Τα 5 μικρά με την χαμηλότερη κατανάλωση
Οι καιροί έχουν αλλάξει και ο αγοραστής καινούργιου αυτοκινήτου θα κοιτάξει σίγουρα την κατανάλωση που υπόσχεται το εκάστοτε μοντέλο ώστε να προσχωρήσει στην αγορά του. Εμείς σας παρουσιάζουμε 5 μοντέλα που είναι τσακωμένα με τα βενζινάδικα.
Θέλετε Ιαπωνικό; Έχουμε και μάλιστα δυο! Το Nissan Micra 0,9T 90 Ps και το Toyota Υaris. Το πρώτο υπόσχεται μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνάει τα 3,7 λτ./100 χλμ ενώ το best seller Yaris χρειάζεται 0,4 λτ παραπάνω.
Θέλετε Γαλλικό; Έχουμε δύο! DS3 και Peugeot 208 φοράνε τον ίδιο ατμοσφαιρικό 1,200άρη κινητήρα απόδοσης 82 ίππων και υπόσχονται κατανάλωση 4,1λτ/100
Θέλετε Γερμανικό; Το πολυτελές Α1 με τον 1000άρη κινητήρα θα καλύψει όλες τιε ανάγκες σας ενώ δεν θα χρειαστεί να επισκέπτεστε συχνά το βενζινάδικο καθώς τα 4,2λτ/100χλμ που καταναλώνει το βάζουν μες την 5άδα με την χαμηλότερη κατανάλωση.
Δείτε τα αναλυτικά:
Nissan Micra 0,9T 90 PS
Η 5η γενιά του Micra λογίζεται ως η ολική επαναφορά της Nissan στην κατηγορία των μικρών αφού εκτός του πολύ καλού του χαρακτήρα, είναι εκσυγχρονισμένο και σύμφωνο με τα νέα δεδομένα της κατηγορίας, θέτοντας μάλιστα και το ίδιο αρκετά από αυτά. Με δάνειο αυτή τη φορά τον μικρό TCe κινητήρα της Renault και του «αδελφού» Clio, το Micra αποκτά την πρώτη στην ιστορία του υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη έκδοσή του.
Όσο αναφορά την κατανάλωση, το Micra τα καταφέρνει περίφημα καθώς το αραιής κλιμάκωσης 5άρι κιβώτιο βοηθάει πολύ ώστε να πετυχαίνει μια από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας. Η Nissan υπόσχεται πως το μικρό της μοντέλο χρειάζεται μόλις 3,7λτ καυσίμου για κάθε 100χλμ.
Οι χάρες όμως του Micra δεν σταματάνε εκεί. Είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας καθώς έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά που δίνει έμφαση στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το αυτοκίνητο ενώ ποιοτικά βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.
Θα ικανοποιήσει ακόμα και αυτούς που αναζητούν χώρους στην συγκεκριμένη κλάση καθώς θα μεταφέρει με άνεση 4 επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους.
Μοντέλο | MICRA |
---|---|
Version | 0.9 T 90 PS |
Πόρτες | 5 |
Κυβισμός | 898 |
Κατηγορία | ΜΙΚΡΑ |
Τιμή | 14.090 |
Τιμή με έκπτωση | 14.090 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.) | |
Μήκος | 3999 |
Πλάτος | 1743 |
Υψος | 1455 |
Μεταξόνιο | 2525 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 300 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 41 |
Απόσταση απο το έδαφος | 145 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ) | |
Καθαρό | 1001 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κυβικά εκατοστά | 898 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 90 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 5500 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 140 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 2250 |
Κύλινδροι - διάταξη | 3 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Εκκεντροφόροι - θέση | 2E |
Τροφοδοσία | ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ |
Toyota Yaris 1,0 VVTi 69 PS
To best seller Yaris έχει στην γκάμα του τον βασικό 1000άρη κινητήρα που αποδίδει 69 ίππους. Σίγουρα δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά ούτε και στο πορτοφόλι. Με κατανάλωση μόλις 4,3λτ/100χλμ θα σε πάει εντός και εκτός πόλης χωρίς να χρειαστείς μια περιουσία για καύσιμο.
Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία και δεν θα κουράσει τα αυτιά των επιβατών. Το ωφέλιμο εύρος στροφών βρίσκεται μεταξύ 2,000-3,500 σ.α.λ ενώ το μακρύ σε κλιμάκωση κιβώτιο συντελεί στο να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση αλλά και οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
Σημειώστε στα θετικά του Ιαπωνικού μοντέλου τους πολύ καλούς χώρους τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές ενώ η συνολική αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες από την ποιοτική καμπίνα είναι αντάξια του ονόματος Toyota.
