ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Νέα Mercedes GLC - Νέο βέλος στη Φαρέτρα..
11/4/2019
Η GLC τείνει να εξελιχθεί ως το πιο σημαντικό βέλος στη φαρέτρα της Mercedes στην κατηγορία των μεσαίων SUV, ούσα το πιο σημαντικό νέο αυτοκίνητο μετά την C-Class.
Η GLC είναι ένα μεσαίο premium SUV της Γερμανικής εταιρείας, το οποίο βασίζεται στη C-Class. Το εν λόγω αυτοκίνητο αντικατέστησε το 2015 την GLK και έτυχε άμεσα εκτίμησης ανάμεσα στα premium SUV. Και επειδή οι αριθμοί λένε συνήθως την αλήθεια αξίζει να αναφέρουμε ότι για το 2018 ταξινομήθηκαν στη Γερμανία 40.432 GLC, δηλαδή υπερδιπλάσια από την BMW X3 (20.877) και από το Audi Q5 (20.958), αν και ήταν γνωστή η επικείμενη παρουσίαση της GLC 2ης γενιάς τον Μάρτιο του 2019 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης.
Σχεδίαση - χώροι
Όπως και στη νέα A-Class έτσι και εδώ η ομάδα στου σχεδιαστή Gordon Wagener απλοποιεί τη σχεδίαση, «αφαιρώντας» αυλακώσεις και ακμές. Οι επιφάνειες είναι πιο λείες, και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κομψού και δυναμικού συνόλου. Τα φωτιστικά σώματα μπρος- πίσω είναι πιο μικρά, και οι γραμμές των παραθύρων έχουν μια sport αισθητική. Στην ίδια λογική της σχεδίασης, δεν επήλθαν αλλαγές στις διαστάσεις, απλά η καλύτερη χωροταξική διαρρύθμιση συνετέλεσε σε μια μικρή βελτίωση για τους χώρους των επιβατών και τον χώρο των αποσκευών (600 από 550 λίτρα).
Εδώ που τα λέμε δεν συνέτρεχε και ιδιαίτερος λόγος για αύξηση των χώρων, καθώς αυτοί είναι από τους μεγαλύτερους στη μεσαία κατηγορία. Αντίστοιχη φιλοσοφία επικράτησε και στην ανανέωση του εσωτερικού. Η πλατιά οθόνη από την A-Class υπήρξε μάλλον ένα ενδιάμεσο στάδιο, καθώς στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει πια μια τεράστια οθόνη σαν αυτήν της Tesla (με μεγαλύτερη κλίση όμως), άρα πιο εύκολη στη χρήση καθότι πιο κοντά στον οδηγό. Ταυτόχρονα η φωνητική λειτουργία «Hey Mercedes» αναμένεται να αποτελέσει στο μέλλον τη βάση όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Περί τεχνολογίας
Στην ίδια λογική με τη σχεδίαση επήλθαν και σε τεχνολογικό επίπεδο λίγες αλλαγές. Κατ΄αρχήν είχαμε μια μείωση του βάρους της τάξης των 50 κιλών. Ως νούμερο ακούγεται μικρό, επί της ουσίας δεν είναι όμως, καθώς η Γερμανική εταιρεία εφοδιάζει την GLC με περισσότερα εξοπλιστικά στοιχεία και πληθώρα βοηθητικών συστημάτων. Σε σχέση με τα τελευταία αξίζει να αναφέρουμε ότι η GLC μπορεί χάρη στα εν λόγω συστήματα να οδηγείται με 100 χλμ./ώρα χωρίς να χρειαστεί να ακουμπήσει κανείς τα χέρια του στο τιμόνι, ενώ εφικτή είναι πλέον η μετάδοση συστημάτων για το κυκλοφοριακό μέσω internet. Διαθέσιμο είναι επίσης ένα σύστημα διατήρησης απόστασης, υποβοήθησης στάθμευσης, αλλά και πληθώρα άλλων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Αλλά και σε επίπεδο κινητήρων έχουν συντελεστεί ουκ ολίγες βελτιώσεις. Οι κινητήρες θα είναι όλοι ηλεκτροδοτούμενοι και συμβατοί με την επερχόμενη οδηγία Euro 7, ενώ ακόμη και οι διαθέσιμοι diesel, οι οποίοι έχουν βρεθεί το τελευταίο διάστημα στο μάτι του κυκλώνα, είναι από τους πιο καθαρούς κινητήρες παγκοσμίως.
Η ηλεκτροδότηση των βενζινοκινητήρων θα τους καταστήσει σχεδόν το ίδιο οικονομικούς με τους diesel. Στην AMG έχουν μάλιστα στα σκαριά υβριδικούς Plug-in κινητήρες των οποίων η ισχύς θα ξεπερνάει τους 700 ίππους, θα είναι όμως παρόλα αυτά πιο οικονομικοί από αυτούς των υπαρχόντων μοντέλων. Ενδιαφέρουσα υπόθεση, όπως και να το δει κανείς!
Κινητήρες diesel τόσο καθαροί, όσο οι βενζίνης, και βενζίνης τόσο οικονομικοί όσο οι diesel. Έπειτα είναι και αυτοί του υδρογόνου, τους οποίους θα τους δούμε πιθανότατα στην επόμενη γενιά της GLC. Επιστρέφοντας στα της Mercedes, αξίζει να αναφέρουμε ότι τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν συζητήσεις μεταξύ των ανθρώπων της Mercedes και αυτών της BMW περί συνεργασίας για τη δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας. Σε αυτή, εάν και όσο ευοδωθούν οι συζητήσεις, δεν θα περιλαμβάνεται η GLC η οποία είναι έτοιμη, αλλά ούτε και η έκδοση κουπέ. Αν η αρχή ενέχει το άγνωστο, το αδοκίμαστο και την πρόκληση, η δεύτερη φορά ή επιβεβαιώνει ή καταρρίπτει τα προαναφερθέντα. Η GLC 2ης γενιάς επιβεβαίωσε λοιπόν πανηγυρικά τις όποιες προσδοκίες είχε δικαιολογημένα εγείρει η GLC 1ης γενιάς.
Συμπέρασμα
Η GLC τείνει να εξελιχθεί ως το πιο σημαντικό βέλος στη φαρέτρα της Γερμανικής εταιρείας στη σχετική κατηγορία. Η 2η γενιά αναμένεται να κάνει τα πάντα καλύτερα, όντας πιο δυνατή, και οικονομική, αλλά παράλληλα και πιο ασφαλής.