Νέο Peugeot 308: Πλησιάζει με ευελιξία και... επιθετικές διαθέσεις
4/1/2021
Το ξεκάθαρο sport προφίλ και η διευρυμένη γκάμα όσον αφορά τον τρόπο κίνησης χαρακτηρίζουν το τρίτης γενιάς Peugeot 308 που θα αποκαλυφθεί επισήμως τους προσεχείς μήνες.
Η πολυαναμενόμενη άφιξη του νέου Peugeot 308 πλησιάζει. Το μικρό οικογενειακό της γαλλικής μάρκας που κυκλοφορεί από το 2007, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού πριν καν γίνουν τα επίσημα αποκαλυπτήριά του. Μιλάμε, εξάλλου, για το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2014, προϊόν που έδωσε τεράστια ώθηση στην Peugeot. Η Autoexpress παρουσιάζει επικαιροποιημένες rendering φωτογραφίες του μοντέλου, με το οπτικό αποτέλεσμα να διαφέρει αρκετά σε επίπεδο σχεδιασμού από το παρόν αυτοκίνητο.
Το τρίτης γενιάς Peugeot 308 θα είναι πιο επιθετικό, με γωνιακό design που θυμίζει αρκετά τα πρόσφατα 208, 2008 και το facelift 3008. Στην θέση της μινιμαλιστικής διάταξης που εντοπίζουμε στο παρόν μοντέλο, το νέο 308 θα είναι ψηφιακά αναβαθμισμένο με το περίφημο i-Cockpit, ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές ανανέωσης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο πρόβολος του hatchback θα είναι ένα εντελώς «φρέσκο» project, από την στιγμή που υπάρχει το ενδεχόμενο ευρείας γκάμας κινητήριου συνόλου, περιλαμβάνοντας επίσης τόσο plug-in hybrid όσο και καθαρά ηλεκτρικού μοντέλα. «Το 308 μπορεί να παραχθεί και στις δύο πλατφόρμες - e-CMP και EMP2», εξήγησε στην Autoexpress η Anne-Lise Richard, επικεφαλής του τομέα ηλεκτροκίνησης της Groupe PSA, και προσέθεσε: «Επομένως, θα μπορούσαμε να έχουμε τόσο PHEV όσο και EV. Νομίζω ότι υπάρχει χώρος και για τις δύο τεχνολογίες για τους πελάτες».
Η συγκεκριμένη αναφορά σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες (CMP για supermini και EMP2 για το τρέχον 308) δεν συνεπάγεται ότι το νέο μοντέλο θα κατασκευαστεί σε δύο πλαίσια. Αντιθέτως, σημαίνει πως μπορεί να εφαρμοστεί κάθε είδους τεχνολογία. Λόγου χάρη, το νέο Citroen C4 χρησιμοποιεί την e-CMP, ενώ το προσεχές DS 4 την ενημερωμένη πλατφόρμα EMP2.
Αν θέλουμε να κάνουμε πρόβλεψη, φαντάζει πιο πιθανό το νέο 308 να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα EMP2, από την στιγμή που εξετάζεται η ευελιξία ενός ηλεκτρικού και plug-in hybrid. Αλλωστε, τα παρόντα compact SUV της PSA έχουν την συγκεκριμένη πλατφόρμα που μπορεί να συνδυάσει πλήρως ηλεκτρικό προφίλ, καθώς και επιλογές plug-in και κινητήρα καύσης. Από την άλλη πλευρά, η CMP συνίσταται περισσότερο για αυτοκίνητα με ICE ή αποκλειστικά EV. Βέβαια, δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο βασισμένο σε πλατφόρμα EPM2, όμως από την στιγμή που Peugeot, Citroen και Vauxhall έχουν παρουσιάσει μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά van, φαντάζει ως λογική επιλογή ένα οικογενειακό μοντέλο που θα ξεπεράσει τα 320 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Εφόσον τελικά εφαρμοστεί στην πράξη η σκέψη για plug-in και πλήρως ηλεκτρικά 308 κερδισμένοι θα είναι οι λάτρεις των μεγάλων επιδόσεων. Η όρεξη έχει ήδη... ανοίξει με τα 355 άλογα του 508 Sport Engineered, του οποίου ο 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρας θα μπορούσε να εξοπλίσει και το 308. Σχεδόν βέβαιο είναι πως θα υπάρξει μία πιο οικονομική έκδοση, με 222 άλογα και πάνω από 50 χιλιόμετρα εμβέλεια. Με ενδιαφέρον αναμένουμε το τι θα συμβεί με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt. Οι αυτόματες εκδόσεις θα εξοπλιστούν με νέο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο αναπτύχθηκε από την Punch Powertrain.
Το τρίτης γενιάς Peugeot 308 θα αποκαλυφθεί στα τέλη του 2021 ώστε να κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο. Μένει να δούμε αν πράγματι θα ξεχωρίζει για την ευελιξία σε επίπεδο κινητήριου συνόλου.