Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Seat Leon 2.0 TSΙ: «Ορθόδοξο» 2λιτρο μοτέρ με 190 ίππους

Seat Leon 2.0 TSΙ: «Ορθόδοξο» 2λιτρο μοτέρ με 190 ίππους

Διαβάστηκε από 333642 αναγνώστες - 1/3/2022

To ισπανικό μοντέλο πιστό στις ρίζες του, απαρνείται τον ηλεκτρισμό στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση του, προσφέρει ωμή «μηχανική» επιτάχυνση και σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά του, χαρίζει στιγμές αδρεναλίνης.

Κοινοποίησέ το »


Σε ένα κόσμο που τα SUV κατακτούν με γοργούς ρυθμούς την αυτοκινητοβιομηχανία, η Seat επιμένει στα παραδοσιακά της μικρομεσαία hatchbacks, όπως το Seat Leon και το εφοδιάζει με πληθώρα διαφορετικών κινητήρων. Ανάμεσα τους και ο 2.0 ΤSI κινητήρας, που φέρνει μνήμες από μια άλλη εποχή, πιο «αθώας», χωρίς περίεργους εκμοντερνισμούς και ρεύματα. Έκδοση μάλλον για λίγους λόγω της ελληνικής φορολογίας και δύσκολη για εμπορική επιτυχία, ξεχωρίζει για τον απλό και «ωμό» χαρακτήρα της, αλλά και την ιδιαίτερη αισθητική της λόγω του FR σήματος της.

Δυναμική και μυώδης η εμφάνιση του Seat Leon
Το μοντέλο έχει δυναμικό σχεδιασμό, ο οποίος τονίζεται από τις τολμηρές γραμμές και τις μυώδεις νευρώσεις στο αμάξωμα, με τον FR εξοπλισμό να προσθέτει τις δικές του πινελιές, όπως τις ζάντες 18 ιντσών. Το νέο Seat Leon έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από τον προκάτοχό του, ενώ στα φωτιστικά σώματα η σύγχρονη σχεδίαση συναντά την αποτελεσματικότητα με τεχνολογία Full LED στους προβολείς και ενιαία μπάρα πίσω φώτων. Η Seat έχει αποδείξει ότι ξέρει να σχεδιάζει εντυπωσιακά αυτοκίνητα και το Leon δεν αποτελεί εξαίρεση.

Σπορ πινελιές και αγωνιστικά καθίσματα για τo 2λιτρο Leon
Η καμπίνα του Seat Leon είναι εντυπωσιακή και μοντέρνα, ακολουθώντας τη σχεδιαστική γλώσσα του αμαξώματος. Τα υλικά κατασκευής είναι αρκετά ποιοτικά, με τη συναρμογή  να είναι στιβαρή, όπως μας έχει συνηθίσει η εταιρία. Τις πρώτες μεγάλες διαφορές με τις απλές εκδόσεις, τις συναντάμε στα εξαιρετικά σπορ καθίσματα, ευθυγραμμισμένα πλήρως στο ύφος του αυτοκινήτου, και στο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, που ενημερώνει τον οδηγό με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες. Η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών είναι πλήρως εναρμονισμένη στα σημεία των καιρών, με το μενού της να είναι ελαφρώς περίπλοκο και να θέλει λίγο χρόνο για να το συνηθίσει ο οδηγός. Το εσωτερικό του Seat Leon, λόγω του μεγάλου μεταξονίου του, είναι ευρύχωρο και θα εξυπηρετήσει μία πενταμελή οικογένεια. Οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν σχετικά άνετα και δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερο πρόβλημα στα γόνατα και στο κεφάλι, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 380 λίτρων και να διακρίνεται για το πρακτικό σχήμα του.
 
Δίλιτρο «ορθόδοξο» μοτέρ με 190 άλογα αλλά κι υψηλή κατανάλωση
Ο 2λίτρος TSI κινητήρας που κινεί το Seat Leon αποδίδει 190 ίππους με 320 Nm ροπής, μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Την εκρηκτική αυτή ροπή από τόσο χαμηλά, την διαχειρίζεται εξαιρετικά το 7ταχύτητο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DSG, που συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, προσφέροντας στον οδηγό μια γραμμική λειτουργία, χωρίς επικίνδυνα ξεσπάσματα, κάνοντας το αυτοκίνητο ευκολοδήγητο ακόμα κι από πιο άπειρους. Οι επιδόσεις του εντυπωσιακές, με το 0-100 χλμ/ώρα να χρειάζεται μόλις 7,2 δευτερόλεπτα για να επιτευχθεί, ενώ το ίδιο καταιγιστικές είναι και οι ρεπρίζ, με τα 60-100 χλμ/ώρα και 80-120χλμ/ώρα να χρειάζονται 3,5 και 4,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Δυστυχώς τα πολλά κυβικά κι οι δυνατές επιδόσεις μεταφράζονται σε υψηλή κατανάλωση, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν 9,5 λτ/100 χλμ, όντας σχετικά φειδωλοί στο γκάζι. Αλλά ποιος θα αγόραζε 2λιτρο επιδόσεων κοιτάζοντας την κατανάλωση?

Sport αίσθηση και άψογη συμπεριφορά στο δρόμο το Leon
Το μεγάλο ατού στο δρόμο του Seat Leon της δοκιμής μας, εκτός του πολύ καλού συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου-πλαισίου, είναι η στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το σπορ κάθισμα, το «μανιτζέβελο» τιμόνι και η πολύ καλή θέση οδήγησης βάζουν τον οδηγό σε μια πιο «αγωνιστική» κατάσταση, που κουμπώνει απόλυτα με τις δυνατότητες του κινητήρα. Το μοντέλο σε ανοιχτούς δρόμους είναι αρκετά σταθερό, γρήγορο, με τις αναρτήσεις, παρά τη σφιχτή ρύθμιση τους και τις 18αρες ζάντες, να απορροφούν έντεχνα τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τους μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους να προσφέρουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το Leon θα ξεδιπλώσει το μεσογειακό του ταπεραμέντο και τις κρυμμένες αρετές του, σε επαρχιακούς δρόμους με ανοιχτές και κλειστές καμπές, προσφέροντας στιγμές συγκίνησης, χαράς κι αδρεναλίνης στον οδηγό. Οι sport αναρτήσεις διαχειρίζονται άψογα τα φορτία που καλείται να αντιμετωπίσει στις εναλλαγές πορείας, μειώνοντας στο ελάχιστο τις κλίσεις, ενώ το «ελαφρύ» πλαίσιο θα ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση, στέλνοντας το fun to drive σε άλλο επίπεδο. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα φρένα που είναι αποτελεσματικά και δεν χάνουν την αποτελεσματικότητα τους, ακόμα και μετά από πολλά πατήματα.

Αν δεν σε φοβίζει η εφορία, είναι εκπληκτική επιλογή
Το 2λίτρο Seat Leon FR είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά που προσφέρουν χαρά στην οδήγηση. O 2λίτρος κινητήρας του είναι «άβατο» για τους περισσότερους λόγω φορολογικών εμπόδιων, αλλά δεν παύει να προσφέρει συγκινήσεις  και επιδόσεις.  Αν δεν σε τρομάζουν τα «φορολογικά» και ψάχνεις για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων και αληθινών οδηγικών δυνατοτήτων, μην το παραλείψεις σαν επιλογή
 

Κοινοποίησέ το »