Golf Plug-in: Ψάχνει να βρει τι φταίει η VW

Διαβάστηκε από 48468 αναγνώστες - 25/3/2021

Ένα ολοκαίνουργιο plug-in υβριδικό VW Golf GTE, έπιασε φωτιά ενώ κινούνταν στην κεντρική Γερμανία. Δείτε το αποκαλυπτικό video και το ρεπορτάζ της AUTO BILD.

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έλαβε μια κλήση για βοήθεια, ένα παγωμένο Σαββατόβραδο τον Φεβρουάριο του 2021. Ένα ολοκαίνουργιο VW Golf GTE, δύο μόλις ημερών με μόνο 300 χιλιόμετρα στο κοντέρ, πήρε φωτιά ενώ το οδηγούσε ο οδηγός του.

Οι δύο επιβαίνοντες ανέφεραν μια φωτεινή, μπλε λάμψη και ένα δυνατό θόρυβο στο εσωτερικό του Golf. Ο θόρυβος και το κύμα πίεσης ήταν τόσο βίαια που τα παράθυρα του αυτοκινήτου πετάχτηκαν προς τα έξω. Οι επιβαίνοντες βγήκαν έξω και έφτασαν σε ασφαλές μέρος, ενώ το αυτοκίνητο πήρε φωτιά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο καταπολεμήθηκε από τους άντρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας, αν και η μπαταρία του αυτοκινήτου αναζωπύρωσε τη φωτιά αρκετές φορές. "Οι επιβαίνοντες είναι μόνο ελαφρώς τραυματισμένοι και ήταν πολύ τυχεροί", δήλωσε ένας πυροσβέστης στην AUTO BILD. "Θα μπορούσαν να έχουν τραυματιστεί πολύ σοβαρά".

Ήταν θερμική διαφυγή της μπαταρίας;
Η  θερμική διαφυγή της μπαταρίας είναι μια ασταμάτητη αλυσιδωτή αντίδραση που απελευθερώνει την ενέργεια της μπαταρίας μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, με αποτέλεσμα, η θερμοκρασία της να αυξηθεί απότομα σε αρκετές εκατοντάδες βαθμούς, με μεγάλη πιθανότητα πρόκλησης πυρκαγιάς.  
Αιτίες θερμικής διαφυγής της μπαταρίας μπορεί να είναι η λανθασμένη διαδικασία φόρτισης, κάποια εξωτερική μηχανική βλάβη, αλλά και το εσωτερικό βραχυκύκλωμα σαν αποτέλεσμα κατασκευαστικών ελαττωμάτων, κάτι που μπορεί να οφείλεται στο ίδιο το στοιχείο των μπαταριών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο όταν τα στοιχεία των μπαταριών ενώνονται μεταξύ τους, κατά την διαδικασία συναρμολόγησης των συστοιχιών ή battery packs, μια διαδικασία που γίνεται στο χέρι.

Εκπρόσωπος εταιρείας ανακύκλωσης μπαταριών  δήλωσε ότι οι μπαταρίες που παραλαμβάνει δεν προέρχονται μόνο από παροπλισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά συχνά είναι καινούργιες, που απορρίφθηκαν από τη γραμμή συναρμολόγησης. Είναι σαφές μετά από όλα αυτά ότι για την αποφυγή περιστατικών θερμικής διαφυγής, να δίνεται μεγάλη προσοχή στην ποιότητα των μπαταριών και του συστήματος φόρτισης τους.

Η θέση της VW για το περιστατικό
Όταν ρωτήθηκε από την AUTO BILD, ένας εκπρόσωπος της Volkswagen για το συγκεκριμένο περιστατικό, σχολίασε: Η ασφάλεια των πελατών μας είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Προκειμένου να είμαστε σε θέση να εγγυηθούμε τα υψηλά πρότυπα που έχουμε θέσει για τα οχήματά μας, αναλύουμε επί του παρόντος τις συνθήκες και το τεχνικό υπόβαθρο που προκάλεσαν το περιστατικό. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, θα λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα εάν είναι απαραίτητο.