Test μεταχειρισμένου: Opel Astra K (2015-2022) diesel
Απροβλημάτιστος ο πετρελαιοκινητήρας, καίει 5 λτ/100 χλμ.
Δεν παρατηρούνται φθορές στα μηχανικά μέρη.
Αν βάζουν λάθος λάδια, μπορεί να εμφανιστεί ζημιά στον ιμάντα χρονισμού.
«Σαν καινούργιο» το εσωτερικό, έχει από τους καλύτερους χώρους της κατηγορίας.
Απροβλημάτιστος ο πετρελαιοκινητήρας, καίει 5 λτ/100 χλμ
Το Opel Astra βρίσκεται στην έκτη γενιά του, το ντεμπούτο της οποίας έγινε το 2022. Το ακριβώς προηγούμενο μοντέλο, με κωδικό K, βρισκόταν σε παραγωγή από το 2015 μέχρι το 2022 και, σε αντίθεση με το τρέχον Astra, κυκλοφόρησε και με diesel κινητήρες.
Για να δούμε πόσο καλή επιλογή αποτελεί για κάποιον που θέλει να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο πετρελαιοκίνητο οικογενειακό μοντέρνας τεχνολογίας, δοκιμάζουμε ένα Opel Astra K diesel 122 ίππων και αναλύουμε την αξιοπιστία και τις φθορές του.
Το αυτοκίνητο που έχουμε στη διάθεσή μας είναι μοντέλο του 2022 και εφοδιάζεται με τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 122 άλογα και 300 Nm ροπής. Το μοτέρ συμμορφώνεται με προδιαγραφές ρύπων Euro 6d και διακρίνεται για τη χαμηλή του κατανάλωση, γεγονός που το κάνει δημοφιλές σε αυτούς που πρέπει να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του μεταχειρισμένου Opel Astra K η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5 λτ/100 χλμ.
Εκτός από οικονομικός, ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι και αξιόπιστος, αφού δεν έχουν αναφερθεί εκτεταμένες ζημιές και προβλήματα. Τα μηχανικά σύνολα των ανανεωμένων Opel Astra K, χρονολογίας 2019-2022, είναι πιο ανθεκτικά από αυτά των μοντέλων παραγωγής 2015-2029, αν και αξίζει να αναφέρουμε πως συνολικά η γκάμα των μοτέρ του Astra πέμπτης γενιάς (2015-2022) δεν ταλαιπωρεί τους ιδιοκτήτες με μεγάλες βλάβες.
Δεν παρατηρούνται φθορές στα μηχανικά μέρη του Opel Astra 2015-2021
Το Opel Astra K που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο είναι από τα τελευταία μοντέλα της συγκεκριμένης γενιάς και κυκλοφόρησε το 2022. Μέσα αυτά τα 2 χρόνια το όχημα πρόλαβε να διανύσει 89.000 χιλιόμετρα, δηλαδή «έγραψε» σχεδόν 45.000 χιλιόμετρα το χρόνο, μια απόσταση που είναι τριπλάσια από τον μέσο όρο ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα (15.000 χιλιόμετρα).
Παρόλα αυτά, η εκτεταμένη χρήση δεν έχει αφήσει σημάδια φθοράς στο αμάξωμα και στα μηχανικά μέρη. Η ανάρτηση απορροφά σωστά τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να παρουσιάζονται τάσεις πλεύσης στις στροφές, ενώ ταυτόχρονα δεν ακούγονται τριγμοί από τα αμορτισέρ ή τους ελαστικούς συνδέσμους. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση, χωρίς ασάφειες ή κενά, ενώ το μοτέρ επιταχύνει εμφατικά το αμάξωμα, με τις αλλαγές στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων να γίνονται όπως θα έπρεπε, χωρίς κομπιάσματα.
Αν βάζουν λάθος λάδια, μπορεί να εμφανιστεί πιθανή ζημιά στον ιμάντα χρονισμού
Τα πρώτα Opel Astra πέμπτης γενιάς, παραγωγής από το 2015 έως το 2019, εφοδιάζονται με τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες. Στη βάση υπάρχει ο χιλιάρης τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας με απόδοση 100 άλογα, ενώ έπειτα βρίσκουμε το τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,4 λίτρων με την ίδια ιπποδύναμη. Πιο ψηλά στη γκάμα υπάρχει ο turbo 1.400αρης κινητήρας με 110, 125 και 150 άλογα, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο turbo βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με 200 άλογα. Οι diesel επιλογές απαρτίζονται από έναν 1.600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα σε 4 διαφορετικές παραλλαγές απόδοσης, με 95, 110, 136 και 160 άλογα.
