Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Απειλεί το ID.3 με 231 ίππους και 424 χλμ αυτονομία

Απειλεί το ID.3 με 231 ίππους και 424 χλμ αυτονομία

Διαβάστηκε από 333649 αναγνώστες - 1/3/2022

Η ισπανική εταιρία βγάζει τα μαχαίρια στην κατηγορία των μικρομεσαίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και παρουσιάζει το Born, με 231 ίππους, εντυπωσιακό εσωτερικό και αυτονομία 424 χιλιόμετρων.

Η σπορ θυγατρική εταιρία της Seat, που πλέον λειτουργεί ως «αυτόνομη», φαίνεται να έχει πάρει σοβαρά την ηλεκτροκίνηση και παρουσίασε την δική της, εντυπωσιακή θα λέγαμε, πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το CUPRA Born γράφει ήδη τα πρώτα του χιλιόμετρα στο εξωτερικό και φαίνεται να κερδίσει κατά κράτος τον άμεσο ανταγωνιστή του, τον «τεχνολογικό αδερφό» του ID.3. Είχαμε την τύχη και τη χαρά να διαπιστώσουμε  τι ψάρια πιάνει.

Με αιχμηρή μούρη που μοιάζει σαν μύτη καρχαρία το CUPRA Born

Κοινοποίησέ το »

Το ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA βασίζεται πάνω στο πάτωμα MEB του VW Group, στο οποίο είναι κατασκευασμένο και το αδερφό VW ID.3. Το μήκος του φτάνει τα 4,32 μέτρα (6 εκατοστά παραπάνω από το ID.3), το πλάτος του τα 1,81 μέτρα και το ύψος του μόλις τα 1,54 μέτρα (-3 εκατοστά από το VW). H πρώτη μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνιστή του είναι η αιχμηρή σχεδίαση που διαθέτει.  Ο εμπρός πρόβολος του είναι εντυπωσιακός χάρη στο καπό με τα τονισμένα νεύρα, τα LED φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα με το μεγάλο «χαμόγελο». Οι διαστάσεις του σε συνδυασμό με τις 20αρες ζάντες του χαρίζουν ένα  πιο ρευστό αλλά ταυτόχρονα δυναμικό προφίλ. Πίσω τα διαιρούμενα φώτα με τη LED λωρίδα, ο πομπώδης προφυλακτήρας και οι διαχύτες στο κάτω μέρος δημιουργούν μια εικόνα που αναβλύζει μια ρηξικέλευθη αισθητική. Το στυλ του CUPRA Born έχει σχεδιαστεί για να τραβάει τα βλέμματα σε σχέση με το «αδιάφορο» ID.3.

Tο Cupra Born εφοδιάζεται με bucket καθίσματα,12αρα οθόνη και είναι ευρύχωρο
H καμπίνα του Born είναι εμφανισιακά καλύτερη από του VW. Αν και η συνολική εικόνα είναι πάρα πολύ ικανοποιητική κι έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά υλικά, η συναρμογή και τα πλαστικά έχουν περιθώρια βελτίωσης. Το τιμόνι είναι εφάμιλλο της σχεδιαστικής φιλοσοφίας και κουλτούρα της CUPRA, γεμάτο με διακόπτες για τη διαχείριση διαφόρων λειτουργιών. Από πίσω υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 5,3 ιντσών, που δείχνει στον οδηγό μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται κατά την οδήγηση: ταχύτητα, στροφές και σχέση στο κιβώτιο. Όλες οι άλλες πληροφορίες και διαδικασίες είναι δουλειά της ευκρινούς κεντρικής οθόνης του infotainment των 12 ιντσών. To μενού του είναι πολύ καλά δομημένο, δουλεύει ομαλά, τα γραφικά είναι ποιοτικά και λέγοντας ο οδηγός τη μαγική λέξη «Hola», μπορεί να δώσει φωνητικές εντολές στο σύστημα. Μάλιστα το σύστημα είναι τόσο εξελιγμένο, που αν του πει ο οδηγός ότι κρυώνει θα του ανοίξει τη θέρμανση. Εντυπωσιακό και το Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, που δείχνει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται στο παρμπρίζ, ώστε να μην παίρνει τα μάτια του από το δρόμο. Τα καθίσματα είναι τύπου bucket, ασυνήθιστο σε ηλεκτρικά, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, είναι πραγματικά άνετα και κατασκευάζονται από υψηλής ποιότητας ανακυκλωμένα υλικά. Το εσωτερικό είναι σχετικά ευρύχωρο, κάτι που οφείλεται και στο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, με τους πίσω επιβάτες να νιώθουν ελαφρώς στριμωγμένοι, αν είναι πάνω από 1,85. Ο χώρος αποσκευών του Βorn αγγίζει τα 385 λίτρα και το σχήμα του είναι άκρως πρακτικό για τις καθημερινές ανάγκες .

Με το πάτημα ενός κουμπιού η ισχύς του CUPRA θα εκτοξεύεται στους 231 ίππους
Το CUPRA Born κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας που συνδυάζεται με μια μπαταρία μεικτής χωρητικότητας 62kWh, από τα οποία το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί, κατά κύριο λόγο, μόνο τα 58kWh. Η απόδοση του συνόλου είναι 204 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 310Nm, δίνοντας επαρκή επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.736 κιλών. Το 0-100 χλμ/ώρα έρχεται σε 7,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 163 χλμ/ώρα, για λόγους αυτονομίας. Η CUPRA υποστηρίζει ότι η αυτονομία του αυτοκινήτου θα ξεπερνάει τα 420 χιλιόμετρα, ενώ για τη φόρτιση της μπαταρίας θα χρειάζονται 6 ώρες και 15 λεπτά σε φορτιστή 11kW και μόλις 35 λεπτά για να πάει από το 5% στο 80% σε φορτιστή 100kW. Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία του Βorn είναι ότι εφοδιάζεται με το «μαγικό» κουμπί e-Boost, όπου με το πάτημα του, η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στους 231 ίππους, επηρεάζοντας όμως αρνητικά την αυτονομία.
 

Πισωκίνητο και χαρακτηριστικά ανάλογα του mode οδήγησης το Born
Το αυτόματο κιβώτιο στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς, δίνοντας στο Born μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Οι αναρτήσεις του είναι καλορυθμισμένες και παρά τις 20αρες ζάντες δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στο να περάσει σχεδόν αθόρυβα πάνω από λακκούβες και σαμαράκια. Αν ο οδηγός θελήσει να «παίξει» πιο επιθετικά μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες «Cupra» ή «Performance», όπου το αυτοκίνητο γίνεται πιο άμεσο και «σφιχτό». Τα φρένα, παρά το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, ανταποκρίνονται ικανοποιητικά, προσφέροντας την απαιτούμενη ασφάλεια σε γρήγορες συνθήκες οδήγησης.
 
Το CUPRA Born θέτει ψηλά το πήχη
Το ΙD.3 τα έχει βρει ιδιαίτερα σκούρα απέναντι στον Ισπανό. Ο δυναμικός σχεδιασμός, το πλούσιο εσωτερικό σε τεχνολογία, η ευρυχωρία του και οι δυνατές επιδόσεις κάνουν το CUPRA Born κυρίαρχο στη κατηγορία του. Το περιμένουμε να πατήσει στους ελληνικούς δρόμους για να το «ξεψαχνίσουμε» ακόμα καλύτερα.

Κοινοποίησέ το »