Στο δρόμο το δημοφιλές μικρό είναι κατά βάση ουδέτερο και άνετο. Η ανάρτηση θα φιλτράρει εντελώς τις αστικές λακκούβες την ώρα που το ελαφρύ σε βάρος τιμόνι έχει καλή αίσθηση και πληροφορεί σωστά τον οδηγό για το τι γίνεται στον μπροστινό άξονα.
Μάρκα | TOYOTA |
---|---|
Μοντέλο | YARIS |
Version | 1.0 5d |
Πόρτες | 5 |
Κυβισμός | 998 |
Κατηγορία | ΜΙΚΡΑ |
Κυκλοφόρησε | 2012 |
Facelift | 2014 |
Crash Test Euroncap | ***** |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.) | |
Μήκος | 3945 |
Πλάτος | 1695 |
Υψος | 1510 |
Μεταξόνιο | 2510 |
Μετατρόχιο εμπρός | 1470 |
Μετρατρόχιο πίσω | 1460 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 286 |
Χώρος αποσκευών max (λτ./vda) | 1180 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 42 |
Απόσταση απο το έδαφος | 130 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ) | |
Καθαρό | 980 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κυβικά εκατοστά | 998 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 69 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 6000 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 95 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 4300 |
Κύλινδροι - διάταξη | 3 |
Διάμετρος | 72,5 |
Διαδρομή | 80,5 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Σχέση συμπίεσης | 11,5 |
Εκκεντροφόροι - θέση | 2E |
Τροφοδοσία | ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ |
DS3 1,2 Puretech 82 PS
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η Citroen αναβίωσε το όνομα DS στην νέα της σειρά, δημιουργώντας μια premium εκδοχή των μοντέλων της. Έτσι η μοναδική σχεδίαση κάνει το DS3 να ξεχωρίζει. Η οροφή δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται ενώ η μεσαία κολώνα (το B pillar), θυμίζει φτερό καρχαρία και στο εσωτερικό κρύβει μια πολύ εύχρηστη χειρολαβή που διευκολύνει τους πίσω επιβάτες. Η εξωτερική σχεδίαση συμπληρώνεται από την επιβλητική μάσκα με τον τραπεζοειδή αεραγωγό και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα LED.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η μοντέρνα σχεδίαση. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από premium υλικά ενώ την διαφορά κάνουν οι αμέτρητοι συνδυασμοί χρωμάτων που μπορούν να επιλεγούν. Επενδύσεις, ταμπλό και καθίσματα μπορούν να αναδεικνύουν το προσωπικό γούστο του ιδιοκτήτη και όχι του σχεδιαστή ή του τμήματος marketing της εταιρείας. Υπολογίστε ότι μπορείτε να επιλέξετε ακόμη και το εξωτερικό χρώμα της «αιωρούμενης» οροφής αλλά και των τροχών και έχετε την πληρέστερη, ίσως, διαθέσιμη επιλογή της αγοράς, για να ικανοποιήσετε τα γούστα σας. Οι εσωτερικοί χώροι αποδεικνύονται άνετοι για 5 ενήλικες. Αυτός που θα κάτσει στην μέση του πίσω καθίσματος θα στριμωχτεί λιγάκι, αλλά για το μήκος του DS3 που είναι 3,95 μέτρα, είναι ικανοποιητικοί.
Ο οικονομικός 1,200άρης κινητήρας αποδίδει 82 αλόγα και θα κινήσει με άνεση το μικρό αμάξωμα. Έχει βέβαια αστικό προσανατολισμό αλλά δεν θα πει όχι και σε ταξίδια. Συνδυάζεται με χειροκίνητο αλλά και με αυτόματο κιβώτιο το οποίο θα σας λύσει τα χέιρα στο αστικό περιβάλλον.
Στο δρόμο το DS3 στρίβει γρήγορα και με ασφάλεια, παρουσιάζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης επεμβαίνει πολύ σπάνια και μόνο αν πιεστεί, αλλά το κάνει στη σωστή στιγμή. Πολύ καλή η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης που φτάνει στα χέρια του οδηγού. Ικανοποιητικά τα φρένα ενώ θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε την καλή εργονομία του εσωτερικού και την σωστή στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα.
