Seat Arona 1.0 TGI: Κρατάει χαμηλά το κόστος μετακίνησης
Το ισπανικό SUV στοιχίζει λιγότερα από 20.000€ στη βασική του έκδοση και καίει κάτω από 5,5 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα, νούμερα που το κάνουν άκρως συμφέρον και προσιτό στην κατηγορία των μικρών SUV. Στην εποχή της ακριβής βενζίνης, το CNG ίσως είναι η λύση!
H Seat ανανέωσε πρόσφατα το μικρό crossover της, Arona, που πλέον κυκλοφορεί με πιο νεανική σχεδίαση, αναβαθμισμένο εσωτερικό και με πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό. Επιπλέον συνεχίζει να το εφοδιάζει με σύστημα αεριοκίνησης (GNG), που το καθιστά ένα από τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση μικρά SUV, που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.
Νεανική και σπορτίφ η σχεδίαση του Seat Arona
Το ανανεωμένο Seat Arona χαρακτηρίζεται από τη μοντέρνα και κομψή σχεδίαση του, που καταφέρει να κρατήσει το νεανικό του χαρακτήρα χωρίς φλυαρίες. Η οροφή είναι βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αυτοκίνητο, δημιουργώντας μια ωραία αντίθεση που τραβάει τα βλέμματα κι δεν το αφήνει να περάσει απαρατήρητο. Ο εμπρός πρόβολος αναβλύζει ένα έντονο δυναμισμό, που οφείλεται στον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, στην μεγάλη μάσκα, στους eco LED προβολείς και στους δυο στρογγυλούς προβολείς ομίχλης, που θυμίζουν παλαιότερα σκληροπυρηνικά μοντέλα με πρόσθετα φανάρια. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα και οι ενσωματωμένες απολήξεις της εξάτμισης στο προφυλακτήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμή μας πάταγε πάνω στις 17αρες ζάντες αλουμινίου Dynamic Machined, που είναι διαθέσιμες και στον προαιρετικό εξοπλισμό της βασικής έκδοσης.
To εσωτερικό του Seat Arona είναι μοντέρνο, το πορτμπαγκάζ μικρό λόγω CNG
Αρκετές και οι αλλαγές που συναντάμε στη καμπίνα του Seat Arona. Πλέον η σχεδίαση του εσωτερικού είναι πολύ πιο μοντέρνα, με τη μεγάλη διαφορά να τη συναντάμε στο πάνω μέρος του ταμπλό, το όποιο καλύπτεται από μαλακά υλικά, υψηλής ποιότητας, τα όποια έχουν άψογη συναρμογή. Το τιμόνι έχει σχεδιαστεί από την αρχή, είναι εργονομικό, πολυλειτουργικό και καλυμμένο με δέρμα nappa. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 8.25 ιντσών του infotainment, που είναι αρκετά εύχρηστη, με καλά γραφικά και διαθέτει ασύρματο σύστημα συνδεσιμότητας Full Link, ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές. Το εσωτερικό είναι ικανό να φιλοξενήσει άνετα 4 άτομα, με το διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο να περιορίζεται στα 282 λίτρα, λόγω της δεξαμενής του φυσικού αερίου, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.Κάνει 100 χλμ με λιγότερο από 5,5 ευρώ το Arona
Το ισπανικό μικρό SUV παίρνει κίνηση από τον 3κύλινδρο 1.000αρη TSI κινητήρα του ομίλου VW, που αποδίδει 90 ίππους και έχει 160 Nm ροπή. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει τροποποιηθεί ώστε να μπορεί να «καίει» σαν κύριο καύσιμο φυσικό αέριο, με τη βενζίνη να λειτουργεί σαν βοηθητικό καύσιμο και για χρήση ανάγκης. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 14,3 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη είναι μόλις 9 λίτρα. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς περνάει μέσα από ένα 6ταχυτό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μέση κατανάλωση CNG είναι 4,5kg/100 χλμ ή αλλιώς 5,49 ευρώ/100 χλμ (τιμή CNG: 1,22 ευρώ/κιλό), κάτι που το καθιστά ένα από τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση μικρά SUV.
Ευχάριστο στο δρόμο το Arona, πάει άνετα και στο χώμα
Το Seat Arona δεν κρύβει την σύνδεση του με τη γερμανική φιλοσοφία του ομίλου στο θέμα της ποιότητας κύλισης. Στιβαρό, με την ανάρτηση να απορροφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, το μικρό SUV είναι σαν να έχει σχεδιαστεί για όλες τις δουλειές. Το τιμόνι του υπακούει και προσφέρει σωστή και γρήγορη πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ σε συνθήκες πίεσης, το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο και προβλέψιμο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το κάνουν ιδανικό και για off-road εξορμήσεις, όπου δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα ακόμα και σε πιο δυσπρόσιτους χωματόδρομους. Η χαμηλή θέση οδήγησης του ίσως δυσκολέψει λίγο την κίνηση μέσα στους στενούς δρόμους της πόλης, που όμως θα αποζημιώσει τον οδηγό με τη χαμηλή κατανάλωση του και τα συστήματα ασφαλείας , που τον προειδοποιούν για το τι υπάρχει στο χώρο γύρω από το αυτοκίνητο.Το Seat Arona με το σύστημα του φυσικού αέριου, στο βασικό εξοπλιστικό πακέτο Style ξεκινάει από τις 19.290 ευρώ, ενώ της δοκιμής μας, που είναι η έκδοση Optimum, αρχίζει από τις 20.190 ευρώ. Οι εκπομπές του CO2 είναι 95 g/km, κάτι που σημαίνει ότι γλυτώνει τα τέλη κυκλοφορίας.
Οικονομικό σε τιμή και κατανάλωση το Seat Arona
Το Seat Arona με το φυσικό αέριο είναι η ιδανική επιλογή, για τον οδηγό που τον νοιάζει η οικονομία και θα μπορούσε να συμβιβαστεί με ένα μικρό πορτμπαγκάζ. Μεγάλο του ατού και η μικρή αρχική του τιμή, ενώ ο νεανικός του σχεδιασμός κι η καλή οδηγική συμπεριφορά του το κάνουν ακόμα πιο ελκυστικό προς το αγοραστικό κοινό.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | SEAT Arona 1,0 TGI 90 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη - CNG |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 90/4.500-5.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/1.900-3.500 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,2 |
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 | 8,7/12,6 |
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 | 12/17,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 176 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.308 |
Κατανάλωση (kg./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 3,5 |
Μέση Δοκιμής | 4,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 95 |
Ρεζερβουάρ (kg.) | 14,3 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 282 |
Τιμή από (ευρώ) | 19.290 |
Σχολιάστε |