Η 4η γενιά του Forester είναι ο καλύτερος οιωνός για τη νέα εποχή Subaru στη χώρα μας, που ξεκίνησε με την αντιπροσώπευση των ιαπωνικών αυτοκινήτων από την εταιρεία Subaru Πλειάδες Μοtors, των κ. Δημήτρη Παντελεημονίτη και Βαχάν Χεκιμιάν.
Το νέο Forester έρχεται με δυναμική εμφάνιση, χαρακτηριστικό της οποίας αποτελεί η εμπρόσθια μάσκα και το ευμεγέθες σήμα με τον αστερισμό των Πλειάδων. Από το καπό έχει εξαφανιστεί η εισαγωγή, που έστελνε αέρα στο intercooler και που χαρακτήριζε τις τούρμπο εκδόσεις (βενζίνης και πετρελαίου). Το γενικότερο σύνολο είναι αρκετά ελκυστικό και το σύνολο καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του μεγάλο βαθμό.
Μεγαλύτερες είναι όλες οι διαστάσεις του νέου μοντέλου σε σχέση με το προηγούμενο. Το μήκος του νέου Forester, ανέρχεται στα 4.595 χλστ. (+35 χλστ.), το πλάτος στα 1.795 χλστ. (+15 χλστ.) και το ύψος στα 1.695 χλστ. (+20 χλστ.), ενώ μεγαλύτερο, κατά 25 χλστ., είναι και το μεταξόνιο, φτάνοντας συνολικά στα 2.640 χλστ. Κάτω από το περίβλημα το νέο Forester συνεχίζει να φέρει βασικά στοιχεία του DNA του, τα οποία το χαρακτηρίζουν, αλλά και το διαφοροποιούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μιλάμε φυσικά για τον boxer κινητήρα (στο αυτοκίνητο της δοκιμής μάλιστα είναι πετρελαίου, ο πρώτος και μοναδικός στον κόσμο) και την τετρακίνηση Symmetrical All Wheel Drive.
Η 2λιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου Forester είναι διαθέσιμη από 31.750 ευρώ μαζί με το όφελος απόσυρσης, που είναι 2.800 ευρώ. Από πλευράς εκδόσεων είναι διαθέσιμο σε 4 επίπεδα εξοπλισμού (Comfort, Trend, Exclusive και Dynamic). Aκόμα και στη «βασική» έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης, αλλά η μεσαία έκδοση Trend της δοκιμής (33.700 ευρώ με απόσυρση) είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και περιλαμβάνει τα πάντα.
Κινητήρες – Επιδόσεις: Με ροπή και δυναμικές
επιδόσεις
Στα ατού του Forester, είναι και ο 2λιτρος boxer πετρελαιοκινητήρας των 147 ίππων, ο οποίος παρουσιάζει κατανάλωση μόλις στα 5,7 λτ./100 χλμ. κι εκπομπές CO2 στα 150 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Στην πράξη, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο κινεί με ευκολία το βάρους 1.560 κιλών Forester, χάρη στην πλούσια ροπή των 350 Nm, που είναι διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ. Το εύρος λειτουργίας όμως δεν είναι μεγάλο και μετά τις 3.000 σ.α.λ. η απόδοση μειώνεται.
Ιδιαίτερα θετικός είναι ο σφιχτός και ακριβής επιλογέας του κιβωτίου, που έχει κοντές τις 2 πρώτες σχέσεις και μακριές τις υπόλοιπες.
Η ροπή καλύπτει τα όποια κενά, ενώ οι επιδόσεις είναι αξιοπρόσεκτες. Με κανονική οδήγηση η μέση κατανάλωση, όπως τη μετρήσαμε, δεν ξεπερνάει τα 6,8 – 7,2 λτ./100 χλμ. Θα θέλαμε να υπήρχε σύστημα Start & Stop.
Eσωτερικό - Χώροι: Έμφαση στην ουσία
Σχεδιαστική έμπνευση δεν μπορείς να πεις ότι υπάρχει στην καμπίνα, ωστόσο οι άνθρωποι της Subaru έχει δώσει σημασία στην ουσία και όχι στις εντυπώσεις. Έτσι, η 4η γενιά του Forester έρχεται με καλή ποιότητα και στιβαρότητα. Στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι τοποθετημένο ένα τμήμα μαλακού πλαστικού που αναβαθμίζει την εικόνα.
Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι κάπως μουντός, αλλά το φινίρισμα στο κάτω μέρος του ταμπλό δεν είναι ιδανικό. Η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στη μέση του ταμπλό ξεχωρίζει, ενώ τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα.
Ο πίνακας οργάνων έχει χαμηλώσει για καλύτερη ορατότητα κάτι το οποίο επετεύχθη. Θα μπορούσε ωστόσο ο χώρος αποσκευών και το ντουλαπάκι συνοδηγού να διαθέτουν φωτισμό.
Χώροι: Boλεύει και μπασκετμπολίστες
Σε επίπεδο χώρων, το νέο Forester έχει εκμεταλλευστεί στο έπακρο την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του μεταξονίου. Έτσι προσφέρει άφθονους χώρους για τους επιβάτες, ακόμη καλύτερους από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου, ενώ στην καμπίνα υπάρχουν και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και για μικροαντικείμενα.
