Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Διαχρονική αξία

Διαχρονική αξία

Διαβάστηκε από 333631 αναγνώστες - 1/3/2022

Το πιθανότερο να μην υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που διαθέτει δίπλωμα οδήγησης και να μην γνωρίζει το Toyota Yaris. Το ιαπωνικό μικρό διαγράφει σπουδαία ιστορία εδώ και χρόνια, με πάνω από 4 εκατομμύρια πωλήσεις και αισίως περνάει στην τέταρτη γενιά του. Ανανεωμένο και πλήρως αλλαγμένο, συμπληρώνει τη φαρέτρα του για να αντεπεξέλθει στις νέες προκλήσεις του ανταγωνισμού. Μήπως όμως έχουμε ήδη νικητή;

Κοινοποίησέ το »


Το απόλυτο, επί σειρά ετών, best seller μικρό της ελληνικής αγοράς μας συστήνει ένα νέο εαυτό, 100% δημιουργημένο επάνω στην φιλοσοφία «no more boring cars» που διατύπωσε ο CEO Akio Toyoda. Δοκιμάζουμε λοιπόν την 4η γενιά του Yaris με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων, στην χειροκίνητη έκδοση του. Ας το ανακαλύψουμε.



Το νέο Yaris βασίζεται επάνω στη νέα πλατφόρμα TNGA GA-B και διαθέτει μήκος 3.940χλστ., μεταξόνιο στα 2.540χλστ. ενώ το ύψος του είναι 1.500χλστ. Συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά είναι ελάχιστα πιο κοντό, αρκετά χαμηλότερο ενώ διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο αλλά και πλάτος (αμφότερα +50χλστ.) χαρίζοντας μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Η σχεδίαση του είναι ιδιαίτερα επιβλητική και μυώδης, με τη μεγάλη μάσκα εμπρός και το ενιαίο πίσω πάνελ φώτων να είναι τα απόλυτα highlights. Η αλήθεια είναι όμως πως η στιλιστική του γραμμή κρύβει πολλά εντυπωσιακά στοιχεία, όπως οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, το τράβηγμα των μπροστινών κολώνων αλλά και το μακρύτερο καπό. Φυσικά τα φωτιστικά σώματα είναι η υπογραφή κάθε μοντέλου, και έτσι και εδώ, τόσο τα εμπρός αλλά κυρίως τα πίσω, φωνάζουν Νέο Yaris από… μακριά.

Καθαρές γραμμές και εξαιρετική εργονομία
Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, το νέο Yaris κάνει πράξη την λογική less is more, και φέρνει στην ζωή μία από τις πιο εργονομικές καμπίνες που έχουμε συναντήσει. Λέει όχι στην υπερβολή, και με μοντέρνο design αλλά κυρίως υψηλή ποιότητα κατασκευής, σε κερδίζει αμέσως. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει μία μεγάλη οθόνη αφής η οποία είναι και το κέντρο ελέγχου όλων των συστημάτων, ενώ ο πίνακας οργάνων απαρτίζεται από μία κεντρική ψηφιακή οθόνη και δύο στρογγυλές (αριστερά στροφόμετρο – δεξιά χιλιόμετρα και δείκτες).  Το τιμόνι έχει σωστό μέγεθος και περιέχει όλα τα μπουτόν που θα χρειαστεί ο οδηγός, αποφορτίζοντας την υπόλοιπη καμπίνα, την ώρα που πάνω από τον πίνακα οργάνων υπάρχει μία φάσα πλαστικού που τον καλύπτει και βοηθάει στην ευκρινέστατη απεικόνιση των πληροφοριών του. Χωροταξικά παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του (αν και μερικώς μικρότερο από πριν), με μεγάλο εσωτερικό πλάτος και εντυπωσιακό χώρο για τα γόνατα των πίσω. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του παραμένει στα 286λτ. έχοντας πλέον όμως διπλό πάτωμα. 

Πιο οικονομικό από ποτέ
Η τέταρτη γενιά του Yaris διαθέτει μία ολοκαίνουργια γκάμα κινητήρων που ξεκινά από 1.000κ.εκ. μέχρι και υβριδικό 1.500άρη 4ης γενιάς. Εμείς πήραμε στα χέρια μας την έκδοση με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων και χειροκίνητο σασμάν 6 σχέσεων. 
Ένα σύνολο που βρίσκει με ευκολία την χρήση τομή ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση, δίνοντας στον οδηγό την δυνατότητα να κινηθεί εξίσου οικονομικά τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 9 δευτ., η τελική αγγίζει τα 180χλμ./ώρα, την ώρα που η μέση πραγματική κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5.5λτ./100χλμ. Το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να συνδυαστεί και με CVT κιβώτιο για όσους θέλουν ακόμη μία ευκολότερη οδηγική εμπειρία. 
Το μοτέρ τώρα στο σύνολο του δουλεύει πραγματικά άριστα, χωρίς την παραμικρή τραχύτητα, ενώ το νεύρο έρχεται προοδευτικά και κορυφώνεται στις 6.000σ.α.λ..

Πιο ευχάριστο και σταθερό από ποτέ
Πολλές μικρές αλλαγές στο νέο Yaris, διαμορφώνουν τον εντυπωσιακό νέο του χαρακτήρα στον δρόμο. Έναν χαρακτήρα που μπορούμε να πούμε πως αγαπήσαμε ακόμα και στις λίγες μέρες που το είχαμε στα χέρια μας. Αρχικά, η άνεση που παρέχεται στην καμπίνα έρχεται από τα ξανασχεδιασμένα γόνατα Μακφέρσον εμπρός (τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερη κλίση) αλλά και τη νέα ενίσχυση ανάμεσα στους θόλους των τροχών, η οποία φιλτράρει άψογα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. 
Από κει και πέρα, τα αρκετά φαρδύτερα μετατρόχια, η ακαμψία της νέα πλατφόρμας αλλά και το κατά 12χλστ. χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος, συνθέτουν το πιο σταθερό και σφικτό του σύνολο, το οποίο αναβαθμίζει όλες τις αντιδράσεις του. 
Έτσι, οι κλίσεις είναι σωστά ζυγισμένες, το τιμόνι έχει άριστη και άμεση πληροφόρηση, ενώ τα φρένα με τη σειρά τους θα σας απαλλάξουν από το παραμικρό άγχος, με την εντυπωσιακή τους ανταπόκριση.

Το νέο Yaris στην βασική του έκδοση διαθέτει έναν 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 72 ίππων, συνδυασμένο με 5άρι χειροκίνητο σασμάν με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 14.140 ευρώ. Αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση δοκιμής μας με τον 1.500άρη των 125 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο στα 16.100 ευρώ, ενώ η αυτόματη εκδοχή του είναι στα 17.380 ευρώ. Τέλος, η υβριδική έκδοση που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο CVT κιβώτιο ξεκινά από τα 17.830 ευρώ.
 

Συμπέρασμα
Είναι το πιο εντυπωσιακό Yaris που φτιάχτηκε ποτέ, και θέτει αμέσως υποψηφιότητα για κορυφή. Με απίστευτα πλήρη βασική έκδοση και τιμή από 14.140 ευρώ, είμαστε σχεδόν σίγουροι πως θα συνεχίσει να φοράει τη βαριά φανέλα του best seller.

 

 

Κοινοποίησέ το »