήμα με το κωδικό όνομα «Ν» της Hyundai, έχουν βάλει σκοπό να δαιμονίσουν τους υπέρμαχους της ηλεκτροκίνησης και να αναγκάσουν τους πανταχόθεν petrolheads να τους βάζουν στις νυχτερινές προσευχές τους για να συνεχίσουν να βγάζουν έργα τέχνης, όπως το Kona N που μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι το ισχυρότερο μικρό SUV στο κόσμο. Είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του και να το φτάσουμε στα όρια του, εξερευνώντας κάθε πτυχή των δυνατοτήτων και των ικανοτήτων του.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Γεμάτη με αγωνιστικά στοιχεία η εξωτερική εμφάνιση του Kona N

Το Hyundai Kona N ξεχωρίζει από τα «απλά» αδέρφια του, με την εμφάνιση του να ξεχειλίζει από δυναμισμό και «ωμότητα», το οποίο οφείλεται στη σχεδιαστική γλώσσα της «Ν» φιλοσοφίας. Η δυναμική παρουσία του SUV ξεκινάει από την αποκλειστική κυψελωτή μάσκα, με το ενσωματωμένο λογότυπο Ν και τον τολμηρό εμπρός προφυλακτήρα αγωνιστικών προδιαγραφών που φέρει μεγάλη εισαγωγή αέρα, ώστε να ψύχεται επαρκώς ο κινητήρας ακόμα και μέσα στην πίστα. Τα στενά LED φώτα έχουν το χαρακτηριστικό μαύρο περίβλημα, που είναι κοινό σε όλη τη γκάμα των Ν, με τους πρησμένους θόλους να αγκαλιάζουν στοργικά τις 19αρες σκουρόχρωμες ζάντες που αναδεικνύουν τις κόκκινες δαγκάνες και τα δισκόφρενα των 360 χιλιοστών. Κοιτώντας από το πλάι γίνεται εμφανές από τη πρώτη στιγμή η μειωμένη απόσταση από το έδαφος, με το μάτι να παρατηρεί για κάποια δευτερόλεπτα το ανάγλυφο λογότυπο Ν στο μαρσπιέ του οχήματος. Εκρηκτικό και το πίσω μέρος, με την αεροτομή να προσφέρει την απαραίτητη αεροδυναμική βοήθεια και το τριγωνικό τρίτο φως του φρένου να δένει άψογα με τα διαιρούμενα πίσω φανάρια, ενώ ο πίσω διαχύτης με την κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή και οι δυο μεγάλες «μπούκες» της εξάτμισης να συμπληρώνουν τη μυώδη σχεδίαση του Hyundai Kona N.
 

Πρακτική και αθλητική η καμπίνα του Kona N

Πρακτική και αθλητική η καμπίνα του Kona N

Όπως σε όλη τη γκάμα των μοντέλων Ν, η καμπίνα του Kona N χαρακτηρίζεται από την οδηγοκεντρική της εργονομία, με όλα τα απαραίτητα να βρίσκονται στις άκρες των δακτύλων. Από εκεί και πέρα διατηρεί τα ποιοτικά υλικά και τη στιβαρότητα της συναρμογής που μας κέρδισαν στις γήινες εκδόσεις. Το καλαίσθητο εσωτερικό του ισχυρού SUV είναι γεμάτο από αγωνιστικές λεπτομέρειες και συστήματα, ενώ ταυτόχρονα εντυπωσιάζει με τα επίπεδα άνεσης και την πρακτικότητα του. Τα θερμαινόμενα bucket καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη χωρίς να θυσιάζουν την άνεση, υπόσχοντας ξεκούραστα χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης. Το  θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι, όπως και στα άλλα δυο Ν μοντέλα, έχει χοντρή στεφάνη, με τη αίσθηση που προσφέρει στο κράτημα να είναι εξαιρετική και σε προκαλεί να παίξεις μαζί του. Στο ύψος των αντιχείρων βρίσκονται τα δυο μαγικά τραπεζοειδή γαλάζια κουμπιά, που ανοίγουν την πύλη προς το κόσμο του Ν, δίνοντας πρόσβαση στα «απλά» προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) και στο αγωνιστικό πρόγραμμα Ν ή το εξατομικευμένο. Ακριβώς από κάτω, το «δαιμόνιο» κόκκινο N Grin Shift, το «νίτρο» ή το «DRS» της Hyundai, που προσφέρει για 20 δευτερόλεπτα 10 επιπλέον ίππους για να ταράξεις τα νεύρα του τύπου που θα σε προκαλέσει στο φανάρι ή στην πίστα.