Όπως αναφέραμε νωρίτερα, το 2019 η Opel αναβάθμισε το Astra. Τα μοτέρ που χρησιμοποιήθηκαν στα ανανεωμένα μοντέλα είναι όλα τρικύλινδρα turbo. Οι προτάσεις σε βενζινοκίνητα μοτέρ είναι 4 και αποτελούνται από τον κινητήρα 1,2 λίτρων με ισχύ 110, 130 ή 145 άλογα, καθώς και από το 1.400αρι μοτέρ που αποδίδει επίσης 145 άλογα αλλά συνοδεύεται μόνο με CVT κιβώτιο ταχυτήτων, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης. Οι επιλογές σε πετρελαιοκινητήρες είναι δύο, αμφότερες με κινητήρα 1,5 λίτρων, με ισχύ 105 και 122 άλογα.
Οι αναφορές βλαβών είναι περιορισμένες και έχουν να κάνουν κυρίως με διαρροές λιπαντικού. Ο ιμάντας χρονισμού λειτουργεί μέσα στο λάδι του κινητήρα, και ως εκ τούτου θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως στο συνεργείο χρησιμοποιείται λιπαντικό που πληροί τις προδιαγραφές της εταιρείας, αφού αν αυτό δεν είναι σύμφωνο με τα εργοστασιακά πρότυπα, ενδέχεται να προκληθεί φθορά στον ιμάντα. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να κάνετε έναν καλό έλεγχο στο ιστορικό συντήρησης του αυτοκινήτου που θέλετε να αγοράσετε, κάτι που ισχύει βέβαια για τα μοντέλα όλων των εταιρειών.
Τέλος, έχουν γίνει περιστασιακές αναφορές σχετικά με πρόβλημα στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, που εστιάζουν στα κωνικά ρουλεμάν του.
«Σαν καινούργιο» το εσωτερικό, έχει από τους καλύτερους χώρους της κατηγορίας
Το Opel Astra K (2015-2021) είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν άνετα 3 ενήλικες επιβάτες, με το πάτωμα που είναι επίπεδο να προσφέρει τον απαιτούμενο χώρο για τα πόδια του μεσαίου. Ο «αέρας» για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι μεγάλος, χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό των καθισμάτων, που έχουν λεπτή κατασκευή και είναι τοποθετημένα χαμηλά. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός έχει όγκο 370 λίτρα στα Astra hatchback και 540 λίτρα στα Astra Sports Tourer.
Στο μεταχειρισμένο Opel Astra που δοκιμάσαμε, διαπιστώσαμε πως το εσωτερικό διατηρείται σαν καινούργιο. Δεν υπάρχουν γρατζουνιές και σημάδια από τη χρήση στα πλαστικά της καμπίνας, ενώ οι επενδύσεις των καθισμάτων δεν έχουν σκισίματα. Το αφρώδες υλικό των τελευταίων διατηρεί καλά τη φόρμα του. Σε αντίστοιχα καλή κατάσταση βρίσκονται και οι διακόπτες, που δεν έχουν χάσει το χρώμα τους, καθώς και το στεφάνι του τιμονιού και ο επιλογέας των ταχυτήτων, που δεν εμφανίζουν γυαλάδες από τη συνεχή επαφή με τα χέρια του οδηγού.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων Opel Astra K diesel (2015-2021) διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία Μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
Opel Astra diesel 2015 | 12.800 ευρώ |
Opel Astra diesel 2016 | 12.000 ευρώ |
Opel Astra diesel 2017 | 12.400 ευρώ |
Opel Astra diesel 2018 | 12.600 ευρώ |
Opel Astra diesel 2019 | 13.600 ευρώ |
Opel Astra diesel 2020 | 14.600 ευρώ |
Opel Astra diesel 2021 | 15.000 ευρώ |
Σχολιάστε |