autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μικρά στο μάτι μεγάλα στους.. χώρους

8/8/2017

Μάθε τώρα ποιο από τα Ηonda Jazz, Opel Corsa και Skoda Fabia, κερδίζει σε ευρυχωρία και πάρε αυτό που σε καλύπτει περισσότερο. Τα νούμερα δε λένε ψέματα.


Τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, έχουν κερδίσει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις και μάλιστα, η τάση αυτή είναι αυξητική. Τα μικρά μοντέλα έχουν εξελιχθεί και μεγαλώσει αρκετά, ώστε πλέον να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησης ακόμα και μιας μικρής οικογένειας. Και επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι για δύο αυτοκίνητα, τα μικρά γνωρίζουν δόξες. 

Honda Jazz 1,4 i-VTEC
Opel Corsa 1,4 5d
Skoda Fabia 1,2 TSI 

Και καλά κάνουν, αφού τα καταφέρνουν πολύ καλά σε πολλούς τομείς. Ακόμα και στους χώρους, που θεωρητικά θα μπορούσαν να υστερούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα μικρομέγαλων είναι το Honda Jazz, το Opel Corsa και η Skoda Fabia, που συγκρίνουμε στις εκδόσεις με τους «κατοστάρηδες» κινητήρες τους.

Με μοντέρνα σχεδίαση το Jazz- κλασικά σταθερά Opel και Fabia
Με μήκος στα 3.900 χλστ., το Jazz  θυμίζει όχημα ενός όγκου (καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός, μικρό καπό, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες). Η έκδοση που κυκλοφορεί είναι η ανανεωμένη και εκτός από μοντέρνα εικόνα, διαθέτει και καλύτερη αεροδυναμική, ενώ σε συνδυασμό και με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, οι εκπομπές CO2 φαίνεται να έχουν μειωθεί.
Το σχήμα του Corsa, που αγγίζει τα 4,0 μ., δείχνει απλοϊκό και κάπως ξεπερασμένο. Λογικό είναι, άλλωστε, αφού το μοντέλο συμπληρώνει 6 χρόνια και στο μεταξύ, η Opel παρουσίασε τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα (στο Insignia και στο Astra), που διαθέτει σχεδιαστική φιλοσοφία με ένταση και άποψη.
Ακόμα λιγότερο αιχμηρή είναι η Fabia. Το «facelift» στο αμάξωμα της Fabia  ήταν διακριτικό και δεν μπόρεσε να αμβλύνει το συντηρητικό σχεδιαστικό προφίλ του τσέχικου μοντέλου.

Εσωτερικό: Corsa και Fabia δείχνουν την ηλικία τους
Μοντέρνα και ενδιαφέρουσα εικόνα παρουσιάζει η καμπίνα του Honda Jazz. Σε επίπεδο ποιότητας, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Αισθητά εργονομικά φάουλ δεν υφίστανται, αλλά σίγουρα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η παρουσία πολλών μικρών και μεγαλύτερων θηκών για μικροαντικείμενα. Από την άλλη, το εσωτερικό του Corsa που είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή, επιβαρύνεται περισσότερο από το γεγονός ότι, η σχεδιαστική μελέτη έγινε με δεδομένα άλλων εποχών. 
Η εργονομία είναι κάπως  κουραστική. Ενδεικτική είναι η λειτουργία των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο είναι μοιρασμένες οι πληροφορίες στην κεντρική οθόνη. Το εσωτερικό της Fabia δείχνει πιο συντηρητικό, σχεδιαστικά. Τα πλαστικά είναι σκληρά , αλλά γεροδεμένα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η άνετη  θέση οδήγησης.

Χώροι περίσσευμα, αλλά το Jazz ξεχωρίζει συνολικά
Σε κάθε περίπτωση, ο αγοραστής θα αποζημιωθεί από τους χώρους καθώς περισσεύουν στις καμπίνες τους. Το Corsa, έστω και οριακά, έχει το προβάδισμα στον ωφέλιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω. 
Το Jazz οριακά μένει πίσω για μόλις ένα χλστ., αλλά αν το καλοσκεφτείς, τα φώτα αξίζει να πέσουν στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο, μιας και έχει κορυφαία πρακτικότητα  και την καλύτερη εκμετάλλευση. Έχει το μικρότερο μήκος και μεταξόνιο στα 2.500 χλστ., αλλά καταφέρνει να προσφέρει μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα
Ο ενός όγκου σχεδιασμός του, βοηθά να έχει το μεγαλύτερο αέρα για τα κεφάλια των μπροστινών επιβατών και μεγάλο για τους πίσω. Το μόνο του ψεγάδι ουσιαστικά είναι το μικρότερο από τα τρία, πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Το Corsa είναι το πιο φαρδύ, κάτι που σημαίνει πως θα βολέψει λίγο καλύτερα έναν τρίτο πίσω επιβάτη, ωστόσο έχει το μικρότερο αέρα για τα κεφάλια. Η Fabia, παρά το μικρότερο μεταξόνιο (2.451 χλστ.), τα καταφέρνει έτσι, ώστε η καμπίνα να μην είναι στενάχωρη για τους επιβάτες, χωρίς όμως και να φτάνει τα επίπεδα των άλλων δύο.

Jazz και στη μάχη των αποσκευών
Το Honda Jazz ξεχωρίζει και στον όγκο του χώρου αποσκευών με τη χωρητικότητα να φτάνει στα 335 λτ., τιμή στην κορυφή της κατηγορίας.  Είναι σημαντικό επίσης το γεγονός πως, με την πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων εξασφαλίζεται ένας απόλυτα επίπεδος χώρος φόρτωσης. Σε νούμερα, δεύτερη έρχεται η Skoda Fabia με 315 λτ, ενώ το παλαιάς κοπής Opel Corsa έχει μείνει στα 285 λτ., που ήταν μια καλή τιμή για ένα μικρό παλιότερης εποχής.

Tα «μαγικά» καθίσματα του Jazz
Τα «Magic Seats» καθίσματα της δεύτερης σειράς του Honda Jazz, αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία, αφού χαρίζουν στο ιαπωνικό μικρό πολυχρηστικά χαρακτηριστικά. Το ιδιαίτερο με αυτά τα καθίσματα είναι πως, η διαιρούμενη πλάτη τους αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες, δημιουργώντας έτσι έναν δεύτερο χώρο αποσκευών.  Ο όγκος του χώρου φόρτωσης  έτσι, αυξάνεται στα 883 λίτρα.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις