Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μικρομεσαία που «ξηλώνουν» την άσφαλτο

11/1/2018

Πρόκειται για τρία από τα πιο ποθητά GTI στη μικρομεσαία κατηγορία, της οποίας το νεότερο μέλος είναι το VW Golf GTI 6ης γενιάς. Σκληρό ανταγωνισμό όμως αποτελεί τόσο το πολύστροφο Honda Civic Type-R, όσο και το δυνατότερο Seat Leon Cupra των 240 ίππων.

Το VW Golf GTI είναι ο ιδρυτής της κατηγορίας των GTi.
Όπως κάθε γενιά του Golf, από την πρώτη του 1974, έτσι και αυτή δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι. Και εδώ πρόκειται για την γρήγορη έκδοση του μοντέλου που αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα GTI της αγοράς.
Το μοντέλο ήταν διαθέσιμο τόσο με 3θυρο όσο και με 5θυρο αμάξωμα καθώς και με χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο, το οποίο επιτύγχανε εξ` ίσου καλή κατανάλωση ενώ κατάφερνε και αντίστοιχα καλές επιδόσεις. Εσωτερικά η ποιότητα είναι η γνωστή κορυφαία στην οποία μας είχε συνηθίσει και η προηγούμενη έκδοση, με τους χώρους να παραμένουν στα ίδια επίπεδα της 5ης έκδοσης του μοντέλου.
Στο δρόμο το Golf GTI 6ης γενιάς έχει προσεχθεί στις λεπτομέρειες, με αποτέλεσμα η οδική συμπεριφορά να ταιριάζει περισσότερο στα πλαίσια της GTi κατηγορίας. Έτσι, το μοντέλο δεν είναι τόσο ουδέτερο όσο η έκδοση που αντικαθιστά, με κύριο γνώρισμα την αίσθηση ελαφρώματος του πίσω μέρους το οποίο μπορεί να γλιστρήσει ελαφρά (μόνο εάν το επιδιώξει ο οδηγός), και να χαρίσει στον οδηγό την ικανότητα να το τοποθετήσει όπως επιθυμεί.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2 λίτρων αποδίδει 210 ίππους στις 5.300 στρ./λεπτό και 280 Nm ροπής στις 1.700 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6.9 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 240 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση να ανέρχεται στα 7.3 λτ./100 χλμ.
 
Honda Civic Type-R
Με κινητήρα που «ουρλιάζει» μέχρι τις 8.000 στροφές.
Ελαφρώς πιο πολιτισμένο, ομοιογενές και απόλυτο είναι αυτό το Civic Type R σε σχέση με το προηγούμενο. Αυτό δε σημαίνει ότι έχει νοθευτεί ο σπορ χαρακτήρας του, απλώς η ανάρτηση έχει πιο καλά ισορροπημένη ρύθμιση ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην οδική συμπεριφορά και εύλογα δεν κουράζει τους επιβάτες από συνεχείς οδικές ανωμαλίες.
Πάντως η ανάρτηση σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων στις στροφές, ευνοώντας τη γρήγορη οδήγηση. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός «κουμπώνει» σε ένα κορυφαίο -από πλευράς στήριξης- κάθισμα και αναγνωρίζει αμέσως στο δρόμο την πολύ καλή ακαμψία του μοντέλου.
Το τιμόνι έχει γενικά καλή αίσθηση την οποία δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει ως ελαφριά. Η πρόσφυση είναι ικανοποιητική, αν και περιορίζεται κάπως, όταν ο οδηγός «κλείνει» πολύ το τιμόνι και πιέζει με το γκάζι, οπότε και εμφανίζεται υποστροφή.
Η υπερστροφή ανήκε στο ρεπερτόριο και αυτής της γενιάς Civic Type-R, όχι όμως με την ένταση που γνωρίζαμε στο προγενέστερο. Όλα αυτά βέβαια με το VSA (σύστημα ευστάθειας) στη θέση "OFF", διότι όταν αυτό λειτουργεί, είναι πολύ λιγότερες οι "ατασθαλίες" που θα αντιληφθεί ο οδηγός. Στην εθνική οδό, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες, η σταθερότητα είναι πολύ καλή. Θετικές σχετικά εντυπώσεις άφησαν τα φρένα.
Ο επιλογέας του κιβωτίου βρίσκεται σε καλή για τον οδηγό θέση και έχει αρκετά κοντές διαδρομές, αν και ίσως υπήρχαν περιθώρια περαιτέρω μείωσής τους. Πρόκειται λοιπόν για ένα από τα πιο ευχάριστα σπορ μικρομεσαία, που θέλει ενεργή συμμετοχή του οδηγού στα τεκταινόμενα.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2 λίτρων αποδίδει 203 ίππους στις 7.750 στρ./λεπτό και 196 Nm ροπής στις 7.050 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7.0 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 235 χλμ./ώρα με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 9.1 λίτρα/100 χλμ.
 
Το SEAT Leon Cupra με 240 άλογα και είναι το πιο δυνατό από τα τρία.
Είναι το πιο δυνατό της παρέας αφού αποδίδει 240 ίππους από το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2 λίτρων. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5θυρη μορφή κάτι που αναδείκνυε τον οικογενειακό του χαρακτήρα.
Το ισπανικό αυτοκίνητο διαφοροποιείται αρκετά από τα υπόλοιπα Leon και δείχνει αμέσως ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της σειράς. Ο επιθετικός σχεδιασμός του εμπρόσθιου προφυλακτήρα με την τεράστια εισαγωγή του αέρα και το diffuser που βρίσκεται στον πίσω (θυμίζοντας το αγωνιστικό με το οποίο συμμετείχε η εταιρεία στο WTCC) κάνουν άμεσα τη διαφορά. Το Cupra στο εσωτερικό του διαθέτει αρκετές πινελιές που συντελούν στη δημιουργία μίας «ζεστής» ατμόσφαιρας. Η θέση οδήγησης είναι σπορτίφ ωστόσο ο χοντρός επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων ξενίζει.
Στο δρόμο το Cupra παρουσιάζεται γρήγορο και άνετο, διαθέτοντας προσεγμένη και παράλληλα κορυφαία συμπεριφορά ενώ η κορυφαία θέση οδήγησης βοηθά στον καλύτερο έλεγχο του οχήματος. Η υποστροφή, από τη δύναμη του κινητήρα, ελέγχεται εύκολα, παρά την απουσία του μπλοκέ διαφορικού, ενώ εύκολη είναι και η ρύθμιση του πίσω μέρους, πλησιάζοντας έτσι αρκετά τη φιλοσοφία του GΤi αυτοκινήτου.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2 λτ. αποδίδει 240 ίππους στις 5.700 στρ./λεπτό και 300 Nm ροπής στις 2.200 στρ./λεπτό Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6.6 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 247 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση να ανέρχεται στα 8.3 λτ./100 χλμ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις