Το πιθανότερο να μην υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που διαθέτει δίπλωμα οδήγησης και να μην γνωρίζει το Toyota Yaris. Το ιαπωνικό μικρό διαγράφει σπουδαία ιστορία εδώ και χρόνια, με πάνω από 4 εκατομμύρια πωλήσεις και αισίως περνάει στην τέταρτη γενιά του. Ανανεωμένο και πλήρως αλλαγμένο, συμπληρώνει τη φαρέτρα του για να αντεπεξέλθει στις νέες προκλήσεις του ανταγωνισμού. Μήπως όμως έχουμε ήδη νικητή;
Καθαρές γραμμές και εξαιρετική εργονομία
Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, το νέο Yaris κάνει πράξη την λογική less is more, και φέρνει στην ζωή μία από τις πιο εργονομικές καμπίνες που έχουμε συναντήσει. Λέει όχι στην υπερβολή, και με μοντέρνο design αλλά κυρίως υψηλή ποιότητα κατασκευής, σε κερδίζει αμέσως. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει μία μεγάλη οθόνη αφής η οποία είναι και το κέντρο ελέγχου όλων των συστημάτων, ενώ ο πίνακας οργάνων απαρτίζεται από μία κεντρική ψηφιακή οθόνη και δύο στρογγυλές (αριστερά στροφόμετρο – δεξιά χιλιόμετρα και δείκτες). Το τιμόνι έχει σωστό μέγεθος και περιέχει όλα τα μπουτόν που θα χρειαστεί ο οδηγός, αποφορτίζοντας την υπόλοιπη καμπίνα, την ώρα που πάνω από τον πίνακα οργάνων υπάρχει μία φάσα πλαστικού που τον καλύπτει και βοηθάει στην ευκρινέστατη απεικόνιση των πληροφοριών του. Χωροταξικά παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του (αν και μερικώς μικρότερο από πριν), με μεγάλο εσωτερικό πλάτος και εντυπωσιακό χώρο για τα γόνατα των πίσω. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του παραμένει στα 286λτ. έχοντας πλέον όμως διπλό πάτωμα.
Πιο οικονομικό από ποτέ
Η τέταρτη γενιά του Yaris διαθέτει μία ολοκαίνουργια γκάμα κινητήρων που ξεκινά από 1.000κ.εκ. μέχρι και υβριδικό 1.500άρη 4ης γενιάς. Εμείς πήραμε στα χέρια μας την έκδοση με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων και χειροκίνητο σασμάν 6 σχέσεων.
Ένα σύνολο που βρίσκει με ευκολία την χρήση τομή ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση, δίνοντας στον οδηγό την δυνατότητα να κινηθεί εξίσου οικονομικά τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 9 δευτ., η τελική αγγίζει τα 180χλμ./ώρα, την ώρα που η μέση πραγματική κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5.5λτ./100χλμ. Το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να συνδυαστεί και με CVT κιβώτιο για όσους θέλουν ακόμη μία ευκολότερη οδηγική εμπειρία.
Το μοτέρ τώρα στο σύνολο του δουλεύει πραγματικά άριστα, χωρίς την παραμικρή τραχύτητα, ενώ το νεύρο έρχεται προοδευτικά και κορυφώνεται στις 6.000σ.α.λ..
Πιο ευχάριστο και σταθερό από ποτέ
Πολλές μικρές αλλαγές στο νέο Yaris, διαμορφώνουν τον εντυπωσιακό νέο του χαρακτήρα στον δρόμο. Έναν χαρακτήρα που μπορούμε να πούμε πως αγαπήσαμε ακόμα και στις λίγες μέρες που το είχαμε στα χέρια μας. Αρχικά, η άνεση που παρέχεται στην καμπίνα έρχεται από τα ξανασχεδιασμένα γόνατα Μακφέρσον εμπρός (τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερη κλίση) αλλά και τη νέα ενίσχυση ανάμεσα στους θόλους των τροχών, η οποία φιλτράρει άψογα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Από κει και πέρα, τα αρκετά φαρδύτερα μετατρόχια, η ακαμψία της νέα πλατφόρμας αλλά και το κατά 12χλστ. χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος, συνθέτουν το πιο σταθερό και σφικτό του σύνολο, το οποίο αναβαθμίζει όλες τις αντιδράσεις του.
Έτσι, οι κλίσεις είναι σωστά ζυγισμένες, το τιμόνι έχει άριστη και άμεση πληροφόρηση, ενώ τα φρένα με τη σειρά τους θα σας απαλλάξουν από το παραμικρό άγχος, με την εντυπωσιακή τους ανταπόκριση.
Το νέο Yaris στην βασική του έκδοση διαθέτει έναν 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 72 ίππων, συνδυασμένο με 5άρι χειροκίνητο σασμάν με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 14.140 ευρώ. Αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση δοκιμής μας με τον 1.500άρη των 125 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο στα 16.100 ευρώ, ενώ η αυτόματη εκδοχή του είναι στα 17.380 ευρώ. Τέλος, η υβριδική έκδοση που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο CVT κιβώτιο ξεκινά από τα 17.830 ευρώ.
Συμπέρασμα
Είναι το πιο εντυπωσιακό Yaris που φτιάχτηκε ποτέ, και θέτει αμέσως υποψηφιότητα για κορυφή. Με απίστευτα πλήρη βασική έκδοση και τιμή από 14.140 ευρώ, είμαστε σχεδόν σίγουροι πως θα συνεχίσει να φοράει τη βαριά φανέλα του best seller.
Copyright © 2025 - autoagora.gr