Η είσοδος των πίσω επιβατών στην καμπίνα γίνεται πλέον πιο εύκολα χάρη στο κατέβασμα των μαρσπιέδων κατά 5 πόντους και το μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών. Ο χώρος αποσκευών από τα 450 λτ. έφτασε στα 505 λτ. Η πόρτα συνεχίζει να ανοίγει προς τα επάνω. Οι άνω του 1,75 μ. θα πρέπει να προσέχουν το κεφάλι τους από τις άκρες τις πόρτας.
Με ιστορία 16 ετών
1η γενιά 1997-2002
Από τα πρώτα crossover το Subaru Forester παρουσιάστηκε το 1997 με μήκος 4.450 χλστ. θυμίζοντας περισσότερο υπερυψωμένο στέισον βάγκον. Χαρακτηρίστηκε από τη μόνιμη τετρακίνηση, τους 2λιτρους boxer κινητήρες βενζίνης και τις κοντές σχέσεις (στα μη τούρμπο μοντέλα).
2η γενιά 2003-2008
Η δεύτερη γενιά, όπως και η πρώτη, είχε την πλατφόρμα του Impreza Σχεδιαστικά δε διέφερε και πολύ, διατηρώντας το ίδιο μήκος, αλλά η εκτενής χρήση αλουμινίου μείωσε τα βάρος. Τα βασικά χαρακτηριστικά παρέμειναν, αλλά δέχθηκε και boxer 2,5 λτ.
3η γενιά 2008-2013
Η τρίτη γενιά του Forester έκανε στροφή προς τα SUV με ανάλογο παρουσιαστικό. Η αύξηση των διαστάσεων βελτίωσε την ευρυχωρία, αλλά συνολικά έχασε το οδηγικό ταμπεραμέντο των προηγούμενων Forester. Δέχτηκε και 2λιτρο boxer diesel 147 ίππων.
Στο δρόμο: Ικανό εντός και εκτός
Από τα πρώτα κιόλας χλμ. αυτό που εκτιμάς στο νέο Forester είναι η καλή ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η απουσία κραδασμών. Είναι προφανές πως το σφίξιμο των αναρτήσεων και οι παχύτερες αντιστρεπτικές έπιασαν τόπο, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερες θυσίες στην άνεση. Βέβαια σε χαμηλές ταχύτητες υπάρχει μια σχετική δυσανεξία στις ανωμαλίες, αλλά μόνο θετικά σχόλια υπάρχουν για την ευκολία οδήγησης και την ευελιξία (μόλις 10,6 μ. κύκλος στροφής) του νέου Forester μέσα στην πόλη. Η κάμερα οπισθοπορείας δε, κάνει το παρκάρισμα εύκολη υπόθεση. Σε κάθε περίπτωση, το Forester εμπνέει εμπιστοσύνη με σταθερότητά του σε όλες τις συνθήκες κίνησης.Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (Symmetrical All Wheel Drive) με κεντρικό διαφορικό συνεκτικής σύζευξης λειτουργεί ιδανικά τόσο σε χώμα, όσο και στην άσφαλτο. Σε κανονικές συνθήκες το 55% της ροπής μεταφέρεται πίσω, αλλά ανάλογα με τις απαιτήσεις η κατανομή της ροπής είναι μεταβλητή. Έτσι σε συνδυασμό και με το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, η ελκτική και πλευρική πρόσφυση είναι κορυφαίες. Το ηλεκτρικό τιμόνι πάντως αν και βελτιωμένο έχει μέτρια αίσθηση, κάτι που όμως δε μειώνει τις σπουδαίες εκτός δρόμου ικανότητες. Η βαρβάτη τετρακίνηση, τα ημιχωμάτινα ελαστικά και τα 220 χλστ. από το έδαφος εξασφαλίζουν εξαιρετικές ικανότητες στο Forester, ειδικά όταν πρόκειται για προσπέλαση εμποδίων ή ανάβαση πλαγιών με έντονη κλίση, παρΆ ότι δεν υπάρχει σύστημα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων. Τα φρένα στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων και ιδιαίτερα πρακτικό κρίνεται το σύστημα για βοήθεια εκκίνησης σε ανηφόρα.
Συμπέρασμα
Διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά του DNA του, όπως η μόνιμη τετρακίνηση Symmetrical AWD και οι boxer κινητήρες, το νέο Forester ήρθε μεγαλύτερο και πιο κομψό για να διατηρήσει την υψηλή του θέση στην ιεραρχία των SUV. Η αισθητή βελτίωση στα δυναμικά του χαρακτηριστικά και η οικονομία του diesel κινητήρα είναι ευπρόσδεκτα σε αντίθεση με το «βάρος» που συνεπάγονται τα 2.000 κ.εκ. Το νέο Forester είναι αυτή τη στιγμή μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία, ειδικά για όσους την «ψάχνουν» πολύ εκτός δρόμου.
Copyright © 2024 - autoagora.gr