Η μεγαλύτερη τεχνολογική αναβάθμιση του αυτοκινήτου έγινε με την προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt που είναι ιδανικό για τέτοιου είδος αυτοκίνητα αφού, χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα τους, βελτιώνει την απόδοση και την κατανάλωση τους. Η Kia το ονομάζει «EcoDynamics+» και συνδυάζει τον 3κύλινδρο 1000αρη βενζινοκινητήρα τεχνολογίας «Smartstream», που διαθέτει και σύστημα «CVVD» (τεχνολογία μεταβαλλόμενης διάρκειας βαλβίδων στα ελληνιστί), με μία μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,46 kWh και μια μονάδα Mild- Hybrid Starter- Generator ή πιο απλά μίζα-δυναμό. Το αποτέλεσμα αυτής της σύμπραξής είναι 120 άλογα και 200Nm στις 2.000 - 3.500 σ.α.λ με την κίνηση στον εμπρός άξονα να γίνεται μέσα από το στάνταρ 7άρι διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο. Χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Σε προκαλεί να το οδηγήσεις
Το στιβαρό του πλαίσιο, η καλορυθμισμένη ανάρτηση, τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και ο δυναμικός κινητήρας σε προκαλούν από την πρώτη στιγμή να αρχίσει να γράφεις χιλιόμετρα σε όποια διαδρομή κι αν σου αρέσει. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και δυνατότητα επιλογής «Drive mode» (Eco, Normal, Sport) το Kia Rio μπορεί να σε υποστηρίξει σε όποια οδηγική ψυχολογία κι αν βρίσκεσαι, με το αυτόματο κιβώτιο να συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα μέσα στην πόλη, ενώ σε γρήγορες και σφιχτές διαδρομές με την επιλογή του σπορ προγράμματος το τιμόνι θα βαρύνει και ο κινητήρας θα φτάνει σχεδόν στα κόκκινα πριν αλλάξει ταχύτητα. Οι 17αρες ζάντες σε συνδυασμό με την ανάρτηση φιλτράρουν σωστά τις πληροφορίες που στέλνουν στο τιμόνι. Το σύστημα φρεναρίσματος είναι άψογο και οι δίσκοι σε κάθε τροχό θα ακινητοποιήσουν το μικρό κορεάτικο supermini από τα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 36,4 μέτρα.
Η τιμή του Kia Rio 1,0 T-GDi 120 PS 48V ξεκινάει από τα 20.190 ευρώ με στάνταρ 7-DCT, 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και το μεσαίο εξοπλιστικό επίπεδο, την GL Optimum, όπου διαθέτει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση GT-Line της δοκιμής μας με πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και επιπλέον επίπεδο εξοπλισμού, όπως οι 17αρες ζάντες, αρχίζει από τα 21.290 ευρώ.
Συμπέρασμα
Το μικρό supermini της Kia αποδεικνύει από τη πρώτη στιγμή με το σπορτίφ χαρακτήρα του, την ποιότητα κατασκευής του, την τεχνολογική του ανανέωση και τον εξοπλισμό του ότι ήρθε για να πρωταγωνιστήσει. Με το τυχερό 7, σε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και αριθμό ταχυτήτων στο στανταρ αυτόματο κιβώτιο, βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό και με τα 120 άλογα του είναι έτοιμο να βάλει δύσκολα σε όποιον κάτσει δίπλα του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Kia Rio 1,0 T-GDi 120 PS 48V 7-DCT |
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Κύλινδροι | 3 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης, ήπια υβριδικό |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-3.250 |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.680 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,1-5,2 |
Μέση Δοκιμής | 7,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 116-126 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 45 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 325 |
Τιμή (ευρώ) | 20.190 |