O οδηγός έχει υπερπλήρη πληροφόρηση μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, με τα γραφικά του να είναι εμπνευσμένα από το χώρο του gaming. Ίδιων διαστάσεων είναι και η κεντρική οθόνη αφής, που κοσμεί το ταμπλό του αυτοκινήτου, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να «πειράξει» κατά βούληση τις λειτουργίες του κινητήρα και τις ανάρτησης, ενώ είναι εφοδιασμένη και με ενδείξεις αγωνιστικού προσανατολισμού, όπως χρονομέτρηση γύρου και δείκτη φορτίου G. Ταυτόχρονα δεν ξεχνά τον «πολιτικό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και προσφέρει όλες τις σύγχρονες και απαραίτητες λειτουργίες ενός πολύ καλού infotainment, με το Bluelink να αναβαθμίζει τη συνολική εμπειρία του συστήματος. Από χωροταξικής άποψης δεν διαφέρει σε σχέση με τα απλά μοντέλα, με τις πίσω θέσεις να μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα 2 ενήλικους επιβάτες, με επαρκή αέρα σε κεφάλι και γόνατα, ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 361 λίτρα, ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.
 

290 ίππους με το πάτημα ενός κουμπιού το Hyundai Kona N

290 ίππους με το πάτημα ενός κουμπιού το Hyundai Kona N

Το οπλοστάσιο του Hyundai Kona N μας είναι γνώριμο από το ανανεωμένο i30N. Κάτω από το καπό συναντάμε τον 2λίτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 - 6.000 σ.α.λ., με μέγιστη ροπή 392 Νm στις 2.100 - 4.700 σ.α.λ. σε κανονικές συνθήκες και ανεβαίνει στους 290 ίππους με το πάτημα του μαγικού κουμπιού N Grin Shift, όπως προείπαμε. Το «αγωνιστικό» SUV της κορεάτικης εταιρίας έρχεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ν DCT 8 σχέσεων, που συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, προσφέροντας καταιγιστικές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.570 κιλών. Το 0-100 χλμ/ώρα έρχεται σε 6,0 δλ, με τις ρεπρίζ να καταπίνουν χιλιόμετρα για πρωινό, μιας και το 60-100χλμ/ώρα και το 80-120 χλμ/ώρα γίνονται μέσα σε 2,5δλ και 3,6 δλ αντίστοιχα. Για να κατέβουν τόσο χαμηλά τα νούμερα των επιδόσεων, το χέρι της βάζει κι η λειτουργία N Power Shift του σασμάν, που ενεργοποιείται όταν η πεταλούδα του γκαζιού είναι ανοιχτή πάνω από το 90% κι δεν επιτρέπει τη μείωση της ροπής στην αλλαγή της ταχύτητας. Μπορεί να ακούγεται κτηνώδες το μέτωπο κινητήρας-σασμάν, αλλά αν θέλεις να κινηθείς χαλαρά και στο eco mode θα στο επιτρέψουν με το παραπάνω, παρουσιάζοντας ένα πολιτισμένο χαρακτήρα που θα φανεί και στην κατανάλωση, η οποία δεν θα ξεπερνάει τα 8,2 λτ/100 χλμ. Νούμερο μαγικό γιατί με τόση δύναμη και ροπή στο δεξί πόδι κανείς δεν μπορεί να δείξει τέτοια αυτοσυγκράτηση, ούτε ο ίδιος ο Δαλάι Λάμα. Πάντως η τιμή της μέσης κατανάλωσης σε μεικτές συνθήκες οδήγησης δεν ξεφεύγει από τα 14λτ/100 χλμ, αλλά όπως έχουν πει και για την υπόλοιπη Ν σειρά, ποιος την αγοράζει με βάση το πόσο γρήγορα πίνει τη βενζίνη?
 

