Γιατί είναι τόσο ακριβά τα Suzuki Jimny 20ετίας στην Ελλάδα;
Αν ψάχνετε μικρό μεταχειρισμένο με σκληροτράχηλο εκτός δρόμου χαρακτήρα, το Suzuki Jimny είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα σας έρθει στο μυαλό. Αναλύουμε την γενιά που κυκλοφόρησε από το 1998 έως το 2018, τα μοντέλα της οποίας διατηρούν ακόμα υψηλή τιμή.
Το Suzuki Jimny είναι μια ονομασία που χρησιμοποιείται για περισσότερα από 40 χρόνια. Στην Ελλάδα γνωρίσαμε αυτό το όνομα το 1998, με το μοντέλο που αντικατέστησε τα θρυλικά Samurai. Βέβαια, το γνωστό μας Samurai ήδη ονομαζόταν Jimny εκτός Ευρώπης, και τα μοντέλα 1998-2018, ουσιαστικά ανήκουν στην 3η γενιά.
Οι μικρές διαστάσεις, το κοντό μεταξόνιο και οι ακροβολισμένοι στις άκρες του αμαξώματος τροχοί, σε συνδυασμό με τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, κάνουν το Jimny ιδανικό εκτός δρόμου όχημα
Όπως και να έχει, τα Jimny της συγκεκριμένης γενιάς ήταν, και είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Αξίζει η αγορά τους ως μεταχειρισμένα; Τι πρέπει να γνωρίζουμε, και το κυριότερο, γιατί είναι ακόμα τόσο ακριβά;
Μοντέλα 20ετίας κάνουν 5.600 ευρώ και 10ετίας 10.000 ευρώ
Τα Suzuki Jimny που κυκλοφόρησαν από το 1998 έως το 2018 , είναι διαθέσιμα ως μεταχειρισμένα με τιμή που έχει μέσο όρο τα 7.000 ευρώ. Το πιο φθηνό αυτή τη στιγμή κοστίζει 3.500 ευρώ, και το πιο ακριβό 15.000 ευρώ. Τα μοντέλα εικοσαετίας έχουν τιμές γύρω στα 5.600 ευρώ, και αυτά που είναι 10 χρόνια πιο καινούργια, έχουν τιμή γύρω στα 10.000 ευρώ.Υπάρχουν και πιο ακριβά μοντέλα, αλλά είναι εκτός των εργοστασιακών προδιαγραφών, και τείνουν στις πιο… ειδικές κατασκευές, φτιαγμένες για καθαρά εκτός δρόμου χρήση.
Το Suzuki Jimny έχει εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες
Ένας από τους λόγους που το Suzuki Jimny είναι ακριβό, είναι ο καθαρόαιμος και σκληροτράχηλος εκτός δρόμου χαρακτήρας που έχει. Οι μικρές διαστάσεις, το κοντό μεταξόνιο και οι ακροβολισμένοι στις άκρες του αμαξώματος τροχοί, σε συνδυασμό με τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, κάνουν τον μικρό Ιάπωνα ένα άξιο «εργαλείο» εκεί που τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινούν τα χώματα, οι πέτρες και τα νεροφαγώματα. Επίσης, το αυτοκίνητο έχει επιλεκτική τετρακίνηση, καθώς και αργές σχέσεις μετάδοσης.Αυτές οι αρετές έχουν κάνει το Suzuki Jimny 3ης γενιάς ένα ιδιαίτερα αγαπητό όχημα για τους λάτρεις της περιπέτειας, τους κυνηγούς και όσους αγαπούν να παίρνουν τα βουνά και τα λαγκάδια και να εξερευνούν.
Είναι 1300 αλλά καίει 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Το Suzuki Jimny της γενιάς 1998-2018 κυκλοφόρησε ως βενζινοκίνητο αλλά και πετρελαιοκίνητο, με τη συντριπτική πλειοψηφία να διαθέτει μοτέρ βενζίνης 1300 κυβικών. Τα πρώτα μοντέλα είχαν ισχύ 80 ίππους, ενώ το 2001 τα Jimny που κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία απέκτησαν τον 16βάλβιδο κινητήρα, επίσης 1,3 λίτρου, που απέδιδε 86 άλογα. Τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν στην Ισπανία, όπως για παράδειγμα όλα τα cabrio, είχαν το νέο μοτέρ από το 2005 και μετά.Οι κινητήρες μπορεί να έχουν λίγα κυβικά, αλλά έχουν μεγάλη κατανάλωση, αφού το αυτοκίνητο καίει 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, κάτω από το καπό των πιο σπάνιων, turbodiesel εκδόσεων, βρίσκεται ένας κινητήρας 1.461 κυβικών της Renault, ο οποίος ήταν διαθέσιμος από το 2004 και έπειτα. Η αρχική ισχύς ήταν 65 άλογα, αριθμός που από το 2005 αυξήθηκε στα 86.
Μπορεί να βρεις προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης και «θέματα» με σκουριά
Πλέον τα πιο παλιά από τα Jimny της συγκεκριμένης γενιάς είναι 24 χρονών. Το αυτοκίνητο είναι σκληροτράχηλο και αντέχει στην σκληρή, off road χρήση. Στον χρόνο πώς έχει αντέξει; ...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |