Ο φελλός, η εναλλακτική λύση της Mazda
30/11/2021
Η Mazda για να μειώσει περισσότερο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο φελλό στο εσωτερικό της καμπίνας του CX-30, με τα οφέλη που προσφέρει σε σχέση με τα υπόλοιπα υλικά, να είναι αρκετά.
Η Mazda έχει χτίσει το όνομά της γύρω από τους «θρυλικούς» περιστροφικούς κινητήρες Wankel, ενώ πολλοί είναι αυτοί που έχουν «καψουρευτεί» το μικρό roadster ΜΧ-5 με την σπορ οδηγική συμπεριφορά του. Ελάχιστοι πέρα των φανατικών, γνωρίζουν πως η ιαπωνική εταιρία ξεκίνησε ως κατασκευαστής φελλών πίσω στο 1920, με την επωνυμία Toyo Cork Kogyo. Εκείνη την εποχή, η ευρύτερη περιοχή της Hiroshima αφθονούσε σε φελλοειδής βελανιδιές, οι οποίες ήταν σχεδόν απαραίτητες για τα τοπικά ναυπηγεία.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Η επιστροφή στο παρελθόν, δίνει λύσεις για το μέλλον
Σχεδόν μετά από έναν αιώνα, η Mazda επιστρέφει στις ρίζες του παρελθόντος της βρίσκοντας λύσεις στις ανάγκες του σήμερα. Για τον λόγο αυτό συνεργάζεται με την Amorim Cork Composites, μια θυγατρική ενός από τους μεγαλύτερους παραγωγούς φελλού στον κόσμο, ώστε να δημιουργήσουν ένα σύνθετο υλικό από φελλό. Ο συγκεκριμένος φελλός καταφέρνει να ανταποκριθεί επιτυχώς στις υψηλές απαιτήσεις που έχει η καμπίνα του αυτοκινήτου, προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος νέων δυνατοτήτων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Καμπίνα αυτοκινήτου κατασκευασμένη από … φελλό!
Το Mazda MX-30 είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας και ένα αυτοκίνητο σταθμός, αφού αντιπροσωπεύει το μέλλον της συνδυάζοντας παράλληλα την πλούσια κληρονομία. Το συγκεκριμένο μοντέλο λοιπόν, χρησιμοποιεί ένα είδος φελλού ο οποίος αποτελείται από υπολείμματα και πλεονάζοντα κομμάτια που συσσωρεύονται κατά τη παραγωγή πωμάτων για φιάλες. Ύστερα από την παραπάνω διαδικασία, ο φελλός κοκκοποιείται και με τη βοήθεια διαφορετικών συνδετικών παραγόντων, σχηματίζεται σε ένα μακρόστενο υλικό. Αμέσως μετά, δέχεται μια πολύπλοκη διαδικασία επεξεργασίας που δίνει στο σύνθετο φελλό το υψηλό του φινίρισμα, την εξαιρετική ποιότητα, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του. Μία από αυτές τις διαδικασίες, περιλαμβάνει μια ειδική επίστρωση που εξασφαλίζει την ιδιαίτερη αντοχή και αντίσταση στις επιβλαβείς ακτίνες UV.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ο συνθετικός φέλλος, ως η εναλλακτική «πράσινη» επιλογή
Η
Mazda βασίζεται στα πλούσια
φυσικά πλεονεκτήματα του φελλού, που είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Μερικά από τα χαρακτηριστικά του, είναι πως παραμένει αδιαπέραστος σε υγρά και αέρια, καθώς και παρουσιάζει υψηλή αντοχή στην τριβή. Επιπλέον παρέχει μόνωση από ήχους και θερμότητα, που σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα, κάνουν τον
συνθετικό φελλό μια εναλλακτική επιλογή υλικού για χρήση στην καμπίνα του οχήματος. Αξίζει να αναφέρουμε πως έχει πολύ χαμηλό βάρος, αφού το 60% της συνολικής του μάζας αποτελείται από αέριο, αρκετά χαμηλότερο από το καουτσούκ και το πλαστικό που χρησιμοποιείται ευρέως μέχρι σήμερα. Επειδή είναι
φυσικό προϊόν, η αίσθηση στην αφή και στην ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου, προσφέροντας μια ξεχωριστή εμπειρία στους επιβάτες του MX-30, μειώνοντας περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η Mazda στο CX-30 χρησιμοποιεί μέχρι και φελλό!
Τα χαρακτηριστικά του φελλού είναι γνωστά εδώ και χρόνια, όπως η αντοχή του σε νερό και αέρα, το εξαιρετικά χαμηλό βάρος και η θερμομονωτικότητά του είναι μερικά από αυτά.
Το συνθετικό προιόν έχει προέλθει από υπολείμματα και πλεονάζοντα κομμάτια φελλών, μειώνοντας κατά πολύ το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρίας.
Ύστερα από την τεχνική επεξεργασία που δέχεται, η ποιότητα στην αφή και η αίσθηση που προσφέρει φτάνει σε κορυφαία επίπεδα.
Εσένα πως σου φαίνεται να πληρώνεις 30 και 40 χιλιάρικα και να παίρνεις ανακυκλωμένα υλικά στο αυτοκίνητό σου;