Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Toyota GR Yaris με κινητήρα υδρογόνου
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota GR Yaris με κινητήρα υδρογόνου

3/12/2021

Η Toyota παρουσίασε επίσημα ένα πειραματικό GR Yaris, εφοδιασμένο με νέο θερμικό κινητήρα με τεχνολογία καύσης υδρογόνου.

Η Toyota έχει κάνει γνωστή την θέση της απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ δεν κρύβει ότι ποντάρει στο υδρογόνο. Εδώ και αρκετό καιρό ο Ιάπωνας κολοσσός εκτός από τα συστήματα κυψέλων καυσίμου, εξελίσσει και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος αντί για βενζίνη θα χρησιμοποιεί υδρογόνο για την καύση του. Για το λόγο αυτό, προκάλεσε σάλο η επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας για τον νέο κινητήρα, με το εν λόγω μοτέρ να βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο ακόμα και να δοκιμάζεται σε ένα GR Yaris.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Σαν κινητήρας βενζίνης, απλά «καίει» υδρογόνο

Για το πειραματικό GR Yaris που καίει υδρογόνο, τα ρεζερβουάρ καυσίμου, η διαδικασία ανεφοδιασμού και το καύσιμό του είναι παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο υδρογονοκίνητο Mirai παραγωγής. Η μόνη διαφορά με το Mirai, είναι ότι χρησιμοποιεί τη χημική αντίδραση που γίνεται στις κυψέλες καυσίμου ώστε να παράγει ενέργεια, ενώ το πειραματικό GR Yaris «καίει» υδρογόνο μέσω του κινητήρα.

Δοκιμάζεται ήδη σε αγώνες με Corolla Sport

Οι πρώτες πειραματικές ενέργειες με την δημιουργία του παραπάνω θερμικού κινητήρα υδρογόνου, ξεκίνησαν το 2017 και εξακολουθεί να βρίσκεται σε πρώιμα στάδια εξέλιξης χωρίς να έχει φτάσει ακόμα σε επίπεδο εμπορευματοποίησης. Από την άλλη, το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport της Toyota, ήδη εντυπωσιάζει με τις υψηλές επιδόσεις του σε διάφορες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Παρόμοιο μοτέρ με του GR Yaris

Τα πειραματικά υδρογονοκίνητα GR Yaris και Corolla Sport φέρουν τον ίδιο 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο 1,6 κ.εκ. κινητήρα που συναντάμε και στο υπάρχον GR Yaris των 261 ίππων. Βέβαια, διαθέτει ένα τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας και έγχυσης καυσίμου, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα το υδρογόνο ως καύσιμο. Το υδρογόνο έχει ταχύτερο ρυθμό καύσης από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα μια καλή απόκριση και εξαιρετικά φιλικό προς το  περιβάλλον. Η καύση του υδρογόνου είναι υπερβολικά καθαρή, με το πλεονέκτημα ότι προσδίδει απόλαυση στην οδηγική εμπειρία, αφού θυμίζει σε ήχο και αίσθηση τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ένα βήμα πιο κοντά στην παραγωγή

Την προκειμένη στιγμή, η Toyota κρατάει ακόμα κλειστά τα χαρτιά της και δεν αναφέρει περεταίρω πληροφορίες του πότε το εν λόγω μοτέρ θα είναι έτοιμο για παραγωγή, ενώ δεν αναφέρει τίποτα σχετικά με τις επιδόσεις του  που λογικά είναι καταγεγραμμένες. Με την συγκεκριμένη κίνηση, η Toyota  θέλει να τονίσει σκοπό της για ανθρακική ουδετερότητα και την προώθηση της χρήσης υδρογόνου.

Επίσημος ο κινητήρας καύσης με υδρογόνο της Toyota 
Παρουσίασε ένα GR Yaris με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου.
«Φοράει» το 1600αρη τούρμπο βενζινοκινητήρα 241 ίππων αλλά με μερικές τροποποιήσεις.
Δυστυχώς είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο, αλλά έχει αρκετά αισιόδοξο μέλλον.
Μήπως η Toyota κάτι ξέρει παραπάνω και ποντάρει στο υδρογόνο; Εσύ τι διαλέγεις υδρογονοκίνητο ή ηλεκτροκίνητο
;

 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε