Toyota και Yaris στην ίδια πρόταση σημαίνει σίγουρη επιτυχία. Βάζοντας και τη λέξη Cross, εφοδιασμένη με τα πλεονεκτήματα του SUV αμαξώματος, τότε η επιτυχία είναι τόσο σίγουρη, όσο ότι χρειαζόμαστε οξυγόνο για να ζήσουμε.
Θυμίζει κάτι από Yaris, αλλά είναι Cross
Το νέο Toyota Yaris Cross έχει μια σχεδιαστική εσάνς από το DNA του μικρού best seller της φίρμας, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι ακόμα ένα πιο ψηλό μικρό. Ο εμπρός πρόβολος ξεχωρίζει για τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και τα κάθετα φώτα ημέρας, με το τονισμένο καπό να δημιουργεί μια πιο επιθετική εικόνα. Το πίσω μέρος συνδυάζει στοιχεία από τα μεγαλύτερα «αδέρφια» του (C-HR και RAV4) και τα καινούργια μοντέλα της Lexus, όντας αρκετά εντυπωσιακό και δυναμικό. Τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος κι οι θόλοι που προστατεύονται από πλαστικά κομμάτια αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου. Το νέο SUV πατάει σε ζάντες από 16 έως 18 ιντσών, ιδιαίτερης αισθητικής και σχεδίασης.
Αίσθηση ποιότητας και στιβαρή συναρμογή για το εσωτερικό του Yaris Cross
Η καμπίνα του Toyota Yaris Cross δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από τη hatchback έκδοση, με τα υλικά, αν και σκληρά στην πλειοψηφία τους, να είναι υψηλής ποιότητας και να έχουν καλή συναρμογή, ενώ είναι άκρως εργονομική με τους διακόπτες να είναι σε βολικές θέσεις και να υπάρχουν αρκετά σημεία για μικροπράγματα. Τα καθίσματα είναι άνετα, με τη θέση οδήγησης να είναι σχετικά ψηλά, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει μια άρτια περιφερειακή όραση. Ο ανασχεδιασμός ψηφιακός πίνακας των οργάνων (4,2 ή 7 ιντσών) ενημερώνει τον οδηγό με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Νέα είναι η κεντρική οθόνη του ταμπλό, εφοδιασμένη με καινούργιο, πιο γρήγορο λογισμικό και είναι διαθέσιμη σε δυο διαστάσεις, 8 και 9 ιντσών, ανάλογα το εξοπλιστικό πακέτο. Από χωροταξικής άποψης είναι πιο ευρύχωρο από το απλό Yaris, με το πίσω ενιαίο κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 2 ενήλικες επιβάτες έχοντας επαρκή αέρα σε γόνατα και κεφάλι. Με τρίτο άτομο θα πρέπει να «στριμωχτούν» κάπως λόγω του μικρού πλάτους του αυτοκινήτου, μιας και το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί ώστε να είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι άκρως ικανοποιητικός φτάνοντας τα 397 λίτρα στη δικίνητη και τα 320 στην τετρακίνηση έκδοση, έχοντας μεταβλητό πάτωμα που επιτρέπει την διαμόρφωση του ύψους ανάλογα τις ανάγκες των επιβατών.
Επιμένει ατμοσφαιρικά το Yaris Cross
Το Toyota Yaris Cross της δοκιμή μας εφοδιάζεται με ένα 1.500αρη ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 125 ίππων και 153Nm ροπής, που συνεργάζεται με ένα 6ταχυτό χειροκίνητο κιβώτιο με μακριά κλιμάκωση, το οποίο περνάει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Οι επιδόσεις που προσφέρει το συγκεκριμένο μοτέρ δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά κινούν αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.170 κιλών. Η μέση τιμή κατανάλωσης αγγίζει τα 7,1 λτ/100 χλμ, νούμερο όχι μακριά από την κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρία (6.2λτ/100 χλμ). Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι διαθέσιμος επίσης και με αυτόματο κιβώτιο CVT, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει και την υβριδική έκδοση. Το υβριδικό σύνολο, με το οποίο διατίθεται το SUV, αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών εκατοστών, που δουλεύει σε κύκλο Atkinson, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 PS και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 4,3 kWh, με τη συνολική απόδοση να ακουμπάει τους 116 ίππους και 207Νm ροπής. Το κινητήριο, αυτό, σύνολο συνεργάζεται αποκλείστηκα με το αυτόματο κιβώτιο eCVT, ενώ διατίθεται και τετρακίνητο με ένα extra μικρό ηλεκτροκινητήρα 5 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος εμπλέκεται όταν οι συνθήκες το απαιτούν.
Copyright © 2025 - autoagora.gr