Test: Opel Astra 1,0 105PS
26/8/2016
Το νέο Opel Astra εξοπλίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του με 1.000άρη, turbo βενζινοκινητήρα, ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής.
Downsizing για τα καλά λοιπόν. Μετά τα μίνι και τα μικρά ήρθε και η σειρά των μικρομεσαίων να φορέσουν κινητήρες 1000 κ.εκ. Το Ford Focus και το VW Golf έδειξαν τον δρόμο, με τα υπόλοιπα (Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Renault Megane) να παραμένουν, προς το παρόν, στα 1200άρια μοτέρ τους. Τεχνολογική μάχη και κερδισμένοι, όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, εμείς, οι αγοραστές. Πίσω στο Opel Astra όμως, που είναι το τιμώμενο μοντέλο αυτής της δοκιμής.
Το Opel Astra 4ης γενιάς είναι ένα κομψό μοντέλο, με μοντέρνα σχεδίαση, που εμφανίζεται πιο κομψό από ποτέ με αρκετό δυναμισμό και σωστές «αναλογίες». Από πλευράς διαστάσεων είναι από τα πιο μεγάλα της κατηγορίας ενώ η χρήση ελαφριών μετάλλων έχει μειώσει το βάρος έως και 200 κιλά, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές στην σχεδίαση ή τον εξοπλισμό, με την ευρυχωρία, την καλή ποιότητα των υλικών και την high-tech εικόνα να διατηρούνται και στην έκδοση με τον κινητήρα των 1000 κ.εκ. Η έξυπνη σχεδίαση των καθισμάτων και η άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, θα εξυπηρετήσουν 4 ενήλικες χωρίς παραχωρήσεις, που θα βολέψουν και τις αποσκευές στο πορτ-μπαγκάζ, που έχει 370 λίτρα χωρητικότητα.
Κινητήρας
Είναι η πρώτη φορά, που η Opel εφοδιάζει το Astra με κινητήρα 1.000 κ.εκ. Έχοντας κάνει ντεμπούτο στο Corsa, ο 1.000άρης Ecotec αποδίδει σε αυτή την έκδοση 105 ίππους και 170 Nm ροπής, στις 1.800-4.300 σ.α.λ.. Διακρίνεται για την πολιτισμένη, χωρίς κραδασμούς και γραμμική λειτουργία του και συνεργάζεται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων, που έχει αρκετά μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης. Η Opel υπόσχεται 4,4 λτ./100 χλμ και εμείς μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.
Οδηγώντας
Tο 1.000άρι Astra εκμεταλλεύεται το μειωμένο βάρος του και την αποτελεσματική ρύθμιση της ανάρτησής του, με αποτέλεσμα να έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η προσεγμένη ηχομόνωση και η έλλειψη κραδασμών από τον κινητήρας αυξάνουν την παρεχόμενη άνεση. Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στις υπόλοιπες εκδόσεις του Astra, οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος και η επαρκής πρόσφυση, διατηρούνται και στο 1000άρι, ενώ ο κινητήρας αποδεικνύεται φιλικός και ευχάριστος.
Συμπέρασμα
Το Opel Astra ανακατεύει για τα καλά την τράπουλα στα 1000άρια μικρομεσαία μοντέλα αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση, αφού εκτός από τον κινητήρα έχει να προτάξει φρεσκάδα, ευρυχωρία, άνεση, οικονομία και τεχνολογία.