Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
lezanta

lezanta

Hλεκτρική αυτονομία 70 χλμ και 225 άλογα

Διαβάστηκε από 333658 αναγνώστες - 1/3/2022

Το Ford Kuga συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του στην κατηγορία του και έρχεται πλέον σε Plug-In υβριδική έκδοση 225 ίππων που υπόσχεται έως και 70 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας.

Κοινοποίησέ το »


Η Plug-In υβριδική τεχνολογία έφερε την επανάσταση στην αυτοκίνηση για έναν απλούστατο λόγο που δεν είναι άλλος από τον συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας, ακόμα και σε ογκώδη SUV, όπως για παράδειγμα το Ford Kuga. Το μεγάλο crossover της Ford εξηλεκτρίστηκε και πλέον είναι σε θέση να κινηθεί έως και για 70 χλμ. χωρίς να καταναλώσει σταγόνα βενζίνης.

Εξωτερικά, το Ford Kuga PHEV συνοδεύεται από το πακέτο εξοπλισμό ST-Line X, με αποτέλεσμα να διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν «sportive». Για παράδειγμα οι ζάντες αλουμινίου είναι μεγέθους 18 ιντσών και φέρουν απόχρωση «Rock Metallic», ενώ δεν απουσιάζουν οι δύο απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Από εκεί και πέρα, το γεγονός ότι πρόκειται για έκδοση που μπαίνει στην πρίζα γίνεται αντιληπτό από την έξτρα θύρα φόρτισης, αλλά και τα σχετικά λογότυπα στο αμάξωμα.

Εσωτερικό: Με «sportive» στοιχεία
Το εσωτερικό του Plug-In υβριδικού Ford Kuga δε διαφέρει σημαντικά από αυτό μίας συμβατικής έκδοσης, με την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι άνω του μέσου όρου. Σε αρκετά σημεία συναντάμε δερμάτινες επενδύσεις, ενώ οι κόκκινες ραφές δημιουργούν έναν πιο «sportive» χαρακτήρα. Πίσω από το εντυπωσιακό τιμόνι του ογκώδους SUV της Ford υπάρχει ένας ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση ενημερώνει τον οδηγό σχετικά και με τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε την κλασσική οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, ενώ χαμηλότερο υπάρχει και ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Μόνο που στην περίπτωση της Plug-In υβριδικής έκδοσης υπάρχει και το κουμπί με το γράμμα «L», για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας. Σε επίπεδο χώρων, οι μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί έξυπνα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σημαντικός περιορισμός, με τον διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές να έχει μειωθεί στα 411-581 λτ. (475-645 λτ. στις «συμβατικές» εκδόσεις).

Κινητήρας: 225 ίπποι αλλά και έως 70 χλμ. χωρίς βενζίνη
 
Κάτω από το καπό της Plug-In υβριδικής έκδοσης του Ford Kuga συναντάμε τον θηριώδη Duratec κινητήρα χωρητικότητας 2.488 κ.εκ., ο οποίος φέρει σύστημα άμεσου ψεκασμού και λειτουργεί με κύκλο Atkinson. Μπορεί το τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης να αποδίδει 152 ίππους, αλλά σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα προκύπτει μία συνδυαστική ιπποδύναμη της τάξης των 225 ίππων. Η κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου μεταβαλλόμενης σχέσης (eCVT).  Έτσι, το ογκώδες αμάξωμα που αγγίζει τα 1.800 κιλά επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά στο ηλεκτρικό μοτέρ, αυτό τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 14,4 kWh που επιτρέπει έως και 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας με μία φόρτιση, ενώ η τελική ταχύτητα χωρίς εμπλοκή του θερμικού μοτέρ φτάνει τα 135 χλμ./ώρα. Κάπως έτσι, στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι είναι εφικτή μία μέση κατανάλωση κάτω των 4 λτ./100 χλμ. αν ο οδηγός ξεκινήσει τη διαδρομή του με πλήρως φορτισμένη μπαταρία (1,9 λτ./100 χλμ. αναφέρει η Ford). Η διαδικασία της φόρτισης ολοκληρώνεται μέσα σε ένα διάστημα 6 ωρών σε συμβατική πρίζα, ενώ ο χρόνος μειώνεται στις 3,5 με χρήση wallbox.

Στον δρόμο:Ανετο και στιβαρό
Τα μοντέλα της Ford διακρίνονται για την οδηγική ευχαρίστηση που παρέχουν στον οδηγό και το Plug-In υβριδικό Kuga δεν αποτελεί εξαίρεση, αν και το αυξημένο του βάρος δυσχεραίνει την κατάσταση. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική αίσθηση, ειδικά στην επιλογή του «Sport» προγράμματος, ενώ κινητήρες και κιβώτιο λειτουργούν υποδειγματικά, περνώντας ομαλά τη δύναμη στο οδόστρωμα. Τα φρένα δείχνουν ακούραστα παρά τα σχεδόν 1.800 κιλά του αμαξώματος και η ανάρτηση με υλοποίηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα λειτουργεί υποδειγματικά. Εννοείται, βέβαια, ότι η αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε αστικό περιβάλλον προσφέρει ξεκούραστες καθημερινές μετακινήσεις.

Το Plug-In υβριδικό Ford Kuga προσφέρεται αποκλειστικά με το πακέτο εξοπλισμού ST-Line X και η τιμή του ξεκινά από τα 45.715 ευρώ. Εννοείται ότι οι υπερβολικά χαμηλές εκπομπές ρύπων (μόλις 32 γρ./χλμ) εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
 
Συμπέρασμα
Η Plug-In υβριδική τεχνολογία εισέρχεται για τα καλά στον τομέα των SUV και το Ford Kuga δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Έτσι, οι «αρετές» του θηριώδους μοντέλου συνοδεύονται πλέον από τα πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού δημιουργώντας ένα πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

Κοινοποίησέ το »