5 φωτογραφίες »

Δε θα υπάρξει τέτοιο ξανά

Διαβάστηκε από 1098 αναγνώστες - 31/8/2020

Το Opel Zafira παρέχει έως και επτά θέσεις μέσα στις μικρομεσαίες διαστάσεις του. Ωστόσο, έπειτα από την τρίτη γενιά του ήρθε το τέλος για το δημοφιλές van.

 
 
FLEX 7 ονόμασε η Opel το πανέξυπνο concept καθισμάτων στο Zafira πρώτης γενιάς, καινοτομία που του χάρισε μία πάρα πολύ καλή εμπορική πορεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων van. Στη συνέχεια, ακολούθησε η VW με το επίσης δημοφιλές Touran και, μετέπειτα, ο κόσμος των πολυχρηστικών οχημάτων (MPV) «έπεσε θύμα» του κύματος των SUV.

Σχετικά πιο πρόσφατα, το 2017 ο όμιλος PSA (Citroen, Peugeot) ανέλαβε την τύχη της Opel, γεγονός που σήμανε την αλλαγή από την παλιά πλατφόρμα της GM σε μία διάδοχη κατάσταση των Γάλλων, η οποία, έπειτα από δύο δεκαετίες και τρεις γενιές αυτοκινήτων, έφερε το τέλος για το τελευταίο, κλασικό Zafira. Η σύγχρονη γενιά του έχει πια ως ανταγωνιστές μοντέλα, που παραπέμπουν στο παλιό VW Bulli...
Έτσι, για όσους υποψήφιους αγοραστές, που έχουν... προσγειωμένες οικονομικές δυνατότητες, αλλά και αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, υπάρχει σοβαρός λόγος να εξετάσουν την αγορά ενός καλοδιατηρημένου, μεταχειρισμένου μοντέλου.

Με τιμή 7.780 ευρώ, λοιπόν, η πρότασή μας από την αντιπροσωπεία Autohus στο Bockel της Γερμανίας συμπεριλαμβάνεται στις πιο προσιτές της διεθνούς αγοράς. Εφοδιασμένο με έναν diesel κινητήρα 136 PS, προδιαγραφών Euro 6, κομψές ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και αφαιρούμενο κοτσαδόρο είναι για έναν οικογενειάρχη κατάλληλα εξοπλισμένο. Μόνο, που δυστυχώς, τρίτη σειρά καθισμάτων, το περίφημο concept Flex 7, στο οποίο οι πλέον πίσω θέσεις αναδιπλώνονται και έρχονται στο ίδιο επίπεδο με το πάτωμα του αποθηκευτικού χώρου, δεν τη συναντήσαμε. Κι αυτό γιατί το τρίτο Zafira ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά standard μόνο ως πενταθέσιο. Οι ενδιαφερόμενοι, που θα ήθελαν να... κάνουν καριέρα ως οδηγοί ενός mini bus και μεταφορείς μελών μιας μικρής ποδοσφαιρικής ομάδας, θα πρέπει, επομένως, πριν από την τελική απόφασή τους να κάνουν ένα διεξοδικό έλεγχο στο χώρο των αποσκευών.



Κατά το δικό μας ακριβή έλεγχο είδαμε... κόκκινο και, για να μην ανησυχείτε, στο εσωτερικό. Οι προηγούμενοι κάτοχοι χρησιμοποίησαν αυτό το Zafira σε μεγάλο βαθμό και επί 136.000 km, καταφέρνοντας τελικά να υπάρχει στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο αρκετή... βρωμιά, γδαρσίματα και έντονη χρήση, αναγκάζοντας το φωτογράφο μας, ουσιαστικά, να υποχρεωθεί να κάνει λήψεις στο εσωτερικό του μοντέλου της Opel. Επομένως, αυτό το Zafira θα πρέπει να δεχθεί εκτεταμένη φροντίδα, προκειμένου να βρει φίλους, που κινούνται στο πεδίο των μεταχειρισμένων.