Το Kona N επιταχύνει, στρίβει, φρενάρει σε καταιγιστικούς ρυθμούς

Το Kona N επιταχύνει, στρίβει, φρενάρει σε καταιγιστικούς ρυθμούς

Πατώντας το μπουτόν της μίζας κι ακούγοντας το γουργουρητό του μοτέρ καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα λύκο με προβιά αρνιού ή αλλιώς σε αθώο εμφανισιακά μικρό SUV (εξαιρείται το γαλάζιο χρώμα με τα τεράστια Ν) με κινητήρα οπλοπολυβόλο. Στα πρώτα αναγνωριστικά μέτρα νιώθεις ότι κάτω από το πολιτισμένο χαρακτήρα των χαμηλών στροφών κρύβεται κάτι λυσσαλέο. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις ακόμα και στην normal ρύθμιση φανερώνουν τις αγωνιστικές τους διαθέσεις, που σε συνδυασμό με τις 19αρες, δεν ενθουσιάζονται με τις ιδιαίτερες κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων, αναγκάζοντας τον οδηγό να είναι διπλά προσεκτικός. Όταν όμως ο δρόμος ανοίξει και  βρεις τη δυνατότητα να βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα, τότε όλα τα ατοπήματα ξεχνιούνται. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, κάνοντας να λησμονείς ότι οδηγάς ένα SUV, με το τιμόνι να είναι πάντα σε εγρήγορση, στέλνοντας άμεσα τις πληροφορίες στα χέρια του οδηγού. Μπαίνοντας σε διαδρομές με συνεχόμενες καμπές, το διαφορικό θα «χώσει» αποφασιστικά τα μούτρα του αυτοκινήτου στο εσωτερικό της στροφής, με το πλαίσιο να δέχεται απροβλημάτιστα τις δυνάμεις που του ασκούνται και τις αναρτήσεις να κρατάνε περιορισμένες τις κλίσεις σε βαθμό που νομίζεις ότι πιλοτάρεις ένα πιο μικρό hot hatch. To Hyundai Kona N θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το πιο παιχνιδιάρικο μοντέλο της σειράς Ν, με το πίσω μέρος να μπορεί να μπει στην εξίσωση της απόλαυσης, μιας κι έχει μια τάση να  ελαφρώνει και να προσφέρει ενδιαφέροντα πλασαρίσματα. Τα φρένα είναι σύμμαχος στο παιχνίδι της γρήγορης οδήγησης και των επιδόσεων, αφού μπορούν να ακινητοποιήσουν άμεσα το SUV και δεν δείχνουν σημεία κούρασης ακόμα και μετά από πολύ «ξύλο». Τέλος η σουίτα συστημάτων ασφαλείας που έχει το Kona N είναι υπερπλήρης, βοηθώντας στο έπακρο τις καθημερινές μετακινήσεις.



Το ισχυρό Kona N ξεκινάει από τις 42.900 ευρώ, φορτωμένο με όλα τα «καλούδια» που το κάνουν μοναδικό, premium συστήματα τεχνολογίας και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών  χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων που ισχύει και για οδήγηση σε πίστα.

Το Hyundai Kona N είναι μια ένεση αδρεναλίνης

Το Hyundai Kona N δεν είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο που θα σε πάει απλά από το σημείο Α στο σημείο Β. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε πείσει να αφήσεις για λίγο πίσω τις υποχρεώσεις σου, να βρεις φιδίσιες διαδρομές, να το ζήσεις στα όρια, να ανεβάσεις την αδρεναλίνη σου στα ύψη και να φτάσεις στο προορισμό σου με ένα χαμόγελο στα χείλη και απαλλαγμένος από άγχος και στρες!  Είναι το αυτοκίνητο που θα πας το παιδί σου στο παιδικό σταθμό, τη γυναίκα σου για ψώνια και μετά θα σε πάει στη δική σου παιδική χαρά, είτε στο βουνό, είτε στην πίστα.

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Hyundai Kona N Performance Pack 280PS
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 280(290 N Grin Shift)/5.500 - 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 392/ 2.100 - 4.700
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 8/αυτόματο/μπροστά
Start/Stop NAI
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 6
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 2,5
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 3,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 240
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.585
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 8,5
Μέση Δοκιμής 13,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 194
Ρεζερβουάρ (λτ.) 50
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 361
Τιμή από (ευρώ) 42.900

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »