Seat Ibiza TGI: Άρχοντας της οικονομίας με άψογη συμπεριφορά!
Το μεσογειακό ταμπεραμέντο του μικρού hatchback παντρεύεται ιδανικά με την οικονομία του φυσικού αερίου δημιουργώντας έναν εκρηκτικό συνδυασμό, που ανέφικτα σε κάνει να το γλυκοκοιτάς.
To Seat Ibiza έχει γράψει τη δική του ιστορία, όντας πάνω από 37 χρόνια στους δρόμους. Πριν λίγο καιρό η ισπανική εταιρία προχώρησε στην ανανέωσης της 5ης πλέον γενιάς του μοντέλου, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση του, όσο και στο τεχνολογικό εξοπλισμό του. Κράτησε όμως το ίδιο σύστημα αεριοκίνησης, που «μιλάει» στην τσέπη του οδηγού, αφού του προσφέρει τεράστια οικονομία στον μηνιαίο προϋπολογισμό του.
Εντυπωσιακοί οι εμπρός προβολείς LED του Seat Ibiza
Οι αλλαγές που έκανε η Seat στην εμφάνιση του Ibiza είναι σχετικά μικρές αλλά κύριες και καταφέρνουν να τονίσουν το νεανικό χαρακτήρα του και να φρεσκάρουν τη σιλουέτα του. Πλέον οι μπροστινοί προβολείς είναι LED, που κάνουν πιο δυναμικό τον εμπρός πρόβολο και ταυτόχρονα προσφέρουν καλύτερη ορατότητα. Στο πίσω μέρος, το όνομα του μοντέλου είναι καλλιγραφικά γραμμένο, ενώ διατίθεται με τρία νέα σχέδια για τις ζάντες, καθώς και δυο νέες αποχρώσεις του μπλε στην παλέτα χρωμάτων,το Sapphire Blue και το Asphalt Blue.
Η «αιωρούμενη» οθόνη κλέβει την παράσταση στο Seat Ibiza
Ουσιαστικές και οι αλλαγές που βρίσκουμε στην καμπίνα του Ibiza, με τα υλικά που συναντάμε στο ταμπλό να είναι πιο μαλακά, οι αεραγωγοί επανασχεδιασμένοι και το νέο εργονομικό τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών να είναι επενδυμένο με δέρμα Nappa. Ο ψηφιακός πίνακας στη βασική έκδοση είναι κληρονομία από το προκάτοχο του, με την εταιρία να προσφέρει στον προαιρετικό εξοπλισμό το νέο high-tech ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Η πρωταγωνίστρια της καμπίνας, όμως, είναι η «αιωρούμενη» οθόνη 8.25 ιντσών του infotainment, 9,2 ίντσες η προαιρετική, με τη ψηλή θέση τοποθέτησης της να προσθέτει πόντους στην εργονομία, τοποθετώντας την στο οπτικό πεδίο του οδηγού. To μοντέλο είναι πλήρως συνδεδεμένο, με το σύστημα Full Link να προσφέρει μεγάλες δυνατότητες στον οδηγό, ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές. Η ευρυχωρία του αυτοκινήτου παραμένει στα ίδια επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο, όπου μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 επιβάτες και να τους ενθουσιάσει με την πρακτικότητα του, με το χώρο αποσκευών να παραμένει σε καλά επίπεδα, 262 λίτρα, παρόλο τις δεξαμενές του φυσικού αερίου.Καίει 5 ευρώ/100 χλμ το Ibiza
Το Seat Ibiza παίρνει κίνηση από τον 3κύλινδρο 1.000αρη TSI κινητήρα του ομίλου VW, που αποδίδει 90 ίππους και έχει 160 Nm ροπή. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να μπορεί να «καίει» σαν κύριο καύσιμο φυσικό αέριο, με τη βενζίνη να λειτουργεί σαν βοηθητικό καύσιμο και σε περίπτωση αλλαγής καυσίμου εν κινήσει, ο οδηγός δεν καταλαβαίνει τίποτα. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη είναι μόλις 9 λίτρα, όπως και αντίστοιχα μοντέλα του ομίλου. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς περνάει μέσα από ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, που διακρίνεται για την καλή κλιμάκωση και την σφιχτή του αίσθηση. Στον τομέα της κατανάλωσης και οικονομίας τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους, αφού το Ibiza χρειάζεται μόνο 4,2 kg/100 χλμ CNG ή αλλιώς 5,04 ευρώ/100 χλμ (τιμή CNG: 1,2 ευρώ/κιλό), ενώ στη βενζίνη καίει μόλις 6,7 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο και στιβαρό στο δρόμο το Ibiza
Το Seat Ibiza, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα τις ισπανικής εταιρίας, ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης του. Σε ανοιχτούς δρόμους είναι στιβαρό, με την ανάρτηση να αφήνει έξω ανωμαλίες και θορύβους από το δρόμο, ενώ η ηχομόνωση του σταματάει επιμελώς τους αεροδυναμικούς ήχους. Μπορεί το σύστημα ανάρτησης να είναι προσανατολισμένο προς την άνεση, αλλά και σε σβέλτες διαδρομές, θα ανταποκριθεί ευχάριστα και θα παραμείνει ουδέτερο και προβλέψιμο ακόμα και κοντά στο όριο. Το extra βάρος από τις δεξαμενές του φυσικού αερίου μπορεί να περιορίζει ελαφρά τις επιδόσεις του μοντέλου, αλλά ο κινητήρας είναι άκρως αποτελεσματικός τόσο μέσα στη πόλη, όσο και εκτός.Το Seat Ibiza TGI ξεκινάει από τις 17.690 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο Bussiness, με την κορυφαία έκδοση Οptimum να έχει τιμή εκκίνησης τις 19.090 ευρώ.
Οικονομικό και ευέλικτο το Seat Ibiza TGI
Με την οικονομία σε πρώτο πλάνο και τις αισθητικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις να ακολουθούν, το Seat Ibiza TGI παίζει full επίθεση σε μια κατηγορία, όπου κυριαρχεί η βενζίνη. Το ισπανικό μοντέλο προσφέρει ένα διαφορετικό τρόπο κίνησης πολύ πιο οικονομικό και σε προνομιακή τιμή απόκτησης, με τον υποψήφιο αγοραστή ενδιαφέρεται μόνο για την αναζήτηση πρατηρίου CNG.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | SEAT Ibiza 1,0 TGI 90 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη - CNG |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 90/4.500-5.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/1.900-3.500 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 |
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 | 9,6/13,5 |
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 | 14/19,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.250 |
Κατανάλωση (kg./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 3,4 |
Μέση Δοκιμής | 4,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 102 |
Ρεζερβουάρ (kg.) | 14,3 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 262 |
Τιμή από (ευρώ) | 17.690 |
Σχολιάστε |