Στο τελευταίο το Zafira είναι σε μεγάλο βαθμό ένα αντικείμενο του... πόθου. Άλλωστε, ο έως και 1.792 λίτρα χώρος αποσκευών και η δυνατότητα φόρτωσης ως και 679 κιλών είναι τιμές, που στον τομέα των πιο δημοφιλών SUV τις βρίσκει κανείς μόνο με πάρα πολλά χρήματα. Επιπλέον, σε καλό επίπεδο βρίσκεται το Zafira και σε ό,τι αφορά την άνεση, που παρέχει στους επιβάτες του, όταν βρίσκεται εν κινήσει. Οι χώροι είναι πλούσιοι στην μπροστινή, αλλά και στη δεύτερη σειρά θέσεων, ενώ η πληθώρα (συνήθως προαιρετικού) εξοπλισμού άνεσης καθιστούν αυτό το μικρομεσαίο van ένα άνετο όχημα μεγάλων αποστάσεων. Δεν αποτέλεσε για εμάς έκπληξη το γεγονός πως η δυναμική biturbo, diesel έκδοση με τα 195 PS, που συμμετείχε σε μία δοκιμή μας διαρκείας, ολοκλήρωσε τα 100.000 km της σε ελάχιστο χρόνο. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι οι συνάδελφοι της συντακτικής ομάδας του AUTO BILD, που προτιμούσαν να οδηγούν το συγκεκριμένο Zafira σε οποιαδήποτε ταξίδια μακριά από το Αμβούργο. Ίσως και επειδή στο τέλος ολοκλήρωσε την αποστολή του χωρίς αξιόλογα προβλήματα.
Μόνο στον τομέα του συστήματος πλοήγησης και της σύνδεσης με το Bluetooth δε βρίσκεται το Opel (όπως κι άλλα παλιά μοντέλα, βέβαια) στο ύψος των περιστάσεων της σύγχρονης εποχής, αλλά αυτό είναι κάτι που διορθώνεται και με εκ των υστέρων επεμβάσεις.



Σαφώς θα βοηθούσε η αρκετή ισχύς κάτω από το μπροστινό καπό. Πάνω απ' όλα, όταν το Zafira είναι φορτωμένο, οι μικροί βενζινοκινητήρες των 115 και 140 PS μάλλον... παραζορίζονται, ενώ οι εκδόσεις με τα ισχυρότερα μηχανικά σύνολα των 170 και 200 PS, όταν υπερφορτώνονται, εμφανίζουν στις στροφές πιο έντονες κλίσεις. Επομένως, οι πιο κατάλληλοι και πιο ταιριαστοί κινητήρες είναι οι ροπάτοι diesel, με τους οποίους το Zafira τρίτης γενιάς μπορεί να καταφέρει τα πάντα. Ελπίζουμε μόνο αυτό να μην είναι το τελευταίο της Opel…


Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας           4κύλινδρος, εμπρός εγκάρσια
Βαλβίδες/εκκεντροφόροι           16/2
Κυβισμός             1.598 cm3
Ισχύς     136 PS στις 3.500 σ.α.λ.
Μεγ. ροπή          320 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα              193 km/h
0-100 km/h         11,2 δευτ.
Ρεζερβουάρ/καύσιμα   58 l/diesel
Κιβώτιο/κίνηση                Χειροκίνητο, 6 σχέσεων/στους μπροστινούς τροχούς
Μ/Π/Υ  4.656/1.928/1.685 mm
Χώρος αποσκευών          152-1.792 l
Βάρος/φόρτωση              1.701/679 kg



ΤΟ ZAFIRA ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΘΑΡΟ
Αμάν! Τι στάζει εκεί; Το κατά βάση αρκετά καθαρό... γιλέκο αποκτά τελικά μερικούς άσχημους λεκέδες, αφού πρόκειται για απώλεια λαδιού. Όπως με το προκάτοχο μοντέλο του, το λιπαντικό στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων αναζητά πολύ συχνά διέξοδο, πράγμα που σημαίνει... κόκκινη κάρτα στο TÜV (το ΚΤΕΟ στη Γερμανία). Τα ελατήρια, τα οποία συχνά πρέπει να αντικατασταθούν πρόωρα στο Zafira ΙΙΙ, δεν ταιριάζουν με το αυξημένο βάρος του και το υψηλό βάρος φόρτωσης. Η σειρά των αυτοκινήτων, που παράγεται από το 2011 και μετά, όμως, είναι τελείως απροβλημάτιστη.
Εκπομπές ρύπων
Παρά τις προδιαγραφές Euro 6 δεν είναι τελείως καθαρό: Η Opel παραδέχτηκε τη χρήση ενός θερμικού παραθύρου.
Σύστημα πλοήγησης
Οι συνεχείς καθυστερήσεις και οι άστοχοι υπολογισμοί του ωθούν τους οδηγούς απευθείας στη λύση της πλοήγησης μέσω του κινητού τηλεφώνου.
Ελατήρια
Υποφέρουν από το υψηλό βάρος του αυτοκινήτου και μπορούν πρόωρα να μη λειτουργούν σωστά ή ακόμα και να σπάσουν.
Επιλογή υλικών
Τα βασικά, μάλλον απλά υλικά της Opel δεν αντέχουν στην έντονη χρήση, όπως βλέπετε και στην εικόνα δεξιά.