Ωραία η ευρυχωρία και η χαμηλή κατανάλωση, όμως προκειμένου να αισθανόμαστε ασφαλείς στο δρόμο, πρέπει να μπορούμε να προσπεράσουμε γρήγορα. Συγκρίνουμε την επιτάχυνση 13 δημοφιλών μικρών και βλέπουμε ποια προσπερνούν «αέρας» και ποια δημιουργούν άγχος!
Τι ψάχνει συνήθως κάποιος που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα μικρό αυτοκίνητο; Σίγουρα την μεγάλη ευρυχωρία, ούτως ώστε το όχημα να είναι ιδιαίτερα χρηστικό. Η οικονομική κρίση και οι ολοένα αυξημένες τιμές των καυσίμων, καθιστούν τη χαμηλή κατανάλωση άλλο ένα σημαντικό ζητούμενο. Όσο για τις επιδόσεις, αυτές δεν ενδιαφέρουν τους πάντες, αλλά μόνο τους πιο... «θερμόαιμους», έτσι δεν είναι;
Επιλέξαμε 13 μικρά, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 75 έως 125 άλογα, και μετρήσαμε την επιτάχυνση από 80 στα 120 χλμ/ώρα. Για τις ανάγκες του συγκριτικού επιλέξαμε τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις των μοντέλων, με κινητήρες βενζίνης, εκτός του Dacia Sandero Streetway το οποίο διαθέτει εργοστασιακό σύστημα υγραερίου.
Ήρθε η ώρα να δούμε τα αποτελέσματα της συγκριτικής δοκιμής.
Μάρκα – Μοντέλο-Τύπος |
Καύσιμο |
Κιβώτιο |
80-120 |
80-120 m |
Mitsubishi Space Star 1,0 71 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
28,9 |
803 |
Mazda 2 1,5 Skyaktiv 90 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
25,1 |
697 |
Suzuki Swift Hybrid 83 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
23,5 |
653 |
Nissan Micra 1,0 IGT 92 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
19,5 |
542 |
|
|
|
Μέσος όρος |
403 |
Seat Ibiza 1,0 TSI 95 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
14,1 |
392 |
Toyota Yaris 1,5 125 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
14,1 |
392 |
VW Polo 1,0 TSI 95 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
14,1 |
392 |
Renault Clio 1,0 TCe 90 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
11,5 |
319 |
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 125 PS 5D |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
11,4 |
317 |
Dacia Sandero Streetway 1,0 TCe LPG |
LPG |
Χειροκίνητο |
11,3 |
314 |
Citroen C3 1,2 Puretech 110 PS 6 Speed |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
10,9 |
303 |
Peugeot 208 1,2 Puretech 100 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
10,7 |
297 |
Opel Corsa 1,2 DIT 100 PS |
Βενζίνη |
Χειροκίνητο |
9,5 |
264 |
Όσο περισσότερο χρόνο χρειάζεται ένα όχημα για να επιταχύνει, τόσο περισσότερο εκτεθειμένοι είμαστε στον κίνδυνο, αφού θα βρισκόμαστε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας για περισσότερα μέτρα.
Με τα πιο γρήγορα προσπερνάς «αέρας» και ξαναμπαίνεις στη λωρίδα σου, ενώ με τα πιο αργά υπάρχουν στιγμές που φοβάσαι μήπως δεν προλάβεις να ολοκληρώσεις τη διαδικασία.
Ο μέσος όρος είναι 403 μέτρα, 9 από τα 13 μοντέλα είναι πιο γρήγορα
Μπορεί τα αυτοκίνητα να είναι 13, όμως γρηγορότερα του μέσου όρου είναι πάνω από τα μισά, και πιο συγκεκριμένα 9 μοντέλα. Παρατηρούμε πως το γρηγορότερο μοντέλο προσπερνάει σε 539 ολόκληρα μέτρα λιγότερα από το πιο αργό, ή, πιο απλά, το αργότερο χρειάζεται τα τριπλάσια μέτρα για να προσπεράσει, συγκριτικά με το πιο γρήγορο!
Opel Corsa 100 PS, και Peugeot 208 100 PS χρειάζονται λιγότερο από 300 μέτρα
Η πιο σβέλτη τριάδα είναι το
Opel Corsa των 100 ίππων, το
Peugeot 208 των 100 ίππων, τα οποία επιταχύνουν από
80 στα 120 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 300 μέτρα, καθώς και το
Citroen C3 που χρειάζεται ελάχιστα παραπάνω.
Πιο συγκεκριμένα, το ταχύτερο
Opel Corsa χρειάζεται 9,5 δευτερόλεπτα και 264 μέτρα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία, με το
Peugeot 208 να ακολουθεί κατά πόδας, με χρόνο 10,7 δευτερόλεπτα, κατά τα οποία έχει διανύσει 297 μέτρα στο αντίθετο ρεύμα, και το
Citroen C3 να χρειάζεται 10,9 δευτερόλεπτα και 303 μέτρα.