Τον γνωρίσαμε στα αγωνιστικά GR Yaris και Gr Corolla. Πλέον η Toyota φοράει τον συγκεκριμένο κινητήρα και στο «πολιτικό» Corolla Cross. Δεν χρειάζεται κυψέλες καυσίμου για να δουλέψει κι αυτό δεν είναι το μόνο του πλεονέκτημα!
Τροποποιημένος βενζινοκινητήρας χωρίς κυψέλες καύσιμο
Κάτω από τον καπό των δυο αγωνιστικών μοντέλων δεν υπάρχουν κυψέλες καυσίμου, όπως στο Toyota Mirai ή στο επερχόμενο BMW iX5 Hydrogen, μέσα στις όποιες αναμειγνύεται το υδρογόνο με το οξυγόνο για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια. Αντιθέτως βρίσκεται ένας τροποποιημένος βενζινοκινητήρας που λειτουργεί με το ιδιαίτερο καύσιμο.
Η έντονη δραστηριότητα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό συνέβαλε στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της τεχνικής προόδου, δίνοντας στους μηχανικούς της Toyota την εμπιστοσύνη να τοποθετήσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία και σε ένα αυτοκίνητο «παραγωγής», στο Corolla Cross H2 Concept.
Με 304 ίππους και χώρους για πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές
Η Toyota κρατάει ακόμα κλειστά τα χαρτιά της όσο αφορά τις τεχνικές λεπτομέρειες για το Corolla Cross H2 Concept και το μόνο που αναφέρει είναι ότι εξοπλίζεται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,6 λίτρων του GR Corolla με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης, που στην αγωνιστική του έκδοση αποδίδει 304 ίππους. Επιπλέον αναφέρει ότι διαθέτει όλη την γνώση που αποκτήθηκε από το Mirai στις δεξαμενές καυσίμου. Επίσης σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, οι μηχανικοί της κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ καύσης υδρογόνου κατά 24% ,τη ροπή κατά 33%, να μεγαλώσουν την αυτονομία κατά 30% και να μειώσουν το χρόνο ανεφοδιασμού κάτω από τα 2 λεπτά του συγκεκριμένου συστήματος χάρη στην τεχνογνωσία που πήραν από τη συμμετοχή τους στους αγώνες.
Το πρωτότυπο Corolla Cross H2 είναι το πρώτο μη αγωνιστικό αυτοκίνητο στο οποίο εμφυτεύεται ο κινητήρας καύσης υδρογόνου για σκοπούς δοκιμής. Παρά τις δεξαμενές υδρογόνου, η Toyota μιλά για αρκετό χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές.
Πιο οικονομικό το κόστος κατασκευής, αβέβαιο αν θα βγει στο δρόμο
Το πλεονέκτημα του κινητήρα υδρογόνου είναι ότι μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ρύπους και ταυτόχρονα να εκμεταλλευτεί την υπάρχουσα τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης που θα φέρει γρήγορους χρόνους ανεφοδιασμού. Δεδομένου μάλιστα ότι ουσιαστικά είναι ένα θερμικό μοτέρ, η τεχνικά πολύπλοκη και επομένως ακριβή κυψέλη καυσίμου δεν χρειάζεται, σπάνιες πρώτες ύλες, όπως το λίθιο ή το νικέλιο, δεν θα είναι αναγκαίες στον ίδιο βαθμό και δεν έχει την ανάγκη μπαταρία, με αποτέλεσμα το κόστος να πέφτει αρκετά, κάνοντας το πιο προσιτό στο κοινό.
Αν κι ακόμα είναι αβέβαιο εάν τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα τη δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους, σύμφωνα με την Toyota, οι πιθανότητες έναρξης της σειράς παραγωγής είναι αυτή τη στιγμή στο 40%.
Στέλνει την ηλεκτροκίνηση στα αποδυτήρια
Γνωστός από τα αγωνιστικά GR Yaris και GR Corolla
Το φόρεσαν σε ένα «απλό» Corolla Cross
Χωρίς κυψέλες καυσίμου και ακριβά συστήματα
Ηλεκτρικό ή υδρογόνο; Τι θα έπαιρνες;