Crossover επιτυχίας
Διαβάστηκε από 336627 αναγνώστες - 1/3/2022
Το νέο compact crossover της
Hyundai,
Bayon, κάνει δυναμική εμφάνιση και με μεγάλο του ατού την τιμή του και τον εξοπλισμό του γίνεται κυρίαρχος διεκδικητής στην κατηγορία των B-SUV.
Κοινοποίησέ το »
H κορεάτικη εταιρία αφουγκραζόμενη τον παλμό της Ευρώπης για compact crossover, εξέλιξε και πρόσθεσε στο στόλο της το Hyundai Bayon. Μεγαλύτερο από το i20, που δανείζεται το πάτωμα του, κατά 14 εκατοστά αλλά μικρότερο από το Kona, κατά 2,5 εκατοστά, ήρθε να γεμίσει το ρόστερ της κορεάτικης εταιρίας και να γίνει πρωταγωνιστής στην κατηγορία.
Σχεδίαση: Τολμηρά δυναμική
Το Bayon ξεχωρίζει λόγω της τολμηρής και ξεχωριστής σχεδίασης του, που ακολουθεί τους κανόνες της σχεδιαστής φιλοσοφίας της Hyundai, Sensuous Sportiness. Οι έντονες γραμμές με τις ευδιάκριτες γωνίες δίνουν στο αυτοκίνητο το δικό του μοναδικό χαρακτήρα, ακολουθώντας ταυτόχρονα τη σχεδιαστική μόδα της κατηγορίας. Τα στενά μπροστινά LED φώτα ημέρας, που τα έχουμε δει και στο Kona, συμπληρώνουν τα κανονικά φωτιστικά σώματα, σε σχήμα «βέλους», που βρίσκονται πιο χαμηλά και δίνουν το δικό τους στυλ και υπογραφής στο κορεάτικο μοντέλο. Το πλευρικό τμήμα είναι σχεδιασμένο με τρόπο ώστε να τονίσει τη δυναμική και το σπορ προφίλ του αυτοκινήτου ενώ πίσω τα φωτιστικά σώματα LED, επίσης σε σχήμα «βέλους», έχουν τοποθετηθεί στα δυο άκρα για να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου και συνδέονται με μια λεπτή LED γραμμή. Οι ποδιές είναι στάνταρ εμπρός και πίσω, δίνοντας έμφαση στο crossover στοιχείο, όπου μαζί με τα πλαϊνά προστατευτικά και τα 16,5 εκατοστά απόσταση από το έδαφος επιτρέπουν στο αυτοκίνητο διαδρομές εκτός δρόμου.
Εσωτερικό: Πλούσιος τεχνολογικός εξοπλισμός και 15 συστήματα ασφαλείας
Μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου συναντάμε το ταμπλό-υπογραφή της Hyundai, με τις «οριζόντιες λεπίδες», να χαρίζουν μια ξεχωριστή εμφάνιση και να τονίζουν το πλάτος του. Μέσα από το σπορ τιμόνι 4 ακτινών ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί μέσω των ενσωματωμένων χειριστηρίων τις διάφορες λειτουργίες των πολυμέσων, της πλοήγησης, και άλλων συστημάτων. Στη θέση των οργάνων υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών που προβάλει όλες τις σημαντικές πληροφορίες στον οδηγό και μπορούν να αλλάζουν οι χρωματισμοί της, ανάλογα την επιλογή του προφίλ οδήγησης που έχει διαλέξει ο οδηγός. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment που διαθέτει λειτουργία mirroring και μπορεί να συνδεθεί εύκολα και χωρίς καλώδια με τα Apple CarPlay και Android Auto. Η high-tech πλευρά του Bayon φαίνεται και με το Bluelink® Connected Car Services που δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει μέσω smartphone ή φωνητικών εντολών το αυτοκίνητο ενώ διαθέτει και LIVE service της Hyundai που βρίσκει χώρους στάθμευσης και ενημερώνει τους επιβάτες για την κίνηση και τις τιμές του καυσίμου ανά περιοχή. Το Bayon είναι εφοδιασμένο με κρυφό φωτισμό καμπίνας, κορυφαίο ηχοσύστημα της Bose καθώς και με 15 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας, όπως το ημιαυτόνομο σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης, που είναι διαθέσιμα στο πακέτο SmartSense. Το Bayon μπορεί να φιλοξενήσει σε ικανοποιητικό βαθμό 4 επιβάτες, με το χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 411 λίτρα.
Κινητήρας: Πολιτισμένος και εργατικός
Κάτω από το καπό του Bayon που είχαμε στη διάθεση μας είναι ο κινητήρας 1.000 κυβικών Τ-GDI, που αποδίδει 100 ίππους στις 4.500 με 6.000 στροφές και η ροπή του φτάνει τα 175 Nm στις 1.500 με 4.000 στροφές. Ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού και διαθέτει turbo ενώ είναι εφοδιασμένο με το σύστημα της Hyundai, CVVD που ρυθμίζει συνεχώς το χρόνο ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με το τρόπο οδήγησης. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Αν και η Hyundai δίνει μέση κατανάλωση τα 5,6 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, σε καθημερινές συνθήκες μετρήσαμε 7,8 λίτρα.
Στο δρόμο: Ιδανικό για αστικές μετακινήσεις
Το Hyundai Bayon στο δρόμο είναι άνετο και στιβαρό. Μέσα στην πόλη μπορεί να κινηθεί με ευελιξία χάρη στις «μαζεμένες» διαστάσεις του και την μικρή ακτίνα στροφής των 10,4 μέτρων. Η ανάρτηση του είναι με τέτοιο τρόπο ρυθμισμένη ώστε να ταιριάζει στο προφίλ του αυτοκινήτου και απορροφά αρκετά καλά τις κακοτεχνίες. Τα συστήματα ασφαλείας επεμβαίνουν σχετικά γρήγορα και παρόλο την επιλογή Sport στο σύστημα παραμετροποίησης, όταν ανέβουν αρκετά οι ρυθμοί δεν αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια για παιχνίδι, κάτι όμως που δεν είναι το ζητούμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Σε βατές διαδρομές εκτός ασφάλτου, το κορεάτικο crossover δεν θα κωλώσει λόγω της καλής απόστασης του από το έδαφος. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά και σε αίσθηση και σε απόδοση αφού ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 38,6 μέτρα.
Η τιμή του νέου Hyundai Bayon ξεκινάει από τα 16.190 ευρώ στην έκδοση exclusive και καλύπτεται από 5 χρόνια εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να ξεκινάει από τα 17.590 ευρώ.
Συμπέρασμα
Ευρύχωρο, πλούσιο σε τεχνολογικό εξοπλισμό, με ελαστικό κινητήρα, 5ετη εγγύηση και εξαιρετική τιμή, το νέο Hyundai Bayon προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση καθημερινής μετακίνησης που βάζει φωτιά στον ανταγωνισμό.