Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Σπιρτόζικες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση

Σπιρτόζικες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση

Διαβάστηκε από 333652 αναγνώστες - 1/3/2022

Το ανανεωμένο Nissan Micra έρχεται με ανανεωμένο κινητήρα, συμμορφωμένο προς τον περιορισμό των ρύπων και με χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά χωρίς να χάνει σε νεύρο. Θα καταφέρει να παραμείνει ανταγωνιστικό στην κατηγορία του? 

Κοινοποίησέ το »


Θέλοντας να αναβαθμίσει την εικόνα του μικρού της μοντέλου, η ιαπωνική φίρμα προχώρησε στην αναβάθμιση του Nissan Micra, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον περιορισμό των ρύπων του τρικύλινδρου κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί οριακά η ισχύς χωρίς ωστόσο να γίνεται αντιληπτό κάτι τέτοιο. Ας δούμε τι εντυπώσεις μας άφησε το ανανεωμένο supermini.

Εξωτερικά, οι διαφοροποιήσεις είναι διακριτικές, αφού εξακολουθεί να «πρωταγωνιστεί» η V-μάσκα που πλέον έχουμε συνηθίσει στα μοντέλα της εταιρείας, αν και αυτή τη φορά υπάρχουν περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Η σχεδίαση εξακολουθεί να είναι επιθετική, με τα έντονα «νεύρα» να διατρέχουν το καπό, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι ατσάλινες ζάντες κρύβονται πίσω από ένα τάσι που θα μπερδέψει ακόμα και τους πιο έμπειρους.

Εσωτερικό: High tech εξοπλισμός και ευρυχωρία
Περνώντας στο εσωτερικό του ιαπωνικού supermini είναι κατευθείαν εμφανής ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης δοκιμής «Acenta». Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μία οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών με δυνατότητες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η πληθώρα «φυσικών κουμπιών» καθιστά πιο εύκολη την περιήγηση. Ο πίνακας οργάνων δεν είναι ψηφιακός, αλλά οι πληροφορίες που παρέχει είναι υπερπλήρεις και το «flat-buttomed» τιμόνι δίνει έναν sportive χαρακτήρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από την έκδοση δοκιμής δεν απουσίαζαν τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, αλλά και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης που περιελάμβανε εκτός των άλλων θερμαινόμενα καθίσματα και ηλεκτρικά ανοιγόμενους καθρέφτες. Αλλαγές ως προς τους χώρους δεν υπάρχουν με αποτέλεσμα να φιλοξενούνται έως τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ τα 300 λτ. του χώρου αποσκευών κρίνονται ικανοποιητικά για τα δεδομένα της κατηγορίας.



Κινητήρας: Ελαφρώς τροποποιημένος ελέω... ρύπων
Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του ανανεωμένου Nissan Micra είναι γνωστός από το παρελθόν, αφού πρόκειται για τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης χωρητικότητας 999 κ.εκ. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση έχουμε μία μικρή μείωση της ισχύος από τους 100 στους 92 ίππους προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση στις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Ωστόσο, συνεχίζει να παραμένει επαρκής αφού η μέγιστη τιμή της ροπής των 160 Nm έρχεται από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων, το οποίο είναι αρκετά μακρύ μειώνοντας την κατανάλωση συγκριτικά με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, πλέον η επίσημη αντιπροσωπεία ανακοινώνει 5,4 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο χρήσης, ενώ στη διαδικασία της δοκιμής αποδείχθηκε ότι με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 6 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το τρικύλινδρο μοτέρ κινεί αξιοπρεπώς το ανανεωμένο Micra, αφού τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 11,3 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 178 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο: Κορυφαίο εντός και εκτός πόλης

Μπορεί τα μοντέλα της supermini κατηγορίας να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις αστικές μετακινήσεις, αλλά το ανανεωμένο Micra αποδεικνύεται εξαιρετικό και στον αυτοκινητόδρομο. Η σχετικά σφιχτή του ανάρτηση το καθιστά ιδιαίτερα σταθερό σε υψηλές ταχύτητες, ενώ οι έντονες κλίσεις απουσιάζουν. Το τιμόνι προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση στον οδηγό και τα φρένα δείχνουν ακούραστα ακόμα και σε παρατεταμένη πίεση. Πάμε στον κινητήρα, του οποίου η μείωση ισχύος κατά 8 ίππους δε δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις, λόγω της καλής συνεργασίας του με το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Η ροπή από χαμηλά είναι αρκετή για μία προσπέραση και η «μακριά» 5η σχέση κρατά την κατανάλωση σε φυσιολογικό επίπεδο και σε υψηλότερες ταχύτητες.



Η τιμή του ανανεωμένου Nissan Micra με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης και το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ξεκινά από τα 14.990 ευρώ στη βασική έκδοση, ενώ για την απόκτηση της έκδοσης δοκιμής «Acenta» αυξάνεται στα 15.590 ευρώ. Οι εκπομπές ρύπων ξεπερνούν οριακά το κατώτατο όριο των 122 γρ./χλμ. συνεπώς δεν υφίσταται απαλλαγή.

Συμπέρασμα
Στην άκρως απαιτητική κατηγορία των μικρών, το Nissan Micra επανέρχεται με κινητήρα που προσαρμόζεται στα αυστηρά όρια και διακρίνεται για τη βελτίωσή του ως προς τις ανάγκες σε καύσιμο. Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύνολο που θα αποδειχθεί «σκληρός» αντίπαλος για τους ανταγωνιστές.

Κοινοποίησέ το »