Test Αξιοπιστίας: Mazda 6

Διαβάστηκε από 4242 αναγνώστες - 10/4/2020

Το 2002 παρουσίασε η Ιαπωνική φίρμα τον διάδοχο του 626, το 6. Σήμερα είναι μία πολύ προσιτή λύση για όσους θέλουν χώρους και prestige. Αξίζει όμως η αγορά του ή θα «την πατήσουμε» με την φθηνή τιμή, και θα γίνουμε οι «καλύτεροι φίλοι» των συνεργείων?

 
 
Το Mazda 6 δεν κράτησε την πολύ καλή φήμη του προγόνου 626...
Δεν είναι πολλοί αυτοί που αγόρασαν το Mazda 626 μεταξύ 1979-2002 και όσοι το απέκτησαν είχαν σίγουρα κάποιους συναισθηματικούς λόγους. Το 626 όμως ήταν ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο ενώ φημιζόταν για την ασφάλειά του. Δεν είχε κάτι το συναρπαστικό, ήταν όμως αξιόπιστο. Ούτε πολύ όμορφο το έλεγες, ήταν όμως ποιοτικό και ευρύχωρο. Δυστυχώς όμως ήταν πάντα ένα βαρετό αυτοκίνητο.
Αυτό έπρεπε να αλλάξει και το 2002 παρουσίασε η Ιαπωνική φίρμα τον διάδοχο του 626, το Mazda 6. Ένα μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας που διέθετε δυναμική σχεδίαση που τραβούσε τα βλέμματα και είχε ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά.



Η όμορφη εικόνα του 6 χάλασε ελαφρώς όταν εμφανίστηκε σκουριά στους θόλους των τροχών ενώ η δεύτερη γενιά του μεσαίο μοντέλου(2008-2012) ήταν βελτιωμένη αλλά δεν είχε εξαλείψει το πρόβλημα. Η 3η γενιά δείχνει απαλλαγμένη από αυτό το πρόβλημα.
Εξετάζοντας τα πιο «ύποπτα» μέρη για εμφάνιση σκουριάς όπως το κάτω μέρος, οι συνδέσεις, οι θόλοι και τα κάτω άκρα των πορτών, το 6ετίας Mazda δείχνει μεν καθαρό αλλά η ελαφριά διάβρωση που συναντάμε ίσως εξελιχθεί σε σκουριά σε λίγα χρόνια. Είναι ακατανόητο γιατί οι Ιάπωνες δεν έχουν δώσει λύση στο θέμα της σκουριάς ειδικά την στιγμή που το Mazda 6 δεν είναι ένα εντελώς απροβλημάτιστο αυτοκίνητο.

Πολλοί ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται για προβληματικό Navi και συχνή δυσλειτουργία του κλιματισμού. Στις εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου παρουσιάστηκαν προβλήματα με τους εκκεντροφόρους ενώ το καπό δονείται στις υψηλές ταχύτητες. Αναφορές έχουν ακόμα ακουστεί και για προβληματικές θύρες USB.



Η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι σκληρά ρυθμισμένη και ίσως περισσότερο απ ότι περιμένει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Αν φοράει και τις 19άρες ζάντες αλουμινίου όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, τότε η άνεση είναι πραγματικά ξένη λέξη. Η Mazda όμως θέλησε να δώσει σπορ οδική συμπεριφορά στο 6 και τα κατάφερε.

Απογοητευτική είναι και η επιλογή των εσωτερικών υλικών. Τα πλαστικά χαράσσονται εύκολα και κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει με την τιμή και την κλάση του 6. Οι κινητήρες χωρίς τούρμπο δύσκολα μπορούν να σταθούν απέναντι στον σύγχρονο ανταγωνισμό αλλά έχουν σύμμαχο το καλό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο. Δυστυχώς η όμορφη σχεδίαση δεν μπορεί δυστυχώς να κρύψει τις αδυναμίες του μεσαίου Ιαπωνικού. 
 
Τεχνικά χαρακτηριστικα "Mazda 6 2.0 Skyactiv-G"
Κινητήρας Τετρακύλινδρος
Μέγεθος 1998
Ιπποδύναμη 165/6,000
Ροπή 210 Nm/4000
Τελική ταχύτητα 216 χλμ./ ώρα
0-100 9,1 δλ
Μετάδοση Μπροστά
Κιβώτιο 6άρι, χειροκίνητο
Δοχείου καυσίσμου 62 λτ
Χώρος αποσκευών 480 λτ
Διαστάσεις 4870/1840/1450 χλστ
Βάρος(άδειο) 1375