Μάρκα | DS |
---|---|
Μοντέλο | DS3 |
Version | 1.2 PureTech 82 |
Πόρτες | 3 |
Κυβισμός | 1199 |
Κατηγορία | ΜΙΚΡΑ |
Κυκλοφόρησε | 2016 |
Τιμή | 16.068 |
Τιμή με έκπτωση | 15.568 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.) | |
Μήκος | 3948 |
Πλάτος | 1715 |
Υψος | 1458 |
Μεταξόνιο | 2464 |
Μετατρόχιο εμπρός | 1465 |
Μετρατρόχιο πίσω | 1468 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 285 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 50 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ) | |
Καθαρό | 974 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κυβικά εκατοστά | 1199 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 82 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 5750 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 118 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 2750 |
Κύλινδροι - διάταξη | 3 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Εκκεντροφόροι - θέση | 2E |
Τροφοδοσία | ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ |
Peugeot 208 1,2 Puretech 82 PS
Μάρκα | PEUGEOT |
---|---|
Μοντέλο | 208 |
Version | 1.2 PureTech 82 5d |
Πόρτες | 5 |
Κυβισμός | 1199 |
Κατηγορία | ΜΙΚΡΑ |
Κυκλοφόρησε | 2012 |
Crash Test Euroncap | ***** |
Τιμή | 12.901 |
Τιμή με έκπτωση | 12.901 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.) | |
Μήκος | 3973 |
Πλάτος | 1829 |
Υψος | 1460 |
Μεταξόνιο | 2538 |
Μετατρόχιο εμπρός | 1475 |
Μετρατρόχιο πίσω | 1470 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 285 |
Χώρος αποσκευών max (λτ./vda) | 1076 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 50 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ) | |
Καθαρό | 975 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κυβικά εκατοστά | 1199 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 82 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 6000 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 118 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 2750 |
Κύλινδροι - διάταξη | 3 |
Διάμετρος | 75 |
Διαδρομή | 90,5 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Σχέση συμπίεσης | 11,1 |
Εκκεντροφόροι - θέση | 2E |
Τροφοδοσία | ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ |
Audi A1 1,0 TFSi
To Α1 ήταν το πρώτο Audi που έλαβε τον 1.000άρη κινητήρα του VW γκρουπ. Ο κινητήρας αυτός ταιριάζει στο Α1 και εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.), έχει αρκετή ροπή από χαμηλά και ελαστικότητα με αποτέλεσμα τις καλές μεσαίες επιταχύνσεις (αν και δεν θα λέγαμε όχι σε μια 6η σχέση), ενώ είναι πολιτισμένος σε λειτουργία. Ok, η 3κύλινδρη φύση του είναι πιο αισθητή σε σχέση με το Α3, όμως σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί και είναι λιγότερο αισθητή σε σχέση με άλλα 3κύλινδρα μοτέρ της κατηγορίας. Τέλος, χαμηλές είναι και οι απαιτήσεις του σε καύσιμο, αφού η επίσημη μέση κατανάλωση είναι στα 4,2 λτ./100 χλμ.
Στο εσωτερικό η σχεδίασή είναι minimal και σε κάθε περίπτωση μοντέρνα και ευχάριστη. Η ποιότητα των υλικών ανταποκρίνεται στα υψηλά στάνταρ της Audi, το ίδιο συμβαίνει και με τη συναρμογή, ενώ κάποιο μεγάλο παράπονο δεν έχουμε ούτε από την εργονομία καθώς το σύστημα πολυμέσων ακολουθεί την λογική Audi. Ωστόσο, εκεί που θα πρέπει να γίνει μια μικρή παραχώρηση, είναι στους χώρους για τους επιβάτες και κυρίως τους πίσω, αφού αυτοί δεν θα νιώσουν άνετα τόσο ως προς το πλάτος, όσο και ως προς τον αέρα για το κεφάλι.
Ο χώρο των αποσκευών από την άλλη, με μέγεθος 270 λίτρα βρίσκεται στο μέσο της κατηγορίας.
Στο δρόμο το A1 δεν διακρίνεται από αίσθηση κάρτ, ωστόσο μπορεί να γίνει σβέλτο όντας ταυτόχρονα ουδέτερο στις αντιδράσεις. Το τιμόνι έχει ηλεκτρική, αλλά ικανοποιητική αίσθηση, η ανάρτηση είναι μαλακή, όχι πλαδαρή, και απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ τέλος απόλυτα ικανοποιητικά σε αποτελέσματα είναι τα φρένα.
Μάρκα | AUDI |
---|---|
Μοντέλο | A1 |
Version | 1.0 TFSI |
Πόρτες | 3 |
Κυβισμός | 999 |
Κατηγορία | ΜΙΚΡΑ |
Κυκλοφόρησε | 2011 |
Facelift | 2014 |
Crash Test Euroncap | ***** |
Τιμή | 17.570 |
Τιμή με έκπτωση | 17.570 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.) | |
Μήκος | 3954 |
Πλάτος | 1740 |
Υψος | 1416 |
Μεταξόνιο | 2469 |
Μετατρόχιο εμπρός | 1477 |
Μετρατρόχιο πίσω | 1471 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 270 |
Χώρος αποσκευών max (λτ./vda) | 920 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 45 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ) | |
Καθαρό | 1035 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κυβικά εκατοστά | 999 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 95 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 5000 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 160 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 1500 |
Κύλινδροι - διάταξη | 3 |
Διάμετρος | 74,5 |
Διαδρομή | 75,4 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 2 |
Εκκεντροφόροι - θέση | 2E |
Τροφοδοσία